Citat:
Ursprungligen postat av
ZegDeg
Lilla Lagro. Lik ger doftmolekyler, luftburna sådana. Blodet kan ha kommit från en levande eller nyss avliden VB men det utesluter på inget sätt att VB:s döda kropp transporterats i bilen och därigenom hundens markering. Jag tror tyvärr att det helt lönlöst att försöka förklara det för dig igen... och igen... och igen... och igen... och igen... och igen...
Du påstår hunden Uno har markerat, jag har själv sett den där videon mycket noggrant och hunden markerar ingenting, det är hundföraren som ropar ut "markering". Om hunden har markerat som du påstår, vad har den markerat ? Jag anser du tar och ser den där videon angående söket, innan du kommer med sådana där påståenden som du gör.
Hundföraren har hunden i koppel och den hoppar upp i bagageutrymmet och river upp papparket som är lagt för hålet i mattan på vänster sida, sedan drar sig hunden in mot bagageutrymmet, det medför att hundföraren drar hunden med kopplet till högra sidan och hunden nosar mot den kanten, men hittar ingenting där och drar sig mot mitten och hundföraren utropar "markering".
Du måste inse att det är på vänstra sidan och uppe på listen blodfläckarna finns, om hunden Uno hade markerat för blodet skulle det ha varit där, som den inte gör.
Hunden Uno markerar inte blodfläcken på vänster sida därför blodet kommer från VB när hon levde och då avger inte blodet liklukt, som Uno är tränad att markera.
Därför någon liklukt fanns inte i bagageutrymmet och varifrån skulle den lukten ha kommit.
Tidigare har påståtts att blodspåren som fanns på vänster sida kom från lik som dragits över kanten, men du kan se själv hunden Uno markerar ingenting där på vänster sida, därför är påståendet med liklukt en osanning.
En sådan hund som Uno skulle ha reagerat mycket starkt om där funnits liklukt på vänster sida, men det fanns ingenting sådant, utan blod från levande person.