2014-05-14, 13:52
Medlem
CheddarOsts avatar
Skulle inte alla kunna skicka ett klagobrev för att SD:s valsedel inte dykt upp?
Citera
2014-05-14, 14:06
Medlem
hansl77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 85f1.8
I gruppen citerar någon "Jag gillar inte dina åsikter men är beredd att dö för att du ska få framföra dem" varpå gruppens representant svarar:
"Voltaire i all ära, men det är en skillnad på yttrandefrihet och att sabba en hel arbetsdag för landets brevbärare."

Han/hon gör sig alltså till talesman för landets alla brevbärare och menar att de har rätt till en obehagsfri arbetsdag. Måste vara väldigt behagligt att jobba som brevbärare om man tycker man har rätt att slippa alla negativa delar med sitt jobb, tror inte någon annan yrkesgrupp har det så lyxigt.

Om du har lust kan du upplysa om att det inte var Voltaire som formulerade det berömda citatet utan Evelyn Beatrice Hall.
Citera
2014-05-14, 14:18
Medlem
Jafan89s avatar
Den brevbärare som gör det och blir upptäckt, bör sparkas på dagen och åtalas på lämpligpunkt för att aktivt försöka skada demokratin i landet.

Att inte hålla med om en grupps åsikter, vist inga problem, men sekunden man börjar implementera detta i sitt yrkesutövande och försöka använde det för att skada den gruppen, då är det korrpution.
Citera
2014-05-14, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hansl77
Om du har lust kan du upplysa om att det inte var Voltaire som formulerade det berömda citatet utan https://sv.wikipedia.org/wiki/Evelyn_Beatrice_Hall.

Jo det påpekas i tråden i fråga.
Citera
2014-05-14, 14:39
Medlem
Lecros avatar
Om jag var brevbärare och fick till uppgift att dela ut vänsterns blad så skulle jag lika gärna kunna säga

"Mår dåligt av att behöva dela ut flygblad om en ideologi som har dödat hundratals miljoner människor"
Exakt samma sak.
Citera
2014-05-14, 15:21
Bannlyst
Jag mår dåligt av att se brevbärare inte sköta sitt jobb och istället ger sig in på politik.
Citera
2014-05-14, 15:28
Medlem
dwgs avatar
Illa men orsaka ej mindre röster men några till får Sd tack brevbäraren.

Man kanske ska böja vägra utföra jobb hos invandrare.
Citera
2014-05-14, 15:32
Medlem
NyanNyans avatar
Och idioterna tror då alltså att SD-röstare kommer att kompromissa och nödrösta på något annat alternativ med de valsedlar som finns i avsaknad av SD-sedlar?
Citera
2014-05-14, 15:34
Medlem
Himofmanyfacess avatar
Vilka jävla nötter till människor, jag gillar inte SD men bara för det ska jag väl inte hindra andra från att få göra sin röst hörd?

Skönt att många reagerar negativt på detta dock, läser man på deras sida på facebook så är nästan alla gästinlägg emot deras lilla saboteringsverksamhet.
Citera
2014-05-14, 15:43
Medlem
Herregud, vad är nu det här för skitsnack? Vadå mår dåligt, det är väl bara att lägga ner den jävla lappen i folks brevlådor så får folk själva avgöra ifall de vill rösta på dem eller ej. Klarar man inte av att genomföra sina arbetsuppgifter ska man byta jobb, svårare än så är det inte.
Citera
2014-05-14, 15:53
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Så en sossebrevbärare skulle kunna vägra att dela ut moderaternas valsedlar, folkpartiets brevbärare delar inte ut vänsterns valsedlar och Fi-brevbäraren vägrar alla och delar bara ut sina egna, hur fan skulle det se ut? När fick brevbärare befogenhet att censurera posten? Jävla KGB-fasoner! Byt jobb om du inte kan leva med det du gör brevbärarjävel!
Citera
2014-05-14, 15:53
Bannlyst
Jag fick min valsedel utav SD idag Så alla brevbärare är inte odemokratiska
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här