2012-11-29, 20:46
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Det ser ut att funka som det ska hos mig. Vad kör ni för webbläsare och vad har ni för inställningar i Flashback vad det gäller tema, sidbredd och så vidare?
Google Chrome, tema Mörkgrått med 100 % sidbredd för min del.
2012-11-29, 20:52
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Det ser ut att funka som det ska hos mig. Vad kör ni för webbläsare och vad har ni för inställningar i Flashback vad det gäller tema, sidbredd och så vidare?
Firefox 16.0.2, W7x64, Mörkgrått, 100%

Haft samma inställningar sen länge tillbaka, heller inga läskiga addons som kan störa. Centrerat igår dag, vänsterjusterat sen igår kväll.
2012-11-29, 20:56
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Samma problem, men jag upplever det inte som ett problem.
Opera, Fast sidbredd, Tema vitt.
2012-11-29, 21:37
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Likadant här. Safari. Bryr mig inte särskilt, men lite konstigt är det ju.
2012-12-02, 11:07
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Il
Såg just en användare med 4 294 967 295 inlägg.
Även om snubben verkar ta stora mängder tjack så är 100 miljoner inlägg om dagen lite i överkant. Det måste vara en bugg.
https://www.flashback.org/u745345
Sök... Det är för att användaren har mindre än 0 inlägg som räknas på postcounten.
2012-12-02, 16:19
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kookamunga
Vår tabell med användare är ganska enorm så det måste göras när det är mycket lite trafik på sidan eller i samband med annat underhåll.
Är väl bara att planera in det till 25:e februari 2013 om forumet stängs ned under 24 timmar så som det gjordes 2008 för att fira 25år, då var det onekligen rätt lite trafik för gick man in möttes man av kommunistpropaganda
2012-12-04, 18:11
Medlem
RutSvenssons avatar
Avataren uppdateras inte vid byte till gif

Jag ändrade avatar för några veckor sedan (från en jpeg till animerad gif).
Tidigare så har alla mina avatarer uppdaterats utan problem men den här gången är det något som inte riktigt stämmer. Varje gång man besöker en ny tråd så finns min gamla avatar kvar. Jag tänkte först att det måste vara cache-sparat i webbläsaren men nej. Efter rensning och test på andra datorer med andra webbläsare så är problemet kvar.

Det är först när man laddar om tråden som den nya avataren visas.
Det här innebär att när jag bläddrar till en ny tråd och skriver ett inlägg så kommer min första avatar visas tills jag laddar om sidan eller återvänder till tråden.
Jag blev ännu mer förvånad när jag fick ett flertal PM angående min avatar. Det bekräftar ju att problemet inte bara ligger hos mig.
Det skulle vara intressant om Admin kan ta en titt och kanske se om det har med servrarna o göra.
Bland annat kan ni testa att besöka https://static.flashback.org/img/avatar/133/548500.jpg
Om fotbollsdomaren syns, ladda då om sidan.

Operativsystem: Windows 8 Pro
Webbläsare (1): Version 23.0.1271.95 m
Webbläsare (2): IE 10.0...9.2

Har sökt runt lite men hittade ingen info om det här.
Senast redigerad av RutSvensson 2012-12-04 kl. 18:14.
2012-12-05, 15:30
Medlem
fnurgles avatar
Jag vet inte om detta kanske bara påverkar mig men sedan igår så fungerar inte längre inställningen för full sidobredd i firefox 17.01.

Jag har provat att rensa cookies och att byta mellan de olika alternativen efter jag startat om osv men jag lyckas inte få full sidobredd att fungera.
I chrome fungerar det dock bra.
2012-12-05, 15:53
Tekniker
kookamungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnurgle
Jag vet inte om detta kanske bara påverkar mig men sedan igår så fungerar inte längre inställningen för full sidobredd i firefox 17.01.

Jag har provat att rensa cookies och att byta mellan de olika alternativen efter jag startat om osv men jag lyckas inte få full sidobredd att fungera.
I chrome fungerar det dock bra.

Använder du några plugins?
Är det samma problem oavsett om du är inloggad eller inte?
2012-12-05, 16:06
Medlem
fnurgles avatar
Citat:
Använder du några plugins?
Är det samma problem oavsett om du är inloggad eller inte?

Samma sak med alla extensions och plugins avstängda och det är ingen skillnad om jag loggar ut.
2012-12-05, 16:14
Tekniker
kookamungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnurgle
Samma sak med alla extensions och plugins avstängda och det är ingen skillnad om jag loggar ut.

Det funkar fint för mig på Firefox 17.01 (Mac OS X). Är du säker på att du inte använder några plugins?
2012-12-05, 16:20
Medlem
fnurgles avatar
Citat:
Det funkar fint för mig på Firefox 17.01 (Mac OS X). Är du säker på att du inte använder några plugins?

Jag körde i (firefox) safemode och hade samma problem så det ska inte vara det. Jag får väl testa lite igen då och se om jag får ordning på det. Mitt är dock på Pc (inte för att det gör någon skillnad)

Uppdatering:
Det fungerade igen om jag valde genom sidbreddsmenyn snarare än i min profil så det kanske bara är strul med inställningen i profilen eller så har den ena prioritet över den andra.

Hursomhelst så fungerar det igen så du kan ta bort dessa poster.
Senast redigerad av fnurgle 2012-12-05 kl. 16:24.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in