2014-05-15, 11:03
Medlem
Hejsan!
Jag har länge funderat på att färga håret till ljust askblont, men tanke har aldrig blivit till handling pga att kunskapen brister.

Hur som helst, jag skulle vilja ha något i denna stil:
http://girlsontreasurehunts.files.wo...8222a3314b.jpg

Den här gråaktiga kulören, fast på en blont snyggt sätt :P

Men jag vill inte färga håret, därför undrar jag om det finns någon toning eller så?
Jag vill mer eller mindre ha möjligheten att kunna tvätta ur det om jag inte skulle bli nöjd

Vad tror ni, finns det någonting på marknaden?
Ni kanske har gjort liknande experiment, hur gick ni till väga?
Citera
2014-05-15, 11:28
Medlem
emmarrs avatar
man kan inte färga ett hår ljusare? du måste bleka det? och om du vill ha som på bilden så rekommenderar jag en frisör.. det ser ut som att bruden på bilden har nyansering i håret! du kan få det där kalla och askiga om du har tur om du ska göra det själv, då får du har silverschampoo i ganska länge men bleka ditt hår innan.. dock är risken att det blir flammigt och blått!
Citera
2014-05-15, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emmarr
man kan inte färga ett hår ljusare? du måste bleka det? och om du vill ha som på bilden så rekommenderar jag en frisör.. det ser ut som att bruden på bilden har nyansering i håret! du kan få det där kalla och askiga om du har tur om du ska göra det själv, då får du har silverschampoo i ganska länge men bleka ditt hår innan.. dock är risken att det blir flammigt och blått!

Tack för ditt svar!
Jag har redan blekt håret, det är när in på platina, men det en del gula skiftningar.
Nyansering i håret?
Jag använder just nu Loreals silvershampo och nutril color 1002, men får liksom inte till det med dem.
Håret blir inte alls snyggt med dessa produkter, kanske har jag det i för kort tid eller kanske för lång tid?
Kanske blir det bättre om man använder det några gånger på rad?
Citera
2014-05-15, 13:27
Medlem
emmarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lisZa
Tack för ditt svar!
Jag har redan blekt håret, det är när in på platina, men det en del gula skiftningar.
Nyansering i håret?
Jag använder just nu Loreals silvershampo och nutril color 1002, men får liksom inte till det med dem.
Håret blir inte alls snyggt med dessa produkter, kanske har jag det i för kort tid eller kanske för lång tid?
Kanske blir det bättre om man använder det några gånger på rad?
hmm okej, då går du helt enkelt och köper en askblond färg.. för det finns! det blir ju jättebra om du har så pass ljust innan! men bruden på bilden har ju slingat sitt hår så då får du ju slinga med färgen! asså när man vill ha så pass kalla toner så hade jag gått till en frisör för det e ganska finkänsligt att hantera dom.. risken e att du blir gråhårig bara liksom! jag har ett silverschampo från lanza som äger, dock kan man inte förlita sig på silverschampo för där går du i princip bara på tur!
Nyansering är något nytt på marknaden som frisörer jobbar med.. det är typ som en toning fast inte lika stark! om du tex har guldblont hår med ljusa slingor och slänger i en kall nyansering så får du typ det resultatet som är på bilden..
Citera
2014-05-15, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emmarr
hmm okej, då går du helt enkelt och köper en askblond färg.. för det finns! det blir ju jättebra om du har så pass ljust innan! men bruden på bilden har ju slingat sitt hår så då får du ju slinga med färgen! asså när man vill ha så pass kalla toner så hade jag gått till en frisör för det e ganska finkänsligt att hantera dom.. risken e att du blir gråhårig bara liksom! jag har ett silverschampo från lanza som äger, dock kan man inte förlita sig på silverschampo för där går du i princip bara på tur!
Nyansering är något nytt på marknaden som frisörer jobbar med.. det är typ som en toning fast inte lika stark! om du tex har guldblont hår med ljusa slingor och slänger i en kall nyansering så får du typ det resultatet som är på bilden..

Okej, vilken färg bör man välja? Finns det ingen toning istället?
Slingor låter inte dumt, det kanske skulle va nått

Jag hade en gång en inpackning från Lanza och den var helt värdelös, men visst behöver ju inte andra produkter vara skit för de.

Tack!
Citera
2014-05-21, 19:57
Medlem
Mademoiiselles avatar
Du verkar lite smått besatt av att få askblont hår. Varför inte gå till frisören, och få det gjort av någon professionell? Då slipper du risken med att misslyckas hemma, och den är överhängande om man vill bli härligt askig.

Men om du nu ger dig på spektaklet hemma, kan jag rekommendera Kevin Murphys Blonde Angel serie efteråt. Håret blir som silke, samtidigt som det får en fin askig ton. Bara låt bli övriga silverschampon från L'oreal, John Frieda osv om du inte vill att ditt hår ska sluta upp som en svinto.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in