2014-05-14, 10:00
Medlem
Kollat igenom tråden lite snabbt och garvat ihjäl mig

De bästa namnförslagen jag hittills stött på i tråden är definitivt sven-ali och babiana

Mina egna förslag är mongus och prinsessa.
Citera
2014-05-14, 10:03
Medlem
Nermans avatar
Jag tycker Klas-Ronny och Kenth-Jesus rullar fint i munnen. Nej skämt åt sido. Jag kommer i alla fall ge mina framtida barn lite mer klassiska namn men TS gör ju som hen vill

Mina favoriter killar: Gustav, Sune, Erik, Johan.
Tjejer: Linnea, Maja, Sigrid Astrid
Citera
2014-05-14, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boblovebuds
Jag gillar jack och love, om love uttalas på det sättet jag tänker mig och inte som engelskans love. Hur man än uttalar det så blir det ganska konstigt. Alla tjej namn var väldigt fula och konstiga, fattar inte varför många vill att deras barns namn sticker ut, det leder oftast bara till mobbning.

Nej om det skulle bli love så skulle vi ju såklart utala det som man gör i sverige asså L O V E, inte som dom gör i england.
Citera
2014-05-14, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapopulos
Fundera en stund på vad det är för typ av människor som döper sina barn till annorlunda och "häftiga" namn (Tony, Kevin, Patricia, Chantelle, Kimberley, Samantha etc) och sedan vilken typ av människor som döper sina barn till mer traditionella svenska namn (Erik, Carl, Fredrik, Philip, Josefine, Sofie, Helena etc).

Ja alla har vi olika smak på namn. Vissa gillar traditionella svensson namn, vissa gillar dubbelnamn och andra gillar lite mer ovanliga namn, inte konstigare än så
Citera
2014-05-14, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TruckUrban
Haha, herregud vad jag skratta åt dom två

Novalie låter som en porrskådis, resterande namm du listat låter som hundnamn. Vad är det för fel på riktigt karlakarliga namn, som t.ex. janne, lennart, leif(leffe), sixten, torgny? Förutsatt att det blir en kille. Skulle du få en tjej skulle jag rekommendera ett dubbelnamn, t.ex. gun-berit, anna-maria, styv-lisa etc.

Nej skulle nog aldrig ta ett dubbelnamn, tycker helt enkelt inte att det är fint.
Citera
2014-05-14, 10:32
Medlem
WaldemarKas avatar
Namn som jag tror skulle kunna bli en riktig hit är namn som går i varandra. Mitt bästa exempel är Patrikard. Bäst effekt får det om båda namnen är sex bokstäver långa och tre bokstäver går ihop, typ Viktorkel men även namn som bryter mot den regeln kan bli effektfulla typ Sebastianton.

Sen som andra varit inne på är namn som blandar namn från olika ursprung i ett dubbelnamn, Ben-Suat, Goerge-Joel, Jan-Jaffar.
Senast redigerad av WaldemarKa 2014-05-14 kl. 10:44.
Citera
2014-05-14, 10:38
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av massies
Jag har suttit och funderat på namn till framtida barn, annorlunda och fina namn. Tycker det är så roligt att sitta och fundera och tänka. Det är inte dags för barn än men om 3-5 år kanske Här är min och killens favoriter. Vilka tycker ni är finast?
Kille: Love, River, Milan, Jack, Malte
Tjej: Meja, Novalie, Henny, Noelie, Nellie, Tilde

Min kille fastnade för Henny och jag för Novalie och River

Jag tycker att Jack, Malte, Tilde och Nellie var fina
Citera
2014-05-14, 10:47
Medlem
Beethovanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WaldemarKa
Namn som jag tror skulle kunna bli en riktig hit är namn som går i varandra. Mitt bästa exempel är Patrikard. Bäst effekt får det om båda namnen är sex bokstäver långa och tre bokstäver går ihop, typ Viktorkel.

Sen som andra varit inne på är namn som blandar namn från olika ursprung i ett dubbelnamn, Ben-Suat, Goerge-Joel, Jan-Jaffar.

Då är ju Glennart en klassiker.

Annars rekommenderar jag namnen Cicero eller Mordecai, om det blir en pojke. De är ovanliga och fina. Ett annat är Kain, som i han som döda sin bror i bibeln.
Citera
2014-05-14, 10:56
Medlem
Giftsvampens avatar
Archibald Haddock.. Jag skulle själv kunna tänka mig heta det.

Rune, Bengt, Stig, Gert.. Kenneth!
Svetlana, Pippilotta Viktualia Rullgardina Krusmynta Efraimsdotter Långstrump!!
Citera
2014-05-14, 11:01
Medlem
Jag ser ett trendbrott där fornnordiska namn är på uppgång igen - Mycket glädjande.
Citera
2014-05-14, 11:02
Medlem
WaldemarKas avatar
Jag är också inne lite på Babariska namn, vissa givetvis bättre än andra.

Där har vi killnamn som till exempel Zephir, Victor, Basil, Pom, Babar och Alexander.
Tjejerna heter Celeste, Flora och Isabelle.

Men det finns också två riktiga hövdingnamn som jag redan paxat till mina, någon gång i livet kommande, söner. Nämligen Pompadour och Rataxes.
Citera
2014-05-14, 11:35
Medlem
Jingos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nerman
Jag tycker Klas-Ronny och Kenth-Jesus rullar fint i munnen.

hahahahahahaaha, verkligen fina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in