• 1
  • 2
2014-05-15, 21:19
Medlem
Benderss avatar
Hejsan expertpanelen

Har en lite svår situation..

Förra sommaren träffade jag en tjej/kvinna (37år,jag 38) som jag började träffa.
Nu vill hon bli mer seriös.och hon har 3 barn med 2 olika,varav dom 2 minsta har deras pappa varannan vecka och den stora har hon på heltid.
Jag har sj en dotter på 12 år jag har varannan vecka.

Nu vill hon vi skall flytta ihop,helt okej tänkte jag tills jag luskade fram att hon har ca 250 000:- i obetalda skulder hos olika bolag liggandes hos kronofogden och utmätning på lön

Vad skall jag göra??

Hon vill jag flyttar hem till henne,men dessa pengar har hon bara lyxkonsumerat upp,olika krediter mm,men hon äger ingenting av VÄRDE.

Jag har massa nytt,2 st bilar mm.

Hur skall detta sluta,vad bör jag göra eller säga??

Tacksam för utförliga råd,känner mig vilsen/lurad..

MVH

Benders
Citera
2014-05-15, 21:21
Medlem
Har hon redan barn med två olika.. Hur vet du att inte du blir den tredje? Hon vill nog ha dina pengar tyvärr
Citera
2014-05-15, 21:22
Medlem
-defekt-s avatar
Fråga angående skulderna, är hon ärlig så säger hon mycket det är och hur hon tänker bli kvitt dom.
Annars backa, det är inte ditt ansvar.
Citera
2014-05-15, 21:23
Medlem
Ja du det kan bara du svara på, väga fördelar och nackdelar som du ser det... Men visst jag förstår din oro...

Vad säger hjärtat? Vad säger magen?

Själv hade jag nog varit tveksam, men är man kär så är man...
Citera
2014-05-15, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benders
Hejsan expertpanelen

Har en lite svår situation..

Förra sommaren träffade jag en tjej/kvinna (37år,jag 38) som jag började träffa.
Nu vill hon bli mer seriös.och hon har 3 barn med 2 olika,varav dom 2 minsta har deras pappa varannan vecka och den stora har hon på heltid.
Jag har sj en dotter på 12 år jag har varannan vecka.

Nu vill hon vi skall flytta ihop,helt okej tänkte jag tills jag luskade fram att hon har ca 250 000:- i obetalda skulder hos olika bolag liggandes hos kronofogden och utmätning på lön

Vad skall jag göra??

Hon vill jag flyttar hem till henne,men dessa pengar har hon bara lyxkonsumerat upp,olika krediter mm,men hon äger ingenting av VÄRDE.

Jag har massa nytt,2 st bilar mm.

Hur skall detta sluta,vad bör jag gra eller säga??

Tacksam för utförliga råd,känner mig vilsen/lurad..

MVH
C
Benders
Hmmm om ni har träffats sen förra sommaren och hon har inte sagt ett skit till dig om sina skulder så skulle jag bli lite oroad.
Om man diskuterar att flytta ihop så vore det på sin plats att nämna det.
Har du frågat rakt ut?

Det är ju ingen konstig fråga alls... man måste veta vad man get sig in på.

Hade du tänkt säga upp / sälja din bostad?
Citera
2014-05-15, 21:25
Bannlyst
Du ska få ditt bästa råd, spring så långt åt helvete byt nummer och glöm henne... Alternativ säg att du inte vill bo med en som inte vet vad ekonomi är... på ett fint sätt
Citera
2014-05-15, 21:25
Medlem
Brain-Levels avatar
Enkelt. "Vi flyttar ihop när du betalat alla dina skulder."
Citera
2014-05-15, 21:32
Medlem
Benderss avatar
Hej igen.

Ja,jag har en bostadsrätt jag skulle sålt i så fall,dock har ju inte planerna gått så lång än att jag lagt ut till försäljning eller liknande,tack o lov.

Ja,hon har haft ngr längr förhållanden som resulterat i barn,men också en hel del korta,där folk dragit rätt fort.

Kanske har hon lurat mig,för att på så sätt kunna bo ihop,kunna betala av mer på sin skuld,eventuellt kommer ju KF komma och ta mina grejer sedan med OM vi skulle bo ihop,plus dom mäter ut en hel del MER på hennes lön,vilket indirekt kommer att drabba mig...

Jag vet inte hur jag skall agera i detta fallet,en del säger spring,vilket även det sunda förnuftet säger.

Kanske har hennes varma sätt,och all gulligull varit ett spel för galleriet för att i slutändan bara gynna henne sj??

Kanske var jag naiv och dum som inte lät detta stanna vid en sommarflirt...
Citera
2014-05-15, 21:35
Medlem
McHammereds avatar
Run dude.. run, run far.
Citera
2014-05-15, 21:37
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Droppa henne!
Citera
2014-05-15, 21:44
Medlem
Skatteskolks avatar
Vad gjorde dig misstänksam att du gjorde bakgrundskoll på henne?

Känns ju som det måste varit något väldigt speciellt. Att kolla så visar ju inte direkt på tillit. Något som är helt essentiellt i ett förhållande.
Citera
2014-05-15, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benders
Hej igen.

Ja,jag har en bostadsrätt jag skulle sålt i så fall,dock har ju inte planerna gått så lång än att jag lagt ut till försäljning eller liknande,tack o lov.

Ja,hon har haft ngr längr förhållanden som resulterat i barn,men också en hel del korta,där folk dragit rätt fort.

Kanske har hon lurat mig,för att på så sätt kunna bo ihop,kunna betala av mer på sin skuld,eventuellt kommer ju KF komma och ta mina grejer sedan med OM vi skulle bo ihop,plus dom mäter ut en hel del MER på hennes lön,vilket indirekt kommer att drabba mig...

Jag vet inte hur jag skall agera i detta fallet,en del säger spring,vilket även det sunda förnuftet säger.

Kanske har hennes varma sätt,och all gulligull varit ett spel för galleriet för att i slutändan bara gynna henne sj??

Kanske var jag naiv och dum som inte lät detta stanna vid en sommarflirt...
Hur fick du reda på hennes skulder?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in