2014-05-07, 21:47
Medlem
tvivales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cfrie
Haarlemmerstraat

Här hittar du utan tvekan bland de 3 bästa coffeshopsen Greenhouse, Dampkring och Barneys. Barneys har sin coffeshop och ÄVEN sin restaurang där du kan röka och äta gott.(http://www.barneysamsterdam.com/uptown/food/).

Kan rekommendera Bulldog vid Leidseplein innan ni drar hem. Köp Sour Diesel och avnjut en av era bästa flygturer hem!

https://www.google.se/maps/place/Haarlemmerstraat+65/@52.3799956,4.8927369,17z/data=!3m1!4b1!4m2!3m1!1s0x47c609c8e2cd2191:0x5139e 52d82e89512?hl=sv

Barneys är alltid mysigt. Lite overpriced, men klart värt det. Deras Liberty Haze är inte fy skamm!
2014-05-08, 16:27
Medlem
skitifittabaknulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justiceBEAVER
Någon som har tips på sidor för festivaler/konserter i höst?
lul, la detta helt fel.
Decibel, defqon 1, Mystery Land, Dance Valley, luminosity beach.

Edit: Såg nu att du skrev höst, då är allt jag har att säga: ADE.
Citat:
Ursprungligen postat av meritajohansson
Hej jag och några vänner ska till amsterdam i november och ena fyller 18 i december och undrar om det finns något sätt att få med denne in på cannabis cup?
Ett leg som visar att han är 18.
Citat:
Åker 30/05 - 3/06. Var där redan i Januari detta år, men det var rätt kallt och inte dunderväder direkt.

Undrar ifall det är någon som vet något riktigt soft ställe där man kan bränna av några riktigt goa. Sommarvärme + något fett ställe + musik + Amsterdam = Kan det bli bättre...

Parker finns ju det alltid, vore schysst ifall någon kanske har något tips? Pallar ju knappast sitta på en coffeshops uteservering.
Zandvoort an zee, ligger 30min ifrån Amsterdam typ! Dra ut på något tulpanfält eller plocka jordgubbar.
2014-05-08, 16:31
Bannlyst
Säger bara en sak;

Greenhouse Coffeeshop mango kush är fan inte dåligt.

Mvh
2014-05-08, 21:28
Medlem
Lillpysens avatar
Hej! Jag undrar om man rökt innan man går på planet hem och ruset inte gått ur innan man landar i Sverige, eller bara har kvar lite i kroppen. Kan man åka fast på det?

Vet absolut ingenting om detta utan en ärlig fundering då jag och några polare funderar på att dra dit i höst.
2014-05-08, 21:31
Medlem
tvivales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillpysen
Hej! Jag undrar om man rökt innan man går på planet hem och ruset inte gått ur innan man landar i Sverige, eller bara har kvar lite i kroppen. Kan man åka fast på det?

Vet absolut ingenting om detta utan en ärlig fundering då jag och några polare funderar på att dra dit i höst.
Det är absolut ingen fara, så länge du sköter det snyggt och uppför dig som folk, och inte tar något med dig.
2014-05-08, 22:07
Medlem
Lillpysens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tvivale
Det är absolut ingen fara, så länge du sköter det snyggt och uppför dig som folk, och inte tar något med dig.

Ok, tack så mycket för svaret!
2014-05-09, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillpysen

Inga problem att vara det på flygplatsen dvs i Holland, men direkt du stiger av flyget i Sverige är det problemen börjar. Sköt det snyggt så är det absolut inga problem. #iFlyHigh
2014-05-09, 10:46
Medlem
CudLifes avatar
Citat:
Inga problem att vara det på flygplatsen dvs i Holland, men direkt du stiger av flyget i Sverige är det problemen börjar. Sköt det snyggt så är det absolut inga problem. #iFlyHigh

Du får vara hög i Sverige om du har tagit det i ett annat land, inom vissa gränser iallafall. Sen är det ju nästan omöjligt att vara väck mellan att man går igenom säkerhetskontrollen i Amsterdam till Sverige
Senast redigerad av CudLife 2014-05-09 kl. 10:48. Anledning: Omformulering
2014-05-09, 12:26
Medlem
vaginalprolapss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CudLife
Du får vara hög i Sverige om du har tagit det i ett annat land, inom vissa gränser iallafall. Sen är det ju nästan omöjligt att vara väck mellan att man går igenom säkerhetskontrollen i Amsterdam till Sverige

Du får absolut inte vara hög i Sverige, du får inte ens ha spår av någon olaglig substans i kroppen....
2014-05-09, 23:29
Medlem
CudLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vaginalprolaps
Du får absolut inte vara hög i Sverige, du får inte ens ha spår av någon olaglig substans i kroppen....

Det har redan visats i flera domar att om man kan visa att man har vart utomlands när substansen intogs så är det inte brottsligt. Finns flera fall under ämnet, tack och adjö, läs på nästa gång. http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.2378555-friad-rokte-hasch-i-danmark
2014-05-10, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CudLife

Är det omöjligt att vara väck när man kommer till Schipol och ska igenom kontrollen för att vänta på flyg till Sverige? Haha.. Gick jättebra senaste då det absolut inte är olagligt att vara väck där.
2014-05-10, 23:00
Medlem
CudLifes avatar
Citat:
Är det omöjligt att vara väck när man kommer till Schipol och ska igenom kontrollen för att vänta på flyg till Sverige? Haha.. Gick jättebra senaste då det absolut inte är olagligt att vara väck där.

Jag utgår bara från personlig preferens, jag skulle inte ta ett flyg helt väck. Sen tror jag inte att du förstod kontexten av mitt inlägg då jag menar att det är omöjligt att vara så MÄRKBART väck mellan den tiden då du kliver in på Schipol (då jag tror att att man inte får ha med sig cannabis in rimligtvis) tills man kommer till Sverige då hela den processen går på flera timmar. Beror ju på hur van man är också, hade inte vart ett problem för mig iallafall.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in