Citat:
Ursprungligen postat av
Indico
Tycker det är bra att brevbärarna prioriterar sin värdighet framför att dela ut rasistpropaganda.

Jag tycker att det är jätte bra att människor agerar sig mot rasism och orättvisor i samhället. Men samtidigt måste jag kunna lita på att posten delar ut mina brev och att de inte kastas för att en brevbärare inte tycker om ett visst parti eller för att brevbäraren inte tycker att jag ska få information, räkningar, brev etc. från ett visst företag.
Jag antar att det är lika okej att kasta post från VW som tillverkade fordon till hitlers tyskland eller från Hugo boss som gjorde uniformerna. Idag handlar det om reklam från SD men nästa gång handlar det om feminism och då kommer jag inte längre få min playboytidning. Eller så kommer det handla om någon annan bojkott av ett företag/ person/ åsikt/ vara och det det är inte okej att brevbärarna rotar igenom min post för att endast skicka ut post som de har godkänt.
Man måste faktiskt tänka lite längre än ställningstagandet för/ mot SD. Det handlar inte om det utan att jag som privatperson inte ska behöva vara orolig över huruvida min post kastas eller inte.
==========
Personligen har jag fått min post men jag rekomenderar alla som inte fått sin post att anmäla detta. Ser posten sedan att det är flera på samma runda som inte fått sin post borde de kunna gå vidare med ärendet.