2014-05-14, 21:26
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Fel, sammhällsinformation kan du inte tacka nej till, den ska alltid delas ut oavsett.

http://www.konsumentverket.se/lagar--regler/marknadsforing-och-reklam/nej-till-reklam/
Oadresserad reklam
Sätt en skylt med texten "ingen reklam, tack" eller "nej tack till reklam" på brevlådan. Samhällsinformation, som kommunala informationsblad och gratis lokaltidningar, får du ändå. För samhällsinformation gäller tryckfrihetsförordningen och yttrandefrihetsgrundlagen vilket gör att du inte kan välja bort att få den i brevlådan. Om du anser att det som delas ut som samhällsinformation i själva verket är reklam kan du anmäla det till oss på Konsumentverket. Klicka på länken ”Gör en anmälan nu” till vänster på den här sidan.
Stämmer, liten input bara så kan man även tacka nej till gratistidningar också om man vill det, så länge det står på dörren/brevlådan.
Citera
2014-05-14, 21:32
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Fel, sammhällsinformation kan du inte tacka nej till, den ska alltid delas ut oavsett.

http://www.konsumentverket.se/lagar--regler/marknadsforing-och-reklam/nej-till-reklam/
Oadresserad reklam
Sätt en skylt med texten "ingen reklam, tack" eller "nej tack till reklam" på brevlådan. Samhällsinformation, som kommunala informationsblad och gratis lokaltidningar, får du ändå. För samhällsinformation gäller tryckfrihetsförordningen och yttrandefrihetsgrundlagen vilket gör att du inte kan välja bort att få den i brevlådan. Om du anser att det som delas ut som samhällsinformation i själva verket är reklam kan du anmäla det till oss på Konsumentverket. Klicka på länken ”Gör en anmälan nu” till vänster på den här sidan.
Fel. Inte på Citymail, där tar man hänsyn till om det står så eller inte. Tidigare så la man i vad det än stod men sen ändrades det tydligen och nu lägger man inte i om det står "nej tack till samhällsinfo".
Citera
2014-05-14, 21:34
Medlem
lonely-wolfs avatar
jag tror inte ett dugg på att han mår illa av detta, tror heller att han är status kåt eller ute efter likes och uppmärksamhet... det roliga är att han har fått det. brukar inte vara så negativ men kan man inte sköta ett enkelt jobb som brevbärare förtjänar man sparken.
Citera
2014-05-14, 21:36
Medlem
Glantons avatar
Ett reklamblad från SD låg iaf i min brevlåda när jag kom hem från jobbet idag. Demokratin funkade!!! Dock rev jag sönder pisset och slängde det i soptunnan.
Citera
2014-05-14, 21:39
Medlem
LeifKofoths avatar
såg på ett foto att man kan returnera det man fått och skicka tillbaka det och på så sätt blir SD tvungna att betala notan på ca 15 kr, stämmer detta? är det någon som kan förklara?
Citera
2014-05-14, 21:39
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Hehe vad roligt, jag kom med en grym lösning till vår brevbärare.

Jag såg till att så fort brevbäraren kom att kolla posten. Han är invandrare så jag tänkte att han delar säkert inte ut SD-skräpet och då vill jag skoja med honom och säga att jag är arg för att jag inte får skräpet, hehehe! Till min förvåning så låg SD-skräpet där. Jag undrade varför han inte slängde skiten för? Han sa att de skulle kolla och att han kände sig tvungen att dela ut skiten. Han gillade det förstås inte, men var rädd att någon "sd-nasse" säkert skulle tjalla på honom om han slängde det.

Då kom jag med lösningen. Jag sa till honom att ge mig fem exemplar som jag kan ge till några jag känner i området. Vi sitter och trycker på dem och om någon skulle ifrågasätta honom så kan vi visa våra exemplar och säga att han visst har delat ut i området. Då kan han ju slänga resten. Han lyste upp och tillsammans så slängde vi alla i en svart sopsäck. Det var en jävla massa!

Det här är ju faktiskt en lösning som brevbärare kan försöka med och då slippa det pinsamma att dela ut skiten.

Fast det är väl inte politik vi talar om. Det handlar väl om att handla emot djävulska krafter och arbeta för mänskliga rättigheter. Det är inte politik, det är medmänsklighet.

Vänstern tänker till... Så om ett gäng SD:are ringer och klagar, vad ska ni göra då? Ska du och din lilla blattekonspiration marschera upp till posten med valsedeln i näven eller? Och det tror du på allvar kommer hjälpa, att han delat ut en del av posten men inte allt?

Jaja, du får ju sällskap nere på arbetsförmedlingen iaf och han är säkert jättenöjd över att få vara lite ledig under sommaren. Hoppas verkligen du inte trollar, vore så skönt om ni godhetsapostlar i er dumhet personligen fått en svartskalle avskedad.

Citat:
Ursprungligen postat av LeifKofoth
såg på ett foto att man kan returnera det man fått och skicka tillbaka det och på så sätt blir SD tvungna att betala notan på ca 15 kr, stämmer detta? är det någon som kan förklara?

Det behöver du inte oroa dig för, SD kommer inte behöva betala ett öre, posten slänger helt sonika dessa i återvinningen.
Citera
2014-05-14, 21:40
Medlem
Dimaks avatar
Fick SD reklam jag också
Citera
2014-05-14, 21:40
Medlem
Kim-Ju-Holts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lonely-wolf
jag tror inte ett dugg på att han mår illa av detta, tror heller att han är status kåt eller ute efter likes och uppmärksamhet... det roliga är att han har fått det. brukar inte vara så negativ men kan man inte sköta ett enkelt jobb som brevbärare förtjänar man sparken.
Även bland brevbärarleden finns ju vänster extremister som utnyttjar FB och svagsinta journalister att framföra deras Ku Klux Klan budskap, lyncha alla som sneglar åt SD:hållet. Vänstern i Sverige har blivit vår tids Ku Kux Klan
Citera
2014-05-14, 21:42
Medlem
..FAN..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifKofoth
Nej, de måste inte betala.

SD väljer själva om de vill betala, väljer de att inte betala kommer inte breven fram.
Citera
2014-05-14, 21:43
Medlem
Var är bevisen som talar för att dessa brevbärare som vägrar dela ut SD-reklam existerar på riktigt? Jag vill helst se deras uttalanden i en video. Vi fick väl aldrig veta identiteten på de påstådda brandmännen som var i ropet när Åkesson skulle besöka en brandstation. Och ifall allt är sant, så är det ändå bara till SD:s fördel eftersom enbart idioter agerar så där, vilket de allra flesta är överens om. Nu när det är valår så är fulmedias propaganda-strategi att försöka normalisera en bild av att "vanligt folk" mobiliserar sig mot SD, genom att flytta fokus från vänsterextremisterna som "demonstrerar" när SD-politiker ska hålla tal eller besöka olika platser. Men, sanningen är att i stort sätt nästan alla svenskar, förutom en ytterst liten minoritet, ser SD som ett demokratiskt valt parti. Och därför anser att partiet tillsammans med de andra riksdagspartierna måste behandlas på samma villkor.
Citera
2014-05-14, 21:43
Medlem
Elm0s avatar
FIck ingenting i min låda.. dock bor jag där vänstern är stark så det var föga förvånande..

Fick däremot en tidning från "Arbetarpartiet"... den kunde de minsann lämna
Citera
2014-05-14, 21:44
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlamo
Fel. Inte på Citymail, där tar man hänsyn till om det står så eller inte. Tidigare så la man i vad det än stod men sen ändrades det tydligen och nu lägger man inte i om det står "nej tack till samhällsinfo".
Vilket jag inte vore förvånad av eftersom Citymail ÄR SÄMST!! Och självklart tror kunderna att det bara kan vara postens fel!! Många av de är så sämst att de BARA går efter lägenhetsnummer, oavsett om det står Svensson eller Abdu Hassan på dörren. Och hänger upp gröna lappar på folk som de BORDE veta har flyttat för länge sedan eller där namnen faktiskt står på dörren. Och dessutom lämnar många av de breven halvt utanför inkastet och istället för vi skiten, gaah... Om kuvertet har en orange streckkod så är det från Posten, om det inte har det, så är det från Bring.

Har aldrig någonsin sett ett inkast eller låda där det står nej till samhällsinformation, och även om det gjorde det så skulle det inte spela någon roll, de får det ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in