Citat:
Ursprungligen postat av
Mike-Bored
Att du presenterar det som fakta när det är en åsikt som skilljer sig från faktan.
- Det jag beskriver är överensstämmande med vad jag vet och lärt mig om de senaste åtta årens styre. Sen får du och andra gärna dementerade detta med adekvata källor. Om du kan.
Påstår du någonting så är det du som skall stå för källorna det du vill ha kallas omvänd bevisbörda och nyttjas i princip bara av religiösa.
Varför skulle just folk som tjänar över 30 000 vara på något sätt extra gynnade (är tvärt om)
- Nja, jag sa "Övre medelklass med 30+ i lön samt bostad". Om du tror att denna grupp inte gynnats de senaste åtta åren, bor du under en sten. De har gjort enorma kapitalinkomster och nästan samtliga har gjort en halv klassresa.[/quote]
Alla grupper utom bidragstagarna har gynats de senaste 8 åren rent skattemässigt så ha gruppen du pekat ut gynnats midre än andra.
Citat:
På vilket sätt skulle multinationella företag gynnas av svenska regler ? (påstås inte ens i artikeln men så är inte fallet där heller)
- Jag har inte sagt det står i artikeln, men om man är lite insatt i hur räntesnurrorna och riskkapitalisterna gynnats, så blir det svårt att förneka.
Åter igen så påstår du saker utan fog och utan källor. Räntesnurrorna byggde på lagstiftning som var äldre än regeringen och regeringen har försökt täppa till hålen. Sen har som jag påpekade riskkapitaliserna inte gynnats komunerna var lika flitiga användare av systemet och de kan du knappas kalla för riskapitalister.
Men redan här märker jag att du börjar backa nu är det tydligen inte enbart multinationella bolg som gynnas utan riskkapitaliser. Milsvid skillnad mot ditt första påstående även om även den är fel.
Citat:
På vilket sätt har alla som inte tjänar över 30 000 i månaden eller är ett multinationelt företag missgynats? ( är tvärt om)
- De har inte fått ta del av tillväxten till samma grad som de övriga. Den ensamstående förskoleläraren med 1 barn har inte sett sitt kapital öka markant som T.ex. två samboende ingenjörer som köpte sin bostad för åtta år sedan.
Vad har deras yrke med någonting att göra? Kapital ökar beroende på hur man har investerat det. Menar du att förskoleläraren som har sitt kapital på ett bankonto inte sett det öka lika mycket som ingengören som haft sitt i ett hus så har du rätt. Men gissa vad Ingengören som haft sitt kapital på ett bankkonto har ite sett det öka lika mycket som en förskolelärare som haft sitt i ett hus heller. Oerhört orättvist eller hur?
Vad vi däremot kan vara ganska säkra på är att förskoleläraren har gynnats mer av jobskatteavdraget än Ingengören.
Sen varför du blandar in barn i kapital och beskattningsfrågor förstår jag inte alls.