2014-05-14, 21:46
Medlem
Studsbolls avatar
En brevbärare som anser att han kan välja vad han skall dela ut är uppenbart för dum för kunna utföra sitt arbete. Allt annat än sparken är otänkbart. För övrigt fick jag mina valsedlar idag, så det är nog ovanligt med jubelåsnor inom yrket.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifKofoth
såg på ett foto att man kan returnera det man fått och skicka tillbaka det och på så sätt blir SD tvungna att betala notan på ca 15 kr, stämmer detta? är det någon som kan förklara?

Nej som vanligt vet antidemokraterna inte hur saker fungerar. Brukar det kosta för dig när brev kommer i brevlådan?
Citera
Medlem
Gräsligt att inte brevbärarna gör sitt jobb!
De ska dela ut posten och inte kasta den i soptunnan.
Det kallas miljöförstöring för alla pappren får ingen nytta då.
Det är bättre att brevbärarna lämnar reklamen och så får den enskilda individen avgöra vad hen ska göra med reklamen.
Vissa kanske bränner ner reklamen, vem vet?
MVH LilleVarg
Citera
2014-05-14, 21:47
Medlem
LeifKofoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ..FAN..
Nej, de måste inte betala.

SD väljer själva om de vill betala, väljer de att inte betala kommer inte breven fram.

okej, det var alltså ren bull som vanligt som jag misstänkte, har nämligen sett folk göra detta och postat det under dagen
Citera
2014-05-14, 21:53
Medlem
ImWorthlesss avatar
Demokratiska samhället faller, bit för bit..
Står man upp för det, så blir man uthängd och hatad för all evighet!

Vidrigt jävla skitland Sverige blivit.
Våldtagna av det egna folket och alla sandnegrer som slussas in innanför gränsen.
Citera
2014-05-14, 21:56
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy

Då kom jag med lösningen. Jag sa till honom att ge mig fem exemplar som jag kan ge till några jag känner i området. Vi sitter och trycker på dem och om någon skulle ifrågasätta honom så kan vi visa våra exemplar och säga att han visst har delat ut i området. Då kan han ju slänga resten. Han lyste upp och tillsammans så slängde vi alla i en svart sopsäck. Det var en jävla massa!
Du har inte ett uns demokratiskt sinne. Du är tragisk. Men tyvärr håller inte din "lösning" om det skulle hetta till...
Citera
2014-05-14, 21:57
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heis
Vilket jag inte vore förvånad av eftersom Citymail ÄR SÄMST!! Och självklart tror kunderna att det bara kan vara postens fel!! Många av de är så sämst att de BARA går efter lägenhetsnummer, oavsett om det står Svensson eller Abdu Hassan på dörren. Och hänger upp gröna lappar på folk som de BORDE veta har flyttat för länge sedan eller där namnen faktiskt står på dörren. Och dessutom lämnar många av de breven halvt utanför inkastet och istället för vi skiten, gaah... Om kuvertet har en orange streckkod så är det från Posten, om det inte har det, så är det från Bring.

Har aldrig någonsin sett ett inkast eller låda där det står nej till samhällsinformation, och även om det gjorde det så skulle det inte spela någon roll, de får det ändå.
WOW. Ja det är perfekt, det är alltid posten som får skiten! Det är en extrem personalomsättning där eftersom ingen orkar jobba mer än ett år och då kommer det nya hela tiden och vikarier som inte kan någonting.

Nej jag tror inte heller jag sett ett sånt inkast men så var det när jag jobbade där, då skulle man faktiskt inte dela om det stod.
Citera
2014-05-14, 22:01
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kosack
Till min stora glädje låg det försändelse från SD i postlådan idag när jag kom hem.
Distributör var tydligen något som heter PostNord eller något sådant.... Viktig samhällsinformation var det i alla fall! Tur vi har en postiljon som går att lita på.
Exakt, så såg min ut också.

SD:s utskick var inslaget i ett vitt ark med texten "samhällsinformation till alla hushåll". Så fint har inte de andra partiernas utskick levererats. De har bara legat nedslängda, halvsmutsiga och halvtrasiga i brevlådan av något random reklambud sent på kvällen...
Citera
2014-05-14, 22:09
Medlem
EmileZolas avatar
Betalas inte brevbärarnas lön delvis av sverigedemokrater precis som med alla andra statligt anställda, och är det då inte ett direkt tjänstefel att inte dela ut deras post? Man kan tycka att de skulle ha stake nog att utföra sitt jobb vad det än står i brev som delas ut.

Vänd på det hela, hade det varit ok om en nazist slängde all reklam för Socialdemokraterna? Kan han hänvisa till sin politiska övertygelse och komma undan med det?
Senast redigerad av EmileZola 2014-05-14 kl. 22:29.
Citera
2014-05-14, 22:18
Medlem
Sicilias avatar
Jag vet inte när SD-reklamen ska vara utdelade. Om det är mycket post samt annan reklam eller tidning är det inte omöjligt att brevbäraren prioriterar bort SD:s reklam just det dagen. Vänta tills veckan är slut och ring in till ert lokala postkontor och anmäl att ni inte har fått någonting från SD. Kontrollera med grannarna också så att det är tydligt att brevbäraren systematiskt har misskött sitt arbete och inte bara missat just er brevlåda.
Citera
2014-05-14, 22:21
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlamo
Fel. Inte på Citymail, där tar man hänsyn till om det står så eller inte. Tidigare så la man i vad det än stod men sen ändrades det tydligen och nu lägger man inte i om det står "nej tack till samhällsinfo".

Då gör dom fel (och bryter antagligen mot grundlagen).
Citera
2014-05-14, 22:23
Avslutad
jag önskar brevbäraren slängde iväg den, blev så förbannad när jag såg den där jävla bilden på den här feta snubben och den där skinny ass bitchen .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in