2014-05-14, 14:57
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kookamunga
Det ska bara ha varit så under en kort tid p.ga databasarbete. Ser det korrekt ut nu?

Nej den tråden fungerar inte korrekt, går jag in på sida 1 eller 94 av tråden hamnar man i den om 21-åringen men de övriga sidorna i tråden jag testat slumpvis verkar fungera men har inte provat med alla. Har inställt på att visa 40 inlägg per sida.
2014-05-14, 16:35
Inaktiv Administrator
admin4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Nu är jag helt ute och gissar, bara så ni vet. Min teori är, just det, teoretisk.

Nya moderatorer placeras i en speciell grupp för nya moderatorer. Dessa behöver gå igenom test och prov för att accepteras som fullvärdiga. Under denna tid kanske dessa inte har full tillgång till Outlaw och specifika moderatorsverktyg. Gissningsvis, som så många gånger förr, har inte administratörerna ställt in alla gruppers inställningar fullt korrekt från början - vilket ger att just den gruppen som hazzo nu ligger i (pre-mod) kan placeras på ignore. Moderatorer (i vBulletins mening, förinställt) kan per default inte placeras på ignore, så detta är ett bevis på att något liknande föreligger. När hr. hazzo passerat intagningsproven (remember Lundsbergs?) förflyttas han / hon / den / det sannolikt till rätt grupp och ignore ... ignoreras - eftersom PM från moderatorer och administratörer alltid passerar det fiktiva filter som ignorera innebär.

My five cents.

Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Du kan mycket väl ha rätt. Dessutom är det så man som admin oftast hanterar nya moderatorer innan man vet om nya moderatorer har blivit varma i kläderna.

Man ger nya moderatorer rättighet att testa olika funktioner i olika testforum så att man behärskar att splitta, sammanföra, flytta, låsa, radera och editera trådar/inlägg.
Ni har helt rätt. Det är en flerstegsprocess och rättigheterna kopplas på allteftersom.

Det är korrekt inställt, för den spärren som hanterar ignore ligger inte på gruppen utan på om man är kopplad som moderator mot ett forum. Man syns inte heller på moderatorsidan innan man är fullt aktiverad.

Dessutom är det en tuff initieringsprocess med åtföljande nollning och det tar ett tag att repa sig efter en sådan...

admin4
2014-05-14, 22:31
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:

Gör man en spoiler som börjar i en citering och slutar efter citeringen kommer det upp dubbla spoilerfönster.
2014-05-15, 02:41
Medlem
Ligger klockan efter eller är det något annat problem. Det har inte gjorts ett inlägg sen klockan 01 inatt.
2014-05-15, 10:04
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruno.K
Ligger klockan efter eller är det något annat problem. Det har inte gjorts ett inlägg sen klockan 01 inatt.

(FB) Flashback nere?
2014-05-15, 11:49
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Det ska bara ha varit så under en kort tid p.ga databasarbete. Ser det korrekt ut nu?

Ja, det funkar utan problem nu.
2014-05-15, 14:16
Medlem
.Chloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hestapo
När man ska välja inkommande eller skickade i Pm-boxen så finns det en ok-knapp men valet utförs så fort man väljer en rad i menyn utan att bekräfta med ok.

mvh
//h
Den "OK"-knappen finns till för enheter som inte använder eller stödjer en viss Javascript. Om du testar att stänga av Javascript så kommer du se att den automatiskt inte ändrar mapp, utan du behöver trycka på knappen för att navigera.

Så ingen bugg, utan en funktion.(klassiskt talesätt)
2014-05-15, 20:51
Medlem
DENNISRITCHIEs avatar
Jag upplever att min avatar inte alltid visas. Jag har testat på olika webbläsare och olika operativsystem och felet kvarstår. Det kan fungera om jag startar om webbläsaren och loggar in igen. Men efter en stund så står det enbart exempelvis "DENNISRITCHIEs avatar" som text där avataren skall vara placerad. Jag har testat Chrome, Firefox samt Internet Explorer. Jag ser alltid andras avatar dock.
2014-05-15, 20:57
Medlem
ManJuices avatar
Upptäckte en bugg precis, tror jag.

Om man skriver ett inlägg och sedan redigerar det så syns inte signaturen. Mest en petitess.

Exempel:
https://www.flashback.org/p48809950#p48809950
2014-05-15, 22:18
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManJuice

Om man skriver ett inlägg och sedan redigerar det så syns inte signaturen. Mest en petitess.

Exempel:
Vidarespinn på det - inlägget efter det du länkar till har en rätt så cool tid för ändringstillfället.
2014-05-15, 22:26
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManJuice

Exempel:
Har aldrig skett för mig vad jag vet iaf.
Du råkade inte bocka ur "Visa din signatur" under Övriga alternativ när du redigerade?
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Vidarespinn på det - inlägget efter det du länkar till har en rätt så cool tid för ändringstillfället.
Rätt många väljer att ha det i signaturen för att förvirra lite.
Du kan väl inte mena att du inte sett det tidigare?
#christery har dock missat att göra strecket som gör det mer naturtroget.
2014-05-16, 01:30
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Rätt många väljer att ha det i signaturen för att förvirra lite.
Du kan väl inte mena att du inte sett det tidigare?
#christery har dock missat att göra strecket som gör det mer naturtroget.
Note to self - ironi på internet fungerar sällan eller aldrig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in