2014-05-14, 23:11
Medlem
Muwltipliers avatar
Är det inte arbetsgivarna som kommer få sota för detta? Det är ju emot lagen att slänga postförsändelser.

Det är bäst att det slår hårt emot arbetsgivarna, för då måste de göra något.
Citera
2014-05-14, 23:14
Medlem
Sperssons avatar
.
Finns det fler brev som "brevbärare mot rasism" ger fan i att dela ut??

Svenskars förtroende för Posten var lågt redan innan denna skandal.
Citera
2014-05-14, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yurichi
Har sammanlagt fått nu fyra valsedlar och fyra olika reklamblad från SD. Ett pyttelitet från socialdemokraternam, tänk visitkortsstorlek. Vad har hänt med alla andra partier?

De har kanske har bränt alla pengar på självporträtt till sina valaffischer.
Citera
2014-05-14, 23:19
Medlem
Sperssons avatar
.
De som börjar bli tveksamma till hur demokratin och yttrandefriheten i Sverige verkligen mår, bör anmäla sig som valarbetare hos kommunen.
Tänk hemska tanke om det bara satt vänsterfolk och räknade röster.
Citera
2014-05-14, 23:31
Medlem
Det har inte kommit nånting i min brevlåda från SD idag? Jag var inte hemma när posten kom heller...

Skulle det ha delats ut idag? Ska jag konfrontera mitt lokala postkontor om inget dykt upp i slutet på veckan?

Edit: Hörde från en vän till mig nu som bor i samma kommun att han fått reklamen
Senast redigerad av volwave 2014-05-14 kl. 23:45.
Citera
2014-05-14, 23:51
Medlem
Shuffless avatar
Lustigt att det finns så förvirrade personer, eller sorgligt kanske. Vet inte.
Citera
2014-05-15, 00:11
Medlem
LagomSnigels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
De som börjar bli tveksamma till hur demokratin och yttrandefriheten i Sverige verkligen mår, bör anmäla sig som valarbetare hos kommunen.
Jag var och förtidsröstade idag och där satt två kvinnor och tog emot rösterna, man undrar ju om de inombords var hyggliga sverigevänner eller om de bakom den trevliga fasaden var vansinniga marxistkärringar som egentligen skulle vilja slita min valsedel i stycken om de visste vad jag röstade på. Svårt att se på folk.

Jag fick för övrigt reklamen från SD idag så min brevbärare har vettet kvar.
Senast redigerad av LagomSnigel 2014-05-15 kl. 00:14.
Citera
2014-05-15, 00:32
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Och nu har de tagit bort varenda negativa kommentar på Facebook-sidan. Går väl hand i hand med deras selektiva postutdelning.
Citera
2014-05-15, 00:53
Medlem
Cyb8rgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.

Åhnej, den hemska tanken har jag faktiskt inte tänkt... förrän nu

Hur går det till egentligen? Vem ÄR det som sitter och räknar röster? Hur vet man att det går rätt till? Jag har nog alltid bara tänkt att det är klart det går rätt till, att någon har koll, liksom vi bor i Sverige inte någon jävla korrupt skitbananrepublik... men man börjar ju bli mer och mer tveksam på det där i.o.m. skit som denna "brevbärarkupp"!
Fan.
Citera
2014-05-15, 00:58
Medlem
thewellovedones avatar
Här i Malmö fick vi Sverigedemokraternas EU-valsedlar vid lunchtid igår så posten fungerar åtminstone demokratiskt i min Malmö-stadsdel Jag har lagt dem på högen med viktiga papper tillsammans med röstkortet och låter dem ligga där tills jag röstar
Senast redigerad av thewellovedone 2014-05-15 kl. 01:11.
Citera
2014-05-15, 01:10
Medlem
Läge för moderatorn att flytta denna tråden till "aktuella brott- och kriminalfall" då det är just vad dessa brevbärare som selektivt delat ut sin post ägnat sig åt. Precis som de som slänger valsedlar.

//Moderat och stark förespråkare av demokratin. (Det samlade vänsterpatrasket idag har återgått till forna Sovjetiska glansdagars antidemokratiska agerande. Skrämmande.)
Citera
2014-05-15, 02:52
Medlem
thewellovedones avatar
Vad hände?? Var det myndigheterna som försökte stoppa Flashback????
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in