• 1
  • 2
2014-05-14, 23:08
Medlem
Som rubriken lyder, vilken bil r det fetast att komma med?

Kom inte med hummer limousine, limo, helikopter, hst o vagn, hoppa frn ett flygplan o snt, utan en riktig brummare. Jag kan sjlv mycket om bilar, kan nstan alla modeller man kan tnka sig. Problemet r nu att jag inte vet vilken man ska ha och vart man kan hyra i rebro. Om det inte finns i rebro s kan man vl transportera en frn stockholm, eller? Sen vissa saker jag tnker p:
Tak, utan tak?
Sedan, coupe?
Chauffr? Blir det coupe kommer inte bruden f plats ju.
Vart kan man hyra?
Frg? Mste vl inte vara speciellt?
Sen hyra frn privat person, en som ni kanske knner? Eller via fretag?
Pris? r beredd att betala en hel del.

Ngra snyggar bilar som jag skulle kunna ha eller liknande:
Ferrari 458
Lamborghini aventador, gallardo super leggera, murcielago SV
Porsche, 911, cayman, 991, carrera
Audi R8
Jaguar XKR-S
BMW M3, M4
Mercedes C63, CLA45, CLS63, SLS
Maserati Grant Turismo
Corvette Stingray (endast den nya modellen)

Sen sedaner men helst utan chauffr:
Audi S8, RS4, RS5, RS6, RS7, S7
Jaguar XJS, XJ, XFR, XF
BMW M5, 750Li
Mercedes S63, E63
Porsche Panamera
Maserati Quattroporte, Ghibli

Vet att mnga av dessa inte kanske finns i Sverige, men i alla fall, jag hoppas ni kan komma med frslag p bil samt vart man kan hitta en sn. Om ni knner ngon som har en snygg bil som kan hyra ut till mig s r jag ppen fr det ocks. Jag r mycket frsiktig, skter min audi a6 -99 fortfarande som en diamant :P

Notera att balen r r 2015, vill planera redan nu

Tacksam fr svar!
Citera
2014-05-14, 23:28
Medlem
wargars avatar
Vad r det fr bal?
Citera
2014-05-14, 23:46
Medlem
En bal r vl inte riktigt rtt tillflle att kra bil ver huvud taget. Det brukar kunna bli en del alkohol, vilket gr att skjuts eller taxi r lmpligt. Skjuts/taxi r lmpligare i vilket fall som helst d du kan koncentrera dig p din partner. Blir du och din partner skjutsad r tvsitsiga sportbilar knappast optimala, de flesta klarar inte av att kra dem p ett bra stt heller fr den delen.
Personligen skulle jag rekommendera danslektioner snarare n fet bil.
EPA traktor r dock aldrig fel
Citera
2014-05-15, 02:54
Medlem
OggeOJs avatar
Sl alla med hpnad - anlnd i en Land Rover Defender 110. Ta med en massa polare ocks.
Citera
2014-05-15, 06:22
Medlem
volvoforlife1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maymon
Oavsett nr balen r s r du fr liten fr detta forum.

Man mste vara 18 r p flashback och om man r det har man redan slutat 9an.

Han menar antagligen studentbalen. D han sger 2015 borde han vara ver 18, eller precis fyllt eller dylikt. Kan ven gtt ner en klass. Iallafall. Kom med ntt vettigt!

Ts. r det inte lite frckare att komma i en snygg jnkare? Betydligt billigare med..
Citera
2014-05-15, 06:39
Medlem
Facades avatar
Varfr ska man styla med ngon annans k?

Visst, nu knns det kanske lite fel att sga s nr jag blev skjutsad i fars kompressormatade Cobra Men till mitt frsvar s satt man ju och pimplade i sig alkohol redan i bilen s ta sin egna bil var ju knappast aktuellt (han klagar p min huv fr han ser inte ver )

Ingen bryr sig om 5 sekunders hall of fame, lgg pengarna p alkohol till polarna istllet s r det 10 gnger mer uppskattat!
Citera
2014-05-15, 06:42
Medlem
Qjs avatar
En Dodge Charger 69', d kommer du sent bli glmd.. den bde syns o hrs!
Citera
2014-05-15, 09:23
Medlem
berra17s avatar
Om det gr att f tag p s skulle ja rekommendera en Bentley continental GT med v12. Dr har du en bil som brummar rejlt, fet o som rullar p 20" flgar ^^
Citera
2014-05-15, 09:54
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buzz996
Som rubriken lyder, vilken bil r det fetast att komma med?

Kom inte med hummer limousine, limo, helikopter, hst o vagn, hoppa frn ett flygplan o snt, utan en riktig brummare. Jag kan sjlv mycket om bilar, kan nstan alla modeller man kan tnka sig. Problemet r nu att jag inte vet vilken man ska ha och vart man kan hyra i rebro. Om det inte finns i rebro s kan man vl transportera en frn stockholm, eller? Sen vissa saker jag tnker p:
Tak, utan tak?
Sedan, coupe?
Chauffr? Blir det coupe kommer inte bruden f plats ju.
Vart kan man hyra?
Frg? Mste vl inte vara speciellt?
Sen hyra frn privat person, en som ni kanske knner? Eller via fretag?
Pris? r beredd att betala en hel del.

Ngra snyggar bilar som jag skulle kunna ha eller liknande:
Ferrari 458
Lamborghini aventador, gallardo super leggera, murcielago SV
Porsche, 911, cayman, 991, carrera
Audi R8
Jaguar XKR-S
BMW M3, M4
Mercedes C63, CLA45, CLS63, SLS
Maserati Grant Turismo
Corvette Stingray (endast den nya modellen)

Sen sedaner men helst utan chauffr:
Audi S8, RS4, RS5, RS6, RS7, S7
Jaguar XJS, XJ, XFR, XF
BMW M5, 750Li
Mercedes S63, E63
Porsche Panamera
Maserati Quattroporte, Ghibli

Vet att mnga av dessa inte kanske finns i Sverige, men i alla fall, jag hoppas ni kan komma med frslag p bil samt vart man kan hitta en sn. Om ni knner ngon som har en snygg bil som kan hyra ut till mig s r jag ppen fr det ocks. Jag r mycket frsiktig, skter min audi a6 -99 fortfarande som en diamant :P

Notera att balen r r 2015, vill planera redan nu

Tacksam fr svar!

Hhjaja, det r bara amatrer som kommer till en bal i ovan angivna fordon.
Tnk nu p att din dam har en dyr djvla "blsa" som mste vara skrynkelfri, den sitter djvligt tight, svrt att kliva ur snyggt, osv, osv.

Till en bal glider du vrdigt fram till entrn med en Rolls Royce eller en Bentley.
Du kollar in en limousinservice och hyr en drifrn. Skitenkelt!
Slut, frgor, repetera!

Ja, det r ett antal avverkade baler som uttalar sig hr.
Senast redigerad av AlwaysAllIn 2014-05-15 kl. 09:57.
Citera
2014-05-15, 10:04
Medlem
Tntigaste inlgget ngonsin, du verkar vara otroligt egocentrisk?
Skit samma vilken bil du kommer in i, alla satsar p att komma med den hftigaste bilen, du kommer bara vara en i mngden. Och det r inte ens det som det handlar om.... suck..

Jag har gtt p tv balar, kom in i en frgglad buss frsta gngen, vi var ett gng som kte i den, skit kul. Folk skrattade och hade kul, ven vi. Det handlar inte om som du verkar f det "Hej titta p mig, jag r s hftig och cool". Det handlar om "Vi har jvligt kul, ni som tittar r vlkomna att ocks ha kul" Tack och hej!
Citera
2014-05-15, 11:29
Medlem
Jag kom i en chevrolet Caprice 69'a med raka rr 5,7l V8, mullrade gtt nr man kom dit och man fick allas blickar det kan jag lova...
Citera
2014-05-15, 11:47
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Varfr duger det inte med taxi?

r det nn slags usa-inspirerad highschool-affr eller vad r det frgan om?

De baler jag varit p har nog de flesta kommit till med taxi eller promenerat dit.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in