2014-05-13, 21:56
Medlem
Jafan89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nohulo
Njä, det går inte, kom nyss från en till Riven match med 9-2-9, Varus i mitt lag skriker "no ganks bot i feed" och springer rakt ut och dör om och om igen och slutar på 1-21 i stats. Avinstallerade nu

Enkelt, jag kör väldigt sällan rankat helt solo pga jag vill få en mindre spelare som riskerar att dampar loss och som faktiskt kan gå ut oavgjort från lanen, vilket är det jag eftersträvar i de jag kör duo med.

Att vinna lanen är alltid ett stort +, och börjar de carrya matchen så är det perfekt, men ärligttalat så sätter jag som standard på att de helt enkelt inte ska feeda, för sker inte det så kan jag oftast carrya matchen, vilket i sin tur oftast leder till vinst.

Såklart händer det att man hamnar på en position där det är nära på omöjligt att carrya, men som tur är så finns det iallafall en chans att de andra i laget kan klara av detta själva, och går inte det så finns det ändå fler matcher så lite irriterande men whatever
Citera
2014-05-13, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurka5OO
På vilket sätt är Janna stark mot braum? Är det pga hennes shield/slow? Braums sköld tar väl bort hennes tornado?

Vilka mer är starka vs braum? Kan tänka mig att soraka är riktigt bra mot honom då hon inte har några abilities som braum kan skydda emot. Zilean bör också funka bra. Några andra och varför?

Körde morgana nyss mot honom fungerade bra även om det är lite tungt att få ner hälsan på han som supp. Men stunnen tar genom sköld verkar det som. AoE på backen fungerar kanon det med så inga problem där. hans slow hanteras lätt med hjälp av BS
Citera
2014-05-14, 01:24
Medlem
4-Gotts avatar
Om nån vill träna på sina ADC skills så kan ni kika in denna coachingen uppe på YT. En Diamond 1 spelare hjälper en Platina 1 spelare. I denna video körs det Draven och jag är näst intill mind blown över hur noggranna detaljerna är. Rekommenderar att spola förbi till laning phase och titta en 15-20 min. Orkade inte se hela för det var som sagt för mycket detaljer för en liten silver spelare som mig att tänka på.

https://www.youtube.com/watch?v=7-P3NSalFTc
Citera
2014-05-14, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4-Gott
Om nån vill träna på sina ADC skills så kan ni kika in denna coachingen uppe på YT. En Diamond 1 spelare hjälper en Platina 1 spelare. I denna video körs det Draven och jag är näst intill mind blown över hur noggranna detaljerna är. Rekommenderar att spola förbi till laning phase och titta en 15-20 min. Orkade inte se hela för det var som sagt för mycket detaljer för en liten silver spelare som mig att tänka på.

https://www.youtube.com/watch?v=7-P3NSalFTc

Detta kan jag också rekomendera! Kolla även på hans övriga videos. Extremt informativt.
Citera
2014-05-14, 02:53
Medlem
Pling, där gick man in i diamond V efter 32 ranked games

Skumt att jag hamna i D5 dock, möter alltid dom i division 2,3,4, sällan någon ifrån 5.
Senast redigerad av Bckash 2014-05-14 kl. 02:56.
Citera
2014-05-14, 05:20
Medlem
4-Gotts avatar
Citat:
Njä, det går inte, kom nyss från en till Riven match med 9-2-9, Varus i mitt lag skriker "no ganks bot i feed" och springer rakt ut och dör om och om igen och slutar på 1-21 i stats. Avinstallerade nu

Skulle rekommendera dig till att spela i ett slutet lag med några vänner istället. Mycket mer givande
Citera
2014-05-14, 05:21
Medlem
4-Gotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bckash
Pling, där gick man in i diamond V efter 32 ranked games

Skumt att jag hamna i D5 dock, möter alltid dom i division 2,3,4, sällan någon ifrån 5.

Endast 32 games? Hur e det möjligt, det e la typ LCS nivå på den farten. Tog mig fan 405 games att komma in i silver förra säsongen
Citera
2014-05-14, 06:12
Medlem
Nynges avatar
Citat:
Endast 32 games? Hur e det möjligt, det e la typ LCS nivå på den farten. Tog mig fan 405 games att komma in i silver förra säsongen

405? fyfan vad jobbigt. tog mig drygt 200 att komma till guld och det var nog jävligt tycker jag. haha
Citera
2014-05-14, 07:22
Medlem
Citat:

Vinner du flera stycken i rad 10~+ något så får man hoppa över divisioner så var det iaf förra året ingen aning om det är så i år dock.
Citera
2014-05-14, 10:25
Medlem
MacBlades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xtp
Vinner du flera stycken i rad 10~+ något så får man hoppa över divisioner så var det iaf förra året ingen aning om det är så i år dock.

Man får hoppa över även iår.. hoppade precis från guld 5 till guld 3 och har inte vunnit 10 i rad.. i snitt vunnit 2 av 3.. men för nån match sen förlorade jag 3 i rad... sen en match till promo och vann 2 av 3 och hoppade då över guld 4an.
Citera
2014-05-14, 10:31
Medlem
MacBlades avatar
Citat:
Har spelat ungefär 10 rankade matcher de senaste 2 dygnen (silver IV, ny på spelet), och har förlorat åtminstone 8. Det jag finner roligt är att jag alltid hamnar på positiva stats; ett exempel är Riven med stats 13-4-8, Xin Zhao 8-4-2, LeBlanc 6-3-4 och så vidare. Av någon anledning så hamnar jag alltid med folk som tycker det är roligt (antar jag) att dö ungefär 15 gånger ett game. Samtliga games så har någon lane dött cirka 8 gånger på 15 minuter.

Jag vet att alla säger att "är du bra nog så kan du carrya dig själv upp i längden", men det går uppenbarligen inte, någon som har något tips?

Det är ju inte bara det att är man bra nog kan man carrya sig själv i längden utan du ska kunna carrya ditt lag.. När du har stompat din lane på toppen gå ner och hjälp mid och ge bort kills dit.
Riven är ju lite speciell när det gäller att carrya - blir hon väldigt snöbollad så kan hon 1v3 om man är grym med henne... men hamnar hon efter är hon värdelös och tyvärr är hon ofta ganska usel i teamfights om hon inte är så snöbollad att hon kan one-shotta (dvs döda någon med en kombo) någon ur motståndarlaget.. om fighten är jämn kan hon dock vara grym att städa upp men om fighten är jämn 4v5 så är ditt lag redan före de andra laget och kommer säkert vinna oavsett om du carryar eller ej..

Jag väljer oftast en champ som har stor inverkan på teamfighter.. någon som kan peela för mina medspelare och/eller initiera en fight bra eller så att vi får en snabb kill och blir då 5v4 resterande del av fighten.

Shaco är ju ett perfekt exempel på en champ som kan vara grym solospelare men är värdelös om han dels hamnar efter men också i teamfights - där har han väldigt svårt att hjälpa till.
kan man inte solodöda någon ur motståndarlaget och därmed ej splitpusha på ett effektivt sätt är brukar det ofta leda till en förlust.
Citera
2014-05-14, 11:22
Medlem
Citat:

Jag antar att han låg på diamond nivå förra säsongen också. Jag, till exempel, var i diamond förra säsongen och gick 6-4 i promos vilket placerade mig i plat 1.

Och som svar till er som undrar hur det funkar när man hoppar över divisioner. Om man har tillräckligt hög mmr jämfört med divisionen man ligger i så kan man hoppa över. Det är iallafall så det funkade förra säsongen.
Senast redigerad av Mantrid 2014-05-14 kl. 11:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in