2014-05-15, 10:32
Medlem
Eoppoyzs avatar
Jag fick mitt utskick från SD igår, dock precis efter jag hade kommit hem från vallokalen. Jag reagerade på PostNord-pappret kring utskicket. Det förekom aldrig på sossarnas utskick, som jag fick förra veckan. Jag har inte fått något från andra partier, än så länge.
Citera
2014-05-15, 10:45
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Jag fick mitt utskick från SD igår, dock precis efter jag hade kommit hem från vallokalen. Jag reagerade på PostNord-pappret kring utskicket. Det förekom aldrig på sossarnas utskick, som jag fick förra veckan. Jag har inte fått något från andra partier, än så länge.

Tänkte också på detta! Utskicket var dolt i ett omslag märkt "viktig samhällsinformation".
Citera
2014-05-15, 10:55
Medlem
Tycker det är bra att brevbärarna prioriterar sin värdighet framför att dela ut rasistpropaganda.
Citera
2014-05-15, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Hehe vad roligt, jag kom med en grym lösning till vår brevbärare.

Jag såg till att så fort brevbäraren kom att kolla posten. Han är invandrare så jag tänkte att han delar säkert inte ut SD-skräpet och då vill jag skoja med honom och säga att jag är arg för att jag inte får skräpet, hehehe! Till min förvåning så låg SD-skräpet där. Jag undrade varför han inte slängde skiten för? Han sa att de skulle kolla och att han kände sig tvungen att dela ut skiten. Han gillade det förstås inte, men var rädd att någon "sd-nasse" säkert skulle tjalla på honom om han slängde det.

Då kom jag med lösningen. Jag sa till honom att ge mig fem exemplar som jag kan ge till några jag känner i området. Vi sitter och trycker på dem och om någon skulle ifrågasätta honom så kan vi visa våra exemplar och säga att han visst har delat ut i området. Då kan han ju slänga resten. Han lyste upp och tillsammans så slängde vi alla i en svart sopsäck. Det var en jävla massa!

Det här är ju faktiskt en lösning som brevbärare kan försöka med och då slippa det pinsamma att dela ut skiten.

Fast det är väl inte politik vi talar om. Det handlar väl om att handla emot djävulska krafter och arbeta för mänskliga rättigheter. Det är inte politik, det är medmänsklighet.

Vem fan tror du att du är som inbillar dig att du kan sätta dig över andra människor och bestämma över dem? Dessutom så du ju inte särskilt "god" när du mer eller mindre tvingar en invandrad brevbärare att begå ett brott.
Som brevbärare så har han ingen som helst rätt att lägga sig i vad jag får för post. Det är min ensak och det skall han bara skita i och du med!
Men det märks att det bara är små skitungar som håller på med detta. Det är ju bara tonåringar som tycker att allt är "pinsamt och får ont i magen".
Hade du haft ngt förstånd och kunnat tänka efter så hade du insett att det samhälle som du vill ha, skulle du inte vilja leva i om vi fick ett sådant.
Men, du är väl för dum för att förstå konsekvenserna.
Citera
2014-05-15, 11:05
Medlem
Vilken tur, fick mitt idag. Tänkte nämligen rösta på SD i EU-valet. Nu gör vi 2014 till året då svenskarna markerar sitt förakt mot de utländska byråkraterna som styr i EU och till mångkulturen och dess förespråkare. Makten till svenskarna!
Citera
2014-05-15, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Indico
Tycker det är bra att brevbärarna prioriterar sin värdighet framför att dela ut rasistpropaganda.

Taaaaack! Skulle gjort exakt samma sak.
Citera
2014-05-15, 11:40
Medlem
BosseHs avatar
Nu har ett gäng genier via Facebook kommit på idéen om att
de ska skicka tillbaka all SD-reklam för de tror att man kan skicka
post utan porto och då tvinga mottagaren betala för att hämta ut
det, och enligt raketingenjörer som Nina Persson (från Cardigans)
hälsar via Facebook att det kommer att kosta flera miljoner.
Detta säger något om intelligensnivån på vänstern och s.k."artisteliten"
i Sverige. En gång för alla DU KAN INTE TVINGA NÅGON ATT HÄMTA
UT DIN POST OCH BETALA DITT PORTO, BARA FÖR ATT DU LÄGGER
BREVET PÅ LÅDAN ÄR INTE MOTTAGAREN SKYLDIG ATT BETALA PORTOT.
Citera
2014-05-15, 11:41
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:

Då betyder det att de inte ska dela ut propaganda från vare sig vänstern eller Alliansen, eftersom det är just dessa som är rasister.
Citera
2014-05-15, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BosseH
Nu har ett gäng genier via Facebook kommit på idéen om att
de ska skicka tillbaka all SD-reklam för de tror att man kan skicka
post utan porto och då tvinga mottagaren betala för att hämta ut
det, och enligt raketingenjörer som Nina Persson (från Cardigans)
hälsar via Facebook att det kommer att kosta flera miljoner.
Detta säger något om intelligensnivån på vänstern och s.k."artisteliten"
i Sverige. En gång för alla DU KAN INTE TVINGA NÅGON ATT HÄMTA
UT DIN POST OCH BETALA DITT PORTO, BARA FÖR ATT DU LÄGGER
BREVET PÅ LÅDAN ÄR INTE MOTTAGAREN SKYLDIG ATT BETALA PORTOT.

HAHA! Vart står detta!?

Bryr mig inte om SD skulle vara det mest rasistiska partiet i världen, vill du att utvecklingen (ekonomiskt sätt och därmed överhuvudtaget) ska växa i framtiden för Sverige så är det invandringspolitiken man ska ta tag i. Det har varit ett växande problem i 10 år och om 10 år sitter vi i skiten som ett bankrutt U-land, vi kan spara galna summor genom att "face facts" och ta tag i problemet. Dags att spräcka den "lilla" PK-bubbla Sverige lever i.

Ang. brevbäraren så är det ingen varning, utan sparken direkt. Det hade jag gjort som chef om något sånt dök upp i media. Kanske han tänker två gånger nästa gång han får för sig något.
Senast redigerad av Nazgul89 2014-05-15 kl. 12:44.
Citera
2014-05-15, 12:32
Medlem
Citat:

Jag tycker att det är jätte bra att människor agerar sig mot rasism och orättvisor i samhället. Men samtidigt måste jag kunna lita på att posten delar ut mina brev och att de inte kastas för att en brevbärare inte tycker om ett visst parti eller för att brevbäraren inte tycker att jag ska få information, räkningar, brev etc. från ett visst företag.

Jag antar att det är lika okej att kasta post från VW som tillverkade fordon till hitlers tyskland eller från Hugo boss som gjorde uniformerna. Idag handlar det om reklam från SD men nästa gång handlar det om feminism och då kommer jag inte längre få min playboytidning. Eller så kommer det handla om någon annan bojkott av ett företag/ person/ åsikt/ vara och det det är inte okej att brevbärarna rotar igenom min post för att endast skicka ut post som de har godkänt.

Man måste faktiskt tänka lite längre än ställningstagandet för/ mot SD. Det handlar inte om det utan att jag som privatperson inte ska behöva vara orolig över huruvida min post kastas eller inte.

==========

Personligen har jag fått min post men jag rekomenderar alla som inte fått sin post att anmäla detta. Ser posten sedan att det är flera på samma runda som inte fått sin post borde de kunna gå vidare med ärendet.
Citera
2014-05-15, 12:36
Medlem
Bewnhurs avatar
Om du arbetar med att dela ut post och får lön för det så ska du göra det. Allt annat är tjänstefel. Jag själv har röstade på Vänstern förra året, men anser att det fortfarande är fel att brevbärare bestämmer sig för vad som är rätt och vad som är fel. Varje människa får tycka vad dem vill, och detta ska respekteras.
Citera
2014-05-15, 13:00
Medlem
PatriaNostras avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Fabiogrosso
Taaaaack! Skulle gjort exakt samma sak.

Vad bra! Då får vi hoppas att lönekontoret "prioriterar" annat än att betala ut deras lön.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in