2014-05-14, 23:51
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKeymaker
Mycket möjligt att det inte finns kopplingar men värt att kolla upp ändå då Kungsgatan 50 är ett märkligt ställe för detta mord... Att riskkapitalfirmor är eller varit delägare är inget som gör att det inte kan hända saker... Kolla t.ex. mordet på pokerspelaren Andreas Oscarsson i augusti 2009 vilket åtföljdes av en märklig "olycka" när en person "ramlade" ut från Hotell Anglais och avled. Centrala Stockholm, investmentbolag och en viss M*gnus Grö*ndal som i sin tur figurerat i Guldbrev, Mobillån m.m. förkommer även som väldigt instrumentell i mordet på Oscarsson 2009.

"Finans"-branschen är för övrigt full av psykopater.
Du verkar vara väldigt oinsatt i turerna kring Mobillån m.m. M.G. har inte haft med Mobillån att göra på sex år då han lämnade styrelsen och han har aldrig haft med Guldbrev att göra. Guldbrev berör enbart familjen Johansson och möjligen ytterligare någon av investerarna i Mobillån men absolut inte M.G.s dåvarande bolag Ekstranda. Vad jag vet existerade inte ens Guldbrev så länge Ekstranda var inblandat i Mobillån.

M.G. har för övrigt aldrig varit misstänkt för någon inblandning i mordet på A.O. Han hördes som vittne under utredningen. Istället drabbades både M.G. och Ekstranda av utpressning från de personer som utpressade A.O.s bolag och M.G. levde under en tid med sin familj på skyddad adress. Du pratar i nattmössan och gör dig bara löjlig genom att låtsas att du vet något som du inte har den minsta aning om.
Citera
2014-05-14, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Du verkar vara väldigt oinsatt i turerna kring Mobillån m.m. M.G. har inte haft med Mobillån att göra på sex år då han lämnade styrelsen och han har aldrig haft med Guldbrev att göra. Guldbrev berör enbart familjen Johansson och möjligen ytterligare någon av investerarna i Mobillån men absolut inte M.G.s dåvarande bolag Ekstranda. Vad jag vet existerade inte ens Guldbrev så länge Ekstranda var inblandat i Mobillån.

M.G. har för övrigt aldrig varit misstänkt för någon inblandning i mordet på A.O. Han hördes som vittne under utredningen. Istället drabbades både M.G. och Ekstranda av utpressning från de personer som utpressade A.O.s bolag och M.G. levde under en tid med sin familj på skyddad adress. Du pratar i nattmössan och gör dig bara löjlig genom att låtsas att du vet något som du inte har den minsta aning om.

Så du menar att M.G aldrig blev sur över de ca. 14 miljoner som affären skrevs ned med och aldrig tog upp detta med Baron Z som aldrig var ute i Vaxholm hos Stefan D som aldrig blev beskjuten...?
Citera
2014-05-15, 00:04
Medlem
BO stöter på GM på torget/i närheten av trappuppgången, flyr istället för att fäktas, lyckas ta sig in i en port för "skydd", slås ihjäl.

Lyckas ni hitta koppling till företagen tar jag tillbaka allt
Citera
2014-05-15, 00:05
Bannlyst
Fallet med pokerspelaren var han verkligen så oskyldig som det påstås vara? Advokaten blev tydligen lurad på 14m och anlitade kriminella för att återta pengarna. En fråga kvarstår vad har den här mannen som blev skjuten till döds igår kväll med det att göra?
Citera
2014-05-15, 00:11
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Jag blev alldeles varm i hela kroppen när jag såg att en kriminell samhällsparasit har dött. Det känns helt underbart nu. Jag hoppas att polisen inte lägger ner alltför mycket tid på det här brottet. Det känns inte särskilt viktigt att få tag i mördaren det viktigaste är att den här jävla idioten är död.

De kommer nog lägga en massa pengar på detta och offra asfalteringen av någon cykelväg eller något.
Citera
2014-05-15, 00:17
Medlem
Citat:
Så du menar att M.G aldrig blev sur över de ca. 14 miljoner som affären skrevs ned med och aldrig tog upp detta med Baron Z som aldrig var ute i Vaxholm hos Stefan D som aldrig blev beskjuten...?

Har du nåt namn på den där skattekonsulten som inte vågade vittna?
Citera
2014-05-15, 00:23
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Jag menar exakt det jag skrev. Hur kan det föreligga några oklarheter kring det? Menar du att det du skriver på något sätt styrker en kvardröjande koppling till Kungsgatan 50? Du kanske kan utveckla det i så fall.
Citera
2014-05-15, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Jag menar exakt det jag skrev. Hur kan det föreligga några oklarheter kring det? Menar du att det du skriver på något sätt styrker en kvardröjande koppling till Kungsgatan 50? Du kanske kan utveckla det i så fall.

I så fall har du en avvikande uppfattning över vad som hänt från dokumentation i ärendet med A.O... När det gäller Kungsgatan 50 handlade det snarast att kontrollera om det _fortfarande_ föreligger en koppling och om BO hade med Guld-företaget att göra. Aldrig sagt att det är en primärteori men brottsplatsen är för märklig för att förkasta teorin utan mer koll...
Citera
2014-05-15, 00:32
Medlem
Han blanda in sig en del. Skulle nosa överallt..
Citera
2014-05-15, 00:37
Medlem
SergeantPreppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snirv
det kan ha varit tidigare, jag rökte på den tiden så det kan ha varit 83-86..
Någon skrev att han var 11 år 1986,om det stämmer bör han ha varit 8 år 1983.
Du var alltså pårökt och gjorde upp på plattan med en typ 8-11 år gammal Neger?
Är ni jämngamla ser jag inget konstigt i "uppgörelsen på plattan" 2 snorungar emellan,men det låter konstigt att du brukade "röka lite" i den åldern.

Citat:
Ursprungligen postat av snirv
det kan ha varit tidigare, jag rökte på den tiden så det kan ha varit 83-86..

Edit såg att du skrivit "rökte på den tiden", jag läste dock "rökte på på den tiden".
Kan visserligen missuppfattas ändå så nu vet jag inte..
Senast redigerad av SergeantPrepper 2014-05-15 kl. 00:43.
Citera
2014-05-15, 00:37
Medlem
Balkan-Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1SHOT1KILL
Samir inblandad?

Hvem er Samir?
Citera
2014-05-15, 00:44
Medlem
Han gick dit säkert i tron om att han skulle få pengar. I stället bestämde de sig för att knäppa han. Det är någon med anknytning till bolagen som finns på addresen som haft men offret att göra. R*ene har kanske pressat dem på pengar för något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in