2014-05-15, 08:11
Medlem
- McDonalds Kungsgatan hade öppet 07 - 24 igår/förrgår. Naturligt - om man är "jagad" vore väl att springa in där (om det är öppet) snarare än att ta sig in en "okänd" trappuppgång?

- Den aktuella porten/uppgången på Kungsgatan 50 är kraftig säkerhetsdörr (företagsuppgång) och relativt ny - en sådan där som antagligen börjar larma om den står öppen/olåst för länge.

- Det finns fler, betydligt "bättre" val runt Kungsgatan 50 att "fly in i" om man är "jagad"

- BO har säkerligen blivit jagad förut och vet vad som är bra och mindre bra val (om det denna gång har varit frågan om att han blir jagad).

- Jag ser det inte som väldigt troligt att BO "flytt" in till Kungsgatan 50 från Kungsgatan sett - möjligen att han flytt någon bakväg (om det finns "bakväg" in till Kungsgatan 50) och blivit upphunnen inne i fastigheten på Kungsgatan 50 - även detta känns relativt osannolikt givet utformningen på fastighet etc.

Utifrån ovanstående tyder det mesta på att BO endera befunnit sig frivilligt på platsen eller blivit tvingad in dit. I båda fall måste det då finnas personer med access till byggnaden såvida BO själv inte haft access. Har BO själv haft access måste han ha haft ett ärende där.
Citera
2014-05-15, 08:14
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKeymaker
I så fall har du en avvikande uppfattning över vad som hänt från dokumentation i ärendet med A.O... När det gäller Kungsgatan 50 handlade det snarast att kontrollera om det _fortfarande_ föreligger en koppling och om BO hade med Guld-företaget att göra. Aldrig sagt att det är en primärteori men brottsplatsen är för märklig för att förkasta teorin utan mer koll...
Det är snarare så att jag sett dokumentation samt hört inspelningar som helt styrker min uppfattning. Vad gäller A.O. finns det väl för övrigt inte så mycket dokumentation att se eftersom FUP saknas. Vad tänker du på för dokument? Och hur tycker du att du har kontrollerat om det föreligger en koppling till adressen med dina inlägg? Hur vet du att det inte är husarkitekten, han har ju också en koppling till adressen.

För övrigt så låter det väldigt konstigt att Guldbrev eller Mobillån skulle ha beväpnad personal. Vet inte vad det finns för övriga bolag i huset men om något av dessa är tillräckligt avvikande för att ha vapen i lokalerna tycker jag att polisen borde kunna nysta upp detta ganska fort.
Citera
2014-05-15, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cateatdog
inte läst tråden .. jobbar. men har namn på bo kommit fram?

har namnet.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18883643.ab
Citera
2014-05-15, 08:58
Medlem
napsterspys avatar
Jag ser att många har svårt att koppla BO till platsen.
Första tanke som dök upp i mitt huvud när jag såg att bo var svart är att han städade kontorslokaler. Vad tycker ni om det?
Citera
2014-05-15, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av napsterspy
Jag ser att många har svårt att koppla BO till platsen.
Första tanke som dök upp i mitt huvud när jag såg att bo var svart är att han städade kontorslokaler. Vad tycker ni om det?
Fd rånare som städar.... tycker det låter långsökt.
Är han i behov av pengar så står nog trappstäd ganska lågt ner på listan.
Citera
2014-05-15, 09:15
Medlem
weirdo_s avatar
ett långskott men...Kan det ha något att göra med skottlossningen i Hässelby Villastad i påskas?
Hängde inte Alasane i samma kretsar som Akofely?
Citera
2014-05-15, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Det är snarare så att jag sett dokumentation samt hört inspelningar som helt styrker min uppfattning. Vad gäller A.O. finns det väl för övrigt inte så mycket dokumentation att se eftersom FUP saknas. Vad tänker du på för dokument? Och hur tycker du att du har kontrollerat om det föreligger en koppling till adressen med dina inlägg? Hur vet du att det inte är husarkitekten, han har ju också en koppling till adressen.

För övrigt så låter det väldigt konstigt att Guldbrev eller Mobillån skulle ha beväpnad personal. Vet inte vad det finns för övriga bolag i huset men om något av dessa är tillräckligt avvikande för att ha vapen i lokalerna tycker jag att polisen borde kunna nysta upp detta ganska fort.

Men... jag har aldrig sagt att Mobillån eller Guldbrev skulle ha beväpnad personal?

Som du ser av mitt inlägg ovan är det i sig intressant att han hittas i just den fastigheten givet hur skalskydd m.m. ser ut. D.v.s. det hade allmänt varit mer sannolikt att hitta honom skjuten på en bakgata eller en trappuppgång med gammal dörr / dåligt lås etc. än på/i Kungsgatan 50. Fyndplatsen/brottsplatsen (om den är densamma) är därför extra intressant i detta fall.

Brottsplatsen/fyndplatsen

Vad har BO gjort på platsen / hur har han hamnat där?

1) Flytt och "råkat" komma in dit (lägre sannolikhet givet fastigheten m.m.)

2) Självmant varit där på eget initiativ (kräva någon på pengar, träffa någon etc.)

3) Blivit intvingad dit

2 och 3 implicerar att någon på platsen / som har tillgång till fastigheten på ett eller annat vis är inblandad.

För scenario 2) och 3) är det då intressant att titta på vilka som finns på / jobbar på adressen (företag / personer) då det om något av de två scenarierna stämmer är stor sannolikhet att det finns kopplingar mellan personerna och/eller företagen och BO.

Företagen på brottsplatsen/fyndplatsen

De företag som sticker ut - av flera anledningar - är Guldbrev / Mobillån m.fl. Anledningen är den täta kopplingen mellan sådan verksamhet och kriminalitet (jag säger inte att Guldbrev m.fl. är kriminella verksamheter men de nyttjas av kriminella/för kriminella ändamål och guld är också idag en viktig del i penningtvätt, penning/värdesmuggling etc.). Återigen - rent statistiskt sett är de verksamheterna - OM scenario 2 eller 3 gäller - de mest troliga att vara "inblandade".

MG

Ser vi till MG-kopplingen är det otvetydigt att MG och BZ haft någon form av affärsrelation (låter vara osagt om den var frivillig eller ej). Denna måste då ha förelegat en bra bit innan 2006/2007. Priset på affären mellan Ekstranda och AO / AO's bolag sänktes med 14 MSEK från ca. 50 till 36 SEK. MG förlorade inte 14 MSEK på det (såvida inte alla inblandade ljugit i rätten och priset varit mycket högre. MG "förlorade" 14 MSEK * sin ägarandel. Ägarandelen hade dessutom spätts ut sedan starten bl.a. pga att bröderna B gått in med kapital.

Även om det skulle vara så att MG "tvingats" in i en affärsrelation där han var tvungen att dela med sig av sina förtjänster/värden så är frågan hur han hamnade i den sitsen från första början? MG utträdde f.ö. som advokat ur samfundet i samband med uppstarten av Ekstranda (vilket man är tvungen att göra). Jag har svårt att se att en begåvad f.d. advokat som är partner med personer som har mycket stora resurser under många år låter sig bli "utpressad" på en sådan nivå utan att något görs. Om så trots allt är fallet och du har insikt i detta får du gärna dela med dig av informationen så rättar jag mig efter fakta.

MG har engagerat sig i en rad andra affärsrelationer/verksamheter - däribland Mobillån tillsammans med samma grupp personer som idag arbetar med/i Guldbrev m.m. Han avvecklade sig själv väldigt hastigt från engagemangen i Ekstranda och bara någon månad senare (18 Aug 2008) omkommer TG under mystiska omständigheter (och från en intressant plats i hotellet...) på Hotell Anglais i centrala Stockholm - en person som figurerat kretsarna runt verksamheterna vid Stureplan.

3 aug 2009 avrättas AO under natten i sitt föräldrahem i Trollhättan med vapen försett med ljuddämpare, GM gick in via badrumsfönstret och AO hittas avliden med sin då ca. två år gamla son vid den döda kroppen.

Mordet på Kungsgatan 50

Givet ovanstående är det kanske inte så konstigt (avrättning, vapen, troligen ljuddämpare) att man i alla fall tittar en extra gång på de omständigheterna som lagts fram ovan eftersom det trots allt är ganska ovanligt med avrättningar/mord av den typ som nu skett (må så vara att BO i detta fall definitivt inte tillhörde guds bästa barn), att det är en märklig adress att ske på och att det finns företag / personer på platsen som är intressanta/relevanta för personer som BO.

Som sagt - långt ifrån säkert att MG är inblandad på något sätt, men det finns för många omständigheter för att bara avfärda rakt av iaf med den info vi har. Har du annan info så är den välkommen. BZ kanske?

Dessutom - du som verkar ha insikt: Hur kommer det sig att en f.d. duktig advokat, affärsman m.m. som - enligt dig - helt enkelt är ett "offer" går in som styrelseordförande i ett bolag som Lexbase? MG om någon torde ju veta att det är drägg så långt ögat når nere i den verksamheten? Ingen seriös affärsman eller jurist skulle ta i Lexbase med tång. Just den delen gör att det är väldigt svårt att tro att MG är ett offerlamm.
Citera
2014-05-15, 10:40
Medlem
duqus avatar
Den här artikeln poppade upp på Resume idag:
http://www.resume.se/nyheter/media/2014/05/14/misstankt-mord-utanfor-expressen-bolag/

Det intressanta är att Wasp Communication AB adress Kungsgatan 50 inte finns inregistrerade på allabolags sökmotor: http://www.allabolag.se/where/kungsgatan_50_111_35_Stockholm/page/1

Däremot anger dom själva denna adress på sin hemsida:
http://waspcommunication.se/kontakt/

Var killen där för att sälja tips och valde en tid mitt i natten för att inte synas, men kanske var skuggad ?Artiklarna syns inte längre om mordet på Expressens hemsida, de andra tidningarna har fortfarande kvar artiklarna, man måste alltså söka på google http://www.expressen.se/nyheter/kand-ranare-hittad-dod-i-trappuppgang/

Expressen har också det färskaste fotot på snubben som ser ut att vara taget i en hiss (?).
Kan det vara så att denna adress har blivit en "golcentral".
Kan det vara detta som binder den döda till adressen Kungsgatan 50.......
Senast redigerad av duqu 2014-05-15 kl. 10:45.
Citera
2014-05-15, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duqu
Den här artikeln poppade upp på Resume idag:
http://www.resume.se/nyheter/media/2014/05/14/misstankt-mord-utanfor-expressen-bolag/

Det intressanta är att Wasp Communication AB adress Kungsgatan 50 inte finns inregistrerade på allabolags sökmotor: http://www.allabolag.se/where/kungsgatan_50_111_35_Stockholm/page/1

Däremot anger dom själva denna adress på sin hemsida:
http://waspcommunication.se/kontakt/

Var killen där för att sälja tips och valde en tid mitt i natten för att inte synas, men kanske var skuggad ?Artiklarna syns inte längre om mordet på Expressens hemsida, de andra tidningarna har fortfarande kvar artiklarna, man måste alltså söka på google http://www.expressen.se/nyheter/kand-ranare-hittad-dod-i-trappuppgang/

Expressen har också det färskaste fotot på snubben som ser ut att vara taget i en hiss (?).
Kan det vara så att denna adress har blivit en "golcentral".
Kan det vara detta som binder den döda till adressen Kungsgatan 50.......

På Kungsgatan 50 finns två ingångar en från själva Kungsgatan och en från baksidan. På baksidan var ett litet fyrkantigt hål uppklippt i den första dörren som är en typ av gallergrind som man på utsidan öppnar med nyckel eller kod och från insidan en sån hasp man vrider om
för att öppna. Den andra dörren 2 meter in efter den första som tar dig in i själva byggnaden var uppbruten så garanterat är att han/ dom brutit sig in i något syfte men där sket sig något och det slutade med att han vart skjuten.
Citera
2014-05-15, 11:20
Medlem
duqus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makrame
På Kungsgatan 50 finns två ingångar en från själva Kungsgatan och en från baksidan. På baksidan var ett litet fyrkantigt hål uppklippt i den första dörren som är en typ av gallergrind som man på utsidan öppnar med nyckel eller kod och från insidan en sån hasp man vrider om
för att öppna. Den andra dörren 2 meter in efter den första som tar dig in i själva byggnaden var uppbruten så garanterat är att han/ dom brutit sig in i något syfte men där sket sig något och det slutade med att han vart skjuten.

Du menar att någon klippte upp porten på Apelbergsgatan 47 ?
http://goo.gl/maps/uucRl
Citera
2014-05-15, 11:21
Medlem
Finns det några uppgifter på om något företag haft inbrott den natten ? Det kanske blev lyckat men hans kumpaner beslöt att ta bort honom på väg ut
Citera
2014-05-15, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RejjvarN
Antar att det är brottsoffret han syftar på?

https://www.facebook.com/realkenring/photos/a.494339401091.275398.44027206091/10152403524376092/?type=1&theater

För er som inte har Facebook.

http://imgur.com/BohQD9q
Ken Ring???
Polare med en sån idiot . .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här