2014-05-12, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cfrie
Haarlemmerstraat

Här hittar du utan tvekan bland de 3 bästa coffeshopsen Greenhouse, Dampkring och Barneys. Barneys har sin coffeshop och ÄVEN sin restaurang där du kan röka och äta gott.(http://www.barneysamsterdam.com/uptown/food/).

Kan rekommendera Bulldog vid Leidseplein innan ni drar hem. Köp Sour Diesel och avnjut en av era bästa flygturer hem!

https://www.google.se/maps/place/Haarlemmerstraat+65/@52.3799956,4.8927369,17z/data=!3m1!4b1!4m2!3m1!1s0x47c609c8e2cd2191:0x5139e 52d82e89512?hl=sv

Tack för tipsen blir nog att besöka dom och testa Sour Diesel då jag rökt mycket av den i Stockholm så ska testa den!! Har du tips på nåra bra klubbar som är värda att besöka?
2014-05-12, 19:13
Medlem
Lime-Islets avatar
Ska äntligen åka ner i sommar, blir jag + flickvän och tänkte väl satsa på en lite halvlyxig tillvaro där nere, vilket/vilka hotell rekommenderas för ett par i en eller två veckor och gärna lite tips på vad man kan göra därnere förutom att röka bort ett par IQ-poäng?
2014-05-14, 16:43
Medlem
Hej!

Åker till Amsterdam nu i sommar och har några frågor, trodde det skulle vara lätt att få tag på svar men verkar finnas många olika åsikter om allt vad heter Amsterdam!

1.
Söker mig gärna ifrån turiststråken, har någon tips på någon coffeshop som ligger relativt nära men så man slipper alla färska knarksemestrare?

2.
Vilken strain skulle den erfarne rekommendera för någon som vill gå ut på krogen efteråt, och inte ha helt förlorat talförmågan?

3.
Om jag förstått saken rätt så är svampar numera olagliga, medan tryfflar är fortfarande lagliga. Har ni några förslag på bra tryffelsorter?
2014-05-14, 17:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Berraked
Hej!

Åker till Amsterdam nu i sommar och har några frågor, trodde det skulle vara lätt att få tag på svar men verkar finnas många olika åsikter om allt vad heter Amsterdam!

1.
Söker mig gärna ifrån turiststråken, har någon tips på någon coffeshop som ligger relativt nära men så man slipper alla färska knarksemestrare?

2.
Vilken strain skulle den erfarne rekommendera för någon som vill gå ut på krogen efteråt, och inte ha helt förlorat talförmågan?

3.
Om jag förstått saken rätt så är svampar numera olagliga, medan tryfflar är fortfarande lagliga. Har ni några förslag på bra tryffelsorter?

1. kavinsky coffee shop

2. Jack Herrer

3. High Hawaiians
2014-05-14, 17:11
Medlem
tvivales avatar
Citat:
Hej!

1.

2.

3.

1. The Grey Area
2014-05-14, 20:40
Medlem
Tackar för snabba svar!
2014-05-14, 20:53
Medlem
vaginalprolapss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cfrie
Är det omöjligt att vara väck när man kommer till Schipol och ska igenom kontrollen för att vänta på flyg till Sverige? Haha.. Gick jättebra senaste då det absolut inte är olagligt att vara väck där.

Det klart att du kan vara skev vart du vill när du är i Holland, men när du kommer till Sverige och är stenad,så bryter du mot svea rikes lag. Eller ska man få "ta med sig" lagarna från det landet man varit i?
2014-05-14, 20:57
Medlem
Lime-Islets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vaginalprolaps
Det klart att du kan vara skev vart du vill när du är i Holland, men när du kommer till Sverige och är stenad,så bryter du mot svea rikes lag. Eller ska man få "ta med sig" lagarna från det landet man varit i?

Suck, kan folk lära sig någon jävla gång? Det är inte olagligt att vara påverkad överhuvudtaget, det är olagligt att bruka cannabis i Sverige. Drogtester tas för att bevisa att du brukat, inte att du är/varit påverkad. Har du brukat i ett land där det inte är brottsligt har du således inte heller begått något brott bara för att du kliver över gränsen.

Så jävla trött på denna myt som aldrig verkar sluta spridas.
Senast redigerad av Lime-Islet 2014-05-14 kl. 21:01.
2014-05-14, 21:06
Medlem
vaginalprolapss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lime-Islet
Suck, kan folk lära sig någon jävla gång? Det är inte olagligt att vara påverkad överhuvudtaget, det är olagligt att bruka cannabis i Sverige. Drogtester tas för att bevisa att du brukat, inte att du är/varit påverkad. Har du brukat i ett land där det inte är brottsligt har du således inte heller begått något brott bara för att du kliver över gränsen.

Så jävla trött på denna myt som aldrig verkar sluta spridas.

Så du menat att jag kan åka till holland, röka utav bara fan och sedan köra bil i sverige helt lagligt? skulle inte tro det...
2014-05-14, 21:07
Medlem
Citat:
Hej!
1.
Finns ett par mysiga i stadsdelen Jordaan, ganska centralt men ändå bort en bit från RDL (och därmed det mest turisttunga området).

Citat:
2.
Personligen så kan jag vara hög som ett hus och fortf. ha det bra på krogen, hur gillar du att vara pårökt på krogen blir väl den egentliga frågan; föredrar du att vara fysiskt eller mentalt avslappnad?
Personligen så skulle jag ta och rulla en fin blandning utav Super Silver Haze och Blue Cheese (eller så byter du ut osten mot nån riktigt fin hasch som ger din kropp avslappning men ett klart sinne).

Citat:
3.
Tryfflar är lagliga, vilken sort du bör ta beror på hur van du är (och hur djupt ner i kaninhålet du vill), alla sorter är samma sak fast har fårr ligga och samla på sig en högre koncentration utav psilocybin.
Vill du in och nosa på hallusinogena så kan jag rekommendera atlantis i 10-15g, vill du ha lite tyngre saker så är 10-15g Hawaiian bra mycket mer..... spännande
2014-05-14, 21:07
Medlem
Citat:
Så du menat att jag kan åka till holland, röka utav bara fan och sedan köra bil i sverige helt lagligt? skulle inte tro det...

Så länge du kan bevisa att du nyss varit i Holland ska det inte vara några problem.
2014-05-14, 21:09
Medlem
Citat:

Jo det är precis vad du kan göra. Det är upp till åklagaren att påvisa att du var i sverige när du rökte. Därför är det bra att spara flygbokningar och recept (gärna från coffeshops).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in