Citat:
Ursprungligen postat av
bernad_law
Förutom att det är föga troligt att Ryssland rent praktiskt totalt kan störa ut ett AEGIS-system, så vore det naturligtvis ren idioti att göra det innan behöver göra detta skarpt. Ett sådant förfarande skulle ju ge USA information om störningen. Detta är enbart en del i propagandakriget och kan inte ses seriöst; inte ens ryssarna har påstått något liknande.
Ville bara påtala för dig ur öppna källor hur verkligheten faktisk ser ut, vilket uppskattningsvis motsvarar 90% av det som verkligen finns av deras förmåga , om de resterande 10% kan man bara spekulera kring...
Frågar du mig, vad jag tror? Antingen så finns denna kapacitet eller inte. Finns den, skulle jag också ha använt mig av den.
Genom att visa den nya "radar jamming" teknologin, blir USA/ Nato tvungna att revidera sina anfallsplaner mot Ryssland. Man köper sig tid.
Du skall inte tro att USA kan skita ur sig ett motmedel i brådrasket. Sådant tar den tid som det tar.
Hur lång tid? Kanske tillräckligt för att USA hinner byta President till en med större förmåga till både ansvar, moral och empati till omvärlden.
En verklig konflikt mellan USA/Eu/Nato och Ryssland kommer med största sannolikhet att utplåna eller till största del att utplåna, allt mänsklig liv på den här planeten..
I det sammanhanget är det ett litet offer av Know-how, ett billigt pris att betala...