2014-05-14, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Liverpool; tydligen kontaktat hans agent.

Du behöver ju inte kommentera bara för att verka insatt, när Du inte har någon koll alls. Du har inte sett Fulhams U-lag; han har gått från att få matchtid i A-laget under René till att inte ens fått vara med på bänken under vår galne nazze.

Stämmer helt och han har dessutom haft lättare skadeproblem. Det är jävla trist att han lämnar och det hade inte hänt om René hade varit kvar - oavsett division i augusti - det vill jag lova.

Han fick ett kontraktsförslag som han - agenten - tackade nej till. Risken är att det blir en Moberg-Karlsson över honom; ja, jag vet att Tank är bättre, men...

Nåväl; huvudsaken är att vi får behålla Woodrow och - i synnerhet - Roberts.

Sorry, det slog slint i skallen. Jag tänkte på Arnautovic, inte Tankovic.
2014-05-14, 19:09
Medlem
Arsenal ska tydligen aktivera sin klausul och köpa tillbaka Carlos Vela från Real Sociedad för £3m.

Vela har 47 mål och 29 assist på dem senaste tre säsongerna för Sociedad, så det kan mycket väl gå bättre för honom i Gunners denna gången. Oavsett så vore det korkat av Arsenal att inte aktivera klausulen då man tekniskt sett hade kunnat köpa tillbaka honom, och därefter sälja honom för mer än £3m direkt (Velas marknadsvärde på Transfermarkt är €20m).

£3m påverkar inte budgeten på något sätt, och Vela är en bra spelare. Så länge Wenger inte ser det som den stora lösningen på anfallsfrågan så välkomnar jag ett eventuellt köp av Vela. Sen ska det sägas såklart att Vela själv måste vilja gå till Arsenal också, men vad jag förstått det som är han öppen för att komma tillbaka.
Senast redigerad av VanDenBerg 2014-05-14 kl. 19:14.
2014-05-14, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Du får sluta med att skriva svenska summor när du använder utländska valutatecken.

Haha jävlar, såg det nu
2014-05-14, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Har man någonsin sett RvW spela så är man inte direkt förvånad. Förstår aldrig var hypen kom ifrån.
Klart att hypen var stor från Norwichs håll. Bottenlag som får in en spelare från ett lag som regelbundet spelar CL och EL. Själv kan jag inte uttala mig då jag inte visste vem människan var innan han kom till England men en flopp blev det, tyvärr. Vad tror du är realistiskt för honom under kommande fönster?

EDIT: Herregud, var övertygad om att han kom från Benfica och inte Sporting. My mistake.
Senast redigerad av radiopanna 2014-05-14 kl. 19:52.
2014-05-14, 21:28
Medlem
CudLifes avatar
Citat:
Visst, Kagawa, Mata, Januzaj, Valencia, Young, Nani finns ju tillgängliga. En av de tre sistnämnda lämnar nog i sommar. Och egentligen ska varken Kagawa eller Mata spela på kanten...

Finns det några spännande ungdomar? Utöver Januzaj, så klart.

U21 Laget ar ju vasst, spelar final mot Chelsea ikvall. Wilson ar duktig tycker jag, sen finns det en hel del andra som ocksa fortjanar chansen. Jag tror ocksa att det kommer att rensas pa kanterna, men om nagon kommer in sa kommer det att vara nagon med hog potential.. Ska bli spannande och se hur Van Gaal ser pa saken.
2014-05-14, 22:35
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Arsenal ska tydligen aktivera sin klausul och köpa tillbaka Carlos Vela från Real Sociedad för £3m.

Vela har 47 mål och 29 assist på dem senaste tre säsongerna för Sociedad, så det kan mycket väl gå bättre för honom i Gunners denna gången. Oavsett så vore det korkat av Arsenal att inte aktivera klausulen då man tekniskt sett hade kunnat köpa tillbaka honom, och därefter sälja honom för mer än £3m direkt (Velas marknadsvärde på Transfermarkt är €20m).

£3m påverkar inte budgeten på något sätt, och Vela är en bra spelare. Så länge Wenger inte ser det som den stora lösningen på anfallsfrågan så välkomnar jag ett eventuellt köp av Vela. Sen ska det sägas såklart att Vela själv måste vilja gå till Arsenal också, men vad jag förstått det som är han öppen för att komma tillbaka.

Ja, jag ser det som självklart. Problemet är som sagt bara med Wenger att gubben är fullblodsidiot just gällande truppsammansättningen och mycket väl kan få för sig att det räcker med Vela. Vela måste betraktas som truppspelare och absolut ingenting annat, som får konkurrera med Giroud bakom en riktig anfallare med större stjärnstatus - alternativt spelas en del på någon av kanterna om han är tillräckligt bra. Sanogo borde i så fall lånas ut, vilket nog bara vore bra för honom att få lite mer speltid i en mindre engelsk klubb.

Men det är intressant att vi får Vela i princip gratis, därför att om man tar in en ordentlig striker också så har man plötsligt bra täckning i anfallet och kan rotera en del.
2014-05-14, 22:39
Medlem
LuaLuas avatar
Citat:
Visst, Kagawa, Mata, Januzaj, Valencia, Young, Nani finns ju tillgängliga. En av de tre sistnämnda lämnar nog i sommar. Och egentligen ska varken Kagawa eller Mata spela på kanten...

Just på kanterna finns det inte så mycket skoj. Saidy Janko då, möjligtvis. Pereira är ju ganska hypad men jag köper inte riktigt hypen där. Möjligtvis att jag får äta upp det i framtiden, det gör jag i så fall gärna. Lawrence är hygglig, men knappast United-kvalitet.

Pearson och Rothwell är dom jag tror mest på, båda centrala mittfältare.
2014-05-15, 02:39
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Ja, jag ser det som självklart. Problemet är som sagt bara med Wenger att gubben är fullblodsidiot just gällande truppsammansättningen och mycket väl kan få för sig att det räcker med Vela. Vela måste betraktas som truppspelare och absolut ingenting annat, som får konkurrera med Giroud bakom en riktig anfallare med större stjärnstatus - alternativt spelas en del på någon av kanterna om han är tillräckligt bra. Sanogo borde i så fall lånas ut, vilket nog bara vore bra för honom att få lite mer speltid i en mindre engelsk klubb.

Men det är intressant att vi får Vela i princip gratis, därför att om man tar in en ordentlig striker också så har man plötsligt bra täckning i anfallet och kan rotera en del.

Klart han är. Vela är mångsidig men spelar mest på högerkanten. Han gör mycket poäng, är skicklig med bollen och en bra avslutare. Jag hade velat se honom i Real Madrid men Arsenal gör helt rätt i att köpa tillbaks honom. Det behöver inte heller vara så att Wenger vill ha honom i laget utan väljer att köpa loss honom för €4m för att sedan sälja mexikanen vidare till ett högre pris. Oavsett vad så är det ett kap.

---

Citat:
Tottenham are so confident of landing Mauricio Pochettino that they're already looking for his replacement.

https://twitter.com/SundayShoutsFC/status/466635003003412481

2014-05-15, 07:41
Medlem
DinosaurPhils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon

Är det ens säkert att Vela vill tillbaka? Jag menar, i Sociedad är han en startspelare som är väldigt uppskattad av fansen och i ett lag som ändå gör det bra i La Liga. Det finns ju inte en snöbollschans i helvetet att han kommer vara startspelare i Arsenal. Hur tänker Wenger där? Vad har Vela själv sagt?
2014-05-15, 08:28
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Klart att hypen var stor från Norwichs håll. Bottenlag som får in en spelare från ett lag som regelbundet spelar CL och EL. Själv kan jag inte uttala mig då jag inte visste vem människan var innan han kom till England men en flopp blev det, tyvärr. Vad tror du är realistiskt för honom under kommande fönster?

EDIT: Herregud, var övertygad om att han kom från Benfica och inte Sporting. My mistake.

En mittenklubb i Spanien tror jag hade varit ett bra alternativ för RvW och sedan kan man se om han är redo för nästa steg. Han kändes aldrig mogen för England när han gick dit. Det är ingen dålig spelare men han måste vara i ett lag som tror på honom och har rätt spelsystem. För han skapar inte jättemycket på egen hand.
2014-05-15, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DinosaurPhil
Är det ens säkert att Vela vill tillbaka? Jag menar, i Sociedad är han en startspelare som är väldigt uppskattad av fansen och i ett lag som ändå gör det bra i La Liga. Det finns ju inte en snöbollschans i helvetet att han kommer vara startspelare i Arsenal. Hur tänker Wenger där? Vad har Vela själv sagt?
Blir tufft för Sociedad om man både Griezmann och Vela lämnar. Hade gärna sett lirarna stanna då jag kanske inte är Sociedad-supporter i den mån att jag ser deras matcher, men åtminstone har de som mitt favoritlag i Spanien. Dessutom vore det inte bra för mitt kära Spurs. Man inser vilket hot Arsenal faktiskt är när man ser vilka fönster de gjort jämfört med andra toppklubbar i ligan. In med några giftiga spelare i sommar och de har chans till guld 14/15.
2014-05-15, 08:44
Medlem
DAGGER-5s avatar
Ryktas att det kan bli ca 12 försäljningar för liverpool spelare som Aspas, Alberto, Agger, Leiva , Kelly , Robinson , Borini , Assaidi , Reina

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in