2014-05-03, 06:14
Medlem
bdbdbdbds avatar
Det finns inte så många såna lån att det är möjligt att komma upp i den summan.

Om du har hög taxerad inkomst från året/åren innan är det väl ungefär möjligt att låna drygt 100k på kort tid med mestadels dessa typer av lån fast du redan tagit andra mer seriösa lån innan på några hundra k, men det går liksom bara en gång.

Utan inkomst eller med försörjningsstöd så kan du kanske som mest få ihop nånstans 30-50k, en gång...

Knappast alla som tar uc majoriteten gör det inte men de flesta tar andra billigare kreditupplysningar, så det går ofta igenom men knappast att ett företag lånar ut mer varje månad utan återbetalning.

Så det om nya på 7k/månad är iaf lögn. Och de försvinner inte om du inte får igenom skuldsanering som tar 5år och förövrigt blivit svårare, kommer det fram att detta är orsaken går det sällan igenom heller.

Låter som en väldigt dålig ide, möjligt däremot att skulden växt till 250k dock på några år från 40-50k.
Senast redigerad av bdbdbdbd 2014-05-03 kl. 06:16.
Citera
2014-05-03, 06:19
Medlem
Hur är det ens möjligt? nästan alla smslåne företag tar ju en kreditupplysning och hennes kreditvärdighet måste ju vara nästintill obefintlig, att hon dessutom hamnat hos kronofogden gör ju detta ännu konstigare.
Du får maila till Lyxfällan och höra om dom har vägarna förbi
Citera
2014-05-03, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Zeth
De skulle väl aldrig plocka med ett offer i programmet som inte hade någon möjlighet att ordna upp sitt liv utan att möjligen vinna på triss? Det skulle bli kass TV på bästa sändningstid vill jag lova.
Skuldsanering + ett arbete skulle de kanske kunna hjälpa till med?
Kommunen kan annars hjälpa till med sådant.
Senast redigerad av Triptolemus 2014-05-03 kl. 08:57.
Citera
2014-05-03, 11:42
Medlem
Fopolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TRIMMARN
Nu har jag inte läst igenom tråden så noggrant, men om nu denna kvinna dör någon gång så kommer inte skulden att hamna på hennes/dina barn? Kan ju inte alls vara bra om så är fallet.

Som jag förstått det så ärver man inte skulder. Alltså, nettoskulder ärvs inte. De skrivs av. Men givetvis räknas skulderna av från eventuella tillgångar. Nettotillgångarna som därefter är kvar ärvs och delas ut från dödsboet. Överstiger skulderna tillgångarna betalas skulderna av så gott de kan och sedan skrivs de bort.
Citera
2014-05-04, 15:02
Medlem
Hej! behöver ta ett smslån på 6k men har blivit avslagen överallt jag testat har redan googlat smslån med betalanmärkning o.s.v. så behöver tips på sida jag kan låna 6k på som inte kollar om man är kreditvärdig.
Citera
2014-05-04, 15:43
Medlem
stoffeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loise
grattis till betalningsanmärkningarna. får man fråga hur du lyckats i din ringa ålder?

googla "sms-lån med betalningsanmärkning" eller "sms-lån utan kreditprövning"

Det är väl oftast personer i den åldern som drar på sig anmärkningar? Det gjorde jag också. Känns ju betydligt mer klantigt att få anmärkningar när man pushar 30 och har familj med mera.
Citera
2014-05-09, 16:26
Medlem
sandra92s avatar
Finns trustuddy, fyller bara i sen vips har man pengar.
Någon som vet en liknande sida? Utan några alls krav, som trustbuddy.
Citera
2014-05-15, 10:37
Medlem
Hej det är så att jag behöver låna 1000 kr och går i gymnasiet och jag kan betala tillbaka det slutet av denna månaden om jag ansöker mitt första lån hos vivus där det inte förekommer någon ränta första gången är det värt det?
Citera
2014-05-15, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mohee
Hej det är så att jag behöver låna 1000 kr och går i gymnasiet och jag kan betala tillbaka det slutet av denna månaden om jag ansöker mitt första lån hos vivus där det inte förekommer någon ränta första gången är det värt det?

Nej det är inte värt det.
Lär dig spara!
På gymnasiet har du fria läromedel, fria resor och fri mat.
Citera
2014-05-15, 11:37
Medlem
knullklassons avatar
Fantastiskt underhållande tråd! Fortsätt alla ni ljushuvuden att dela med er av era funderingar och erfarenheter kring sms-lån, det är fan humor på hög nivå
Citera
2014-05-15, 21:08
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Fantastiskt underhållande tråd! Fortsätt alla ni ljushuvuden att dela med er av era funderingar och erfarenheter kring sms-lån, det är fan humor på hög nivå

Ha ha, ja så sant! LÅNA till onödig konsumtion, sedan skita i att betala. Tro att man kan komma undan i all evighet! Säkert! Som sagt, mycket underhållande, skulle nog kunna göra en TV-såpa om detta.
Citera
2014-05-19, 13:22
Medlem
Jag är i behov av 300 :- som jag helst skulle ha redan nu. Måste ha pengarna inom några timmar. Är verkligen kris. Har skulder till kronofogden så jag undrar om någon sida beviljar lån ändå?

Får in pengar på fredag igen och jag har ingen jag kan låna av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in