Citat:
Ursprungligen postat av
Skidaddle
Ett av dom mest kända husen i Kåseberga till salu. Huset med det avhuggna hörnet:
http://www.hemnet.se/bostad/fritidshus-6rum-kaseberga-ystads-kommun-garavagen-2-6256404
Om man nånsin har varit i Kåseberga så går det inte att missa. Vägen som går framför huset är alltså huvudvägen ner till hamnen. Och med ungefär en miljon turister på sommaren. Gatan är så pass trång i just den passagen att någon tidigare ägare var tvungen att hugga av det där hörnet för att bilarna skulle få plats.
Men det gäller ju att vända saker till sin fördel. "Här kan man ha koll på vad som händer i byn via ateljéns glasparti eller den lilla balkongen som utgör en perfekt utsiktspunkt över "centrum"." Ja, så kan man ju också säga. Om man nu gillar att spana in turister. Eller om det är tvärtom. Och det gäller ju att spinna positivt om den lilla trädgården också: "Tomten är inte mycket större än huset vilket minskar en del av de måsten som man absolut inte vill ha när man vilar ut under semestern."
Det jag undrar mest är hur man tar sig till entrén nu när det satts upp ett vajerräcke framför den... Verkar vara en väldigt smal passage i "avkapningen" från trädgården till entrén. Någon bilplats ser jag inte heller till.
Insynen verkar ju dock inte vara så farlig, så länge man inte är i trädgården. Hade det inte varit för att man skulle bli en turistattraktion hade jag kunnat tänka mig huset. Billigt var det ju också. Antagligen behöver det väl rustas upp lite, och de sex rummen borde väl kunna bli tre, även om det är svårt att veta hur planlösningen är eftersom de inte visar upp den. Kvällstid är där ju inte så många turister så då borde det gå att vara i trädgården utan att känna sig uttittad...