2014-05-13, 15:39
Medlem
Fan...

Förlorade nyss min promo-match till Diamond 1 där vi var 23/11 tack vare att våran mid fick en bugsplat och kunde inte reconnecta igen. Förlorat tok för många promos pga DC/AFK. Något borde Riot göra kan jag tycka.
Citera
2014-05-13, 15:41
Medlem
PrinceMeandors avatar
Det suger verkligen att behöva möta premade platinumspelare i normal när man själv är en noob och ens lagkamrater spelar sin första match nånsin. Kan de inte hålla sig till ranked istället för att förstöra för nya oerfarna spelare?
Citera
2014-05-13, 16:11
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Det suger verkligen att behöva möta premade platinumspelare i normal när man själv är en noob och ens lagkamrater spelar sin första match nånsin. Kan de inte hålla sig till ranked istället för att förstöra för nya oerfarna spelare?
Vadå förstöra? Alla spelare börjar ju om ifrån "noll" om jag säger så & det finns ju inget spelsätt där man enbart möter noobs, mötte dem er i normal så har dem antagligen samma MMR som du & är alltså ungefär lika bra som du, men deras MMR är kanske lite "fel" så dem måste klättra lite tills dem möter bättre spelar i normals. Så, jo, dem måste möta sämre spelare ibland för att matchas emot dem som är ungefär lika bra som dem själva är.
Citera
2014-05-13, 16:17
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Vadå förstöra? Alla spelare börjar ju om ifrån "noll" om jag säger så & det finns ju inget spelsätt där man enbart möter noobs, mötte dem er i normal så har dem antagligen samma MMR som du & är alltså ungefär lika bra som du, men deras MMR är kanske lite "fel" så dem måste klättra lite tills dem möter bättre spelar i normals. Så, jo, dem måste möta sämre spelare ibland för att matchas emot dem som är ungefär lika bra som dem själva är.

Men jag är inte ungefär lika bra som dem, de är plat jag är inte ens lv 30
Citera
2014-05-13, 16:25
Medlem
Khorneflakess avatar
Men det visar ju bara hur kasst MMR är i framförallt normals. Noobs som spelar innan lvl 30 kanske vinner genom att de helt enkelt har erfarenhet sedan innan och så möter de plats med kanske flera års erfarenhet av just detta spelet. Men det finns visserligen inget bättre system vad jag vet, som man får väl ta det för vad det är.

Spelade ännu en sjuk match igår där vi var 4v5 och jag lyckades spela en av mina bättre matcher som ADC. Vi låg under sett till objectives, men vi vann ganska många tfs. Till slut verkade det som att deras moral bröts när jag lyckades med en quadra eller något sånt och så sa de att de inte förtjänade att vinna osv, medan deras Katarina var en, enligt deras utsago, supertryhard och de ville jävlas med henne antagligen.

Vi vann, jag var så förvånad att vi faktiskt lyckades. Ganska överlägset också efter den initiella pushen mot våran nexus.
Citera
2014-05-13, 16:39
Medlem
Gantz92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enklistra
Många påstår att braum är riktigt op men även op champs har sina counters och ingen är gladare än jag att janna är valid igen! Starkare champ mot honom får man leta länge efter

Just nu är Braum ganska op skulle jag säga men det är ju nästan alla nya champs framtills det att dom blir nerfade ett kort tag senare. Kommer ihåg när Yasuo just kom ut och var helt galet op. Nu är han fortfarande väldigt stark men knappast en noobchamp som automatiskt vinner 1v1.

Braum är ett bra tilläg till support klassen och en rejäl step up från magplasket Vel'Koz. Nån som kör den sistnämnda fortfarande? Känns som att jag inte sett honom på månader.
Citera
2014-05-13, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gantz92
Just nu är Braum ganska op skulle jag säga men det är ju nästan alla nya champs framtills det att dom blir nerfade ett kort tag senare. Kommer ihåg när Yasuo just kom ut och var helt galet op. Nu är han fortfarande väldigt stark men knappast en noobchamp som automatiskt vinner 1v1.

Braum är ett bra tilläg till support klassen och en rejäl step up från magplasket Vel'Koz. Nån som kör den sistnämnda fortfarande? Känns som att jag inte sett honom på månader.

Vel'koz är dock en riktigt stark support.
Citera
2014-05-13, 18:31
Medlem
gurka5OOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enklistra
Många påstår att braum är riktigt op men även op champs har sina counters och ingen är gladare än jag att janna är valid igen! Starkare champ mot honom får man leta länge efter
På vilket sätt är Janna stark mot braum? Är det pga hennes shield/slow? Braums sköld tar väl bort hennes tornado?

Vilka mer är starka vs braum? Kan tänka mig att soraka är riktigt bra mot honom då hon inte har några abilities som braum kan skydda emot. Zilean bör också funka bra. Några andra och varför?
Citera
2014-05-13, 19:10
Medlem
enklistras avatar
Janna's mobility boost + diss engage gör det omöjligt för braum att få in stuns. Om din Adc positionerar sig bra så går du segrande ur lanen hur lätt som helst.
Citera
2014-05-13, 20:13
Medlem
Nohulos avatar
Har spelat ungefär 10 rankade matcher de senaste 2 dygnen (silver IV, ny på spelet), och har förlorat åtminstone 8. Det jag finner roligt är att jag alltid hamnar på positiva stats; ett exempel är Riven med stats 13-4-8, Xin Zhao 8-4-2, LeBlanc 6-3-4 och så vidare. Av någon anledning så hamnar jag alltid med folk som tycker det är roligt (antar jag) att dö ungefär 15 gånger ett game. Samtliga games så har någon lane dött cirka 8 gånger på 15 minuter.

Jag vet att alla säger att "är du bra nog så kan du carrya dig själv upp i längden", men det går uppenbarligen inte, någon som har något tips?
Citera
2014-05-13, 20:23
Medlem
Caprice110s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nohulo
Har spelat ungefär 10 rankade matcher de senaste 2 dygnen (silver IV, ny på spelet), och har förlorat åtminstone 8. Det jag finner roligt är att jag alltid hamnar på positiva stats; ett exempel är Riven med stats 13-4-8, Xin Zhao 8-4-2, LeBlanc 6-3-4 och så vidare. Av någon anledning så hamnar jag alltid med folk som tycker det är roligt (antar jag) att dö ungefär 15 gånger ett game. Samtliga games så har någon lane dött cirka 8 gånger på 15 minuter.

Jag vet att alla säger att "är du bra nog så kan du carrya dig själv upp i längden", men det går uppenbarligen inte, någon som har något tips?

Träna. Minimera dina fel, dö mindre, cs:a bättre etc.

Ligger själv o silver och har svårt pga folk AFK, troll etc men är man bra så klättrar man och ned lite tur så går det lättare

Jag gick från silver 5 till 2 utan några troll etc så det gick fort men har vänt nu och är nere i silver 5 pga har AFK nästan varje match och jag är för dålig för att carrya så jag tränar på lasthit
Citera
2014-05-13, 21:41
Medlem
Nohulos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caprice110
Träna. Minimera dina fel, dö mindre, cs:a bättre etc.

Ligger själv o silver och har svårt pga folk AFK, troll etc men är man bra så klättrar man och ned lite tur så går det lättare

Jag gick från silver 5 till 2 utan några troll etc så det gick fort men har vänt nu och är nere i silver 5 pga har AFK nästan varje match och jag är för dålig för att carrya så jag tränar på lasthit

Njä, det går inte, kom nyss från en till Riven match med 9-2-9, Varus i mitt lag skriker "no ganks bot i feed" och springer rakt ut och dör om och om igen och slutar på 1-21 i stats. Avinstallerade nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in