2014-05-13, 23:01
Medlem
De enda pojknamnen där jag skulle kunna tänka mig är Love (jag antar att det uttalas på svenska? Som luva, fast med o och e?) och Malte. Malte är himla sött.
Flicknamnen tycker jag Henny är helt okej, påminner om en söt liten brittisk tant. De andre är ju dock numera knappast ovanliga? Novali verkar vara lika vanligt de senaste två-tre åren som Tindra var innan dess.

Ovanliga namn jag själv gillar är Amelie, Billie (Billie Piper, YUM!), Charlie, Daisy, Dorotea, Ines, Iris, Kitty, Laura, Minna och Nikki. Vanligare men knappast ett "Anna" är Charlotta, Lilly och Sigrid.

Skaffar jag barn med nuvarande pojkvän är det Lilly eller Nikki som gäller då namnen existerar i båda våra språk, alternativt ett av de utländska namnen men pojkvännen är inte så förtjust i dem.

Pojknamn är svårare men där har jag Adrian, Dorian, Natanael, Nicholas, Tristan och Zacharias.
Citera
2014-05-13, 23:08
Medlem
Asdjass avatar
Novalie låter som något form av läkemedel
Citera
2014-05-13, 23:12
Medlem
Saltkatts avatar
Malte, Tilde och Meja är de enda uthärdliga (och riktigt fina alla tre). Resten skriker White Trash.
Citera
2014-05-13, 23:14
Medlem
Samtliga låter förfärliga .. det roliga är att när barnet, som bara ska heta Sune inte alls ser ut som en Sune ..även om det är rätt kön..
Citera
2014-05-13, 23:16
Medlem
ulvenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asdjas
Novalie låter som något form av läkemedel

Ja, typ p-piller.
River och Milan går också bort.
Citera
2014-05-13, 23:18
Medlem
khys avatar
Gå till närmsta bibliotek och leta upp den tjockaste boken du kan hitta. Slå upp en valfri sida och välj sedan ord 47 på sidan. Kan säga att det ordet är snyggare än något av namnen du listade.
Döper man ett barn till Love så ber man ärligt talat om att få sin son mobbad i skolan.
Tjejens farmor heter Bojan och det är fan snyggare än de du listade.
Citera
2014-05-13, 23:21
Medlem
Boblovebudss avatar
Jag gillar jack och love, om love uttalas på det sättet jag tänker mig och inte som engelskans love. Hur man än uttalar det så blir det ganska konstigt. Alla tjej namn var väldigt fula och konstiga, fattar inte varför många vill att deras barns namn sticker ut, det leder oftast bara till mobbning.
Citera
2014-05-13, 23:34
Medlem
Freebss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massies
Jag har suttit och funderat på namn till framtida barn, annorlunda och fina namn. Tycker det är så roligt att sitta och fundera och tänka. Det är inte dags för barn än men om 3-5 år kanske Här är min och killens favoriter. Vilka tycker ni är finast?
Kille: Love, River, Milan, Jack, Malte
Tjej: Meja, Novalie, Henny, Noelie, Nellie, Tilde

Min kille fastnade för Henny och jag för Novalie och River
Du ska nog skaffa hund istället.
Citera
2014-05-13, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massies
Jag gillar ovanliga namn. Hatar vanliga tråkiga svensson namn som anna, olle och såna namn

Fundera en stund på vad det är för typ av människor som döper sina barn till annorlunda och "häftiga" namn (Tony, Kevin, Patricia, Chantelle, Kimberley, Samantha etc) och sedan vilken typ av människor som döper sina barn till mer traditionella svenska namn (Erik, Carl, Fredrik, Philip, Josefine, Sofie, Helena etc).

Om vi generaliserar lite, är det de ointelligenta och kedjerökande WT-familjerna ute på landsbygden som döper sin dotter till Karin och den intellektuella och välbärgade familjen i storstan som döper sin dotter till Chanel - eller tvärtom?
Citera
2014-05-14, 00:08
Medlem
meganegerdases avatar
Aurora och Dante!
Citera
2014-05-14, 00:24
Medlem
TruckUrbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moderatkvadrat
Kille: Mortemor, Sven-Ali(Om man nu vill vara först, detta kommer bli väldigt poppis om 10 år)
Haha, herregud vad jag skratta åt dom två

Novalie låter som en porrskådis, resterande namm du listat låter som hundnamn. Vad är det för fel på riktigt karlakarliga namn, som t.ex. janne, lennart, leif(leffe), sixten, torgny? Förutsatt att det blir en kille. Skulle du få en tjej skulle jag rekommendera ett dubbelnamn, t.ex. gun-berit, anna-maria, styv-lisa etc.
Citera
2014-05-14, 00:31
Medlem
Carpe Diem
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här