2014-05-14, 08:41
Medlem
CudLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Jag tror van Gaal kan fixa ett riktigt toppnamn. Kanske Kroos.

Kroos, Shaw + en riktigt bra mittback, kanske Subotic eller Mangala, hade varit ett riktigt bra fönster. Sedan någon (eller några) breddvärvning(ar), James Milner/Adam Johnson? De är inte sämre än Young/Valencia...

van Gaal kanske får ordning på Nani, annars kan han skeppas iväg till Juventus eller något annat lag som vill ha hans signatur.

Jag har svårt att se hur Mata, Kagawa, Rooney och RvP skulle få tillräckligt med speltid, och hur alla de skulle kunna passa ihop i ett spelsystem. Därför lämnar förmodligen Kagawa i sommar. Han förtjänar ett lag som utnyttjar hans kunskaper. Chicharito kanske lämnar, och det är förståeligt. Jag hade gärna sett honom i Atlético Madrid...

James Milner/Adam Johnson? Tycker du att vi ska fortsätta kasta pengar på mediokra spelare eller ska vi köpa riktigt bra spelare? Ser hellre att ungdomar täcker upp än dom två.
2014-05-14, 11:02
Medlem

Trevliga iakttagelser, preben. Håller med dig om mycket men definitivt inte om anfallet, där det krävs en förstärkning till nästa säsong enligt mig. Kanske Wilfried Bony vore något? Han gjorde ändå 16 baljor i ett Swansea som i övrigt inte gjorde många människor glada under säsongen. Adebayor ser jag gärna att man behåller men vad gäller Soldado är jag mycket tveksam förutsatt att man inte förändrar hans roll och låter honom göra det han är bäst på. Anser att man använt honom helt fel i Tottenham. Nej, en mångsidig striker behövs bredvid Adebayor.

Vad gäller försvaret och den förmodade upprensning vi har att vänta där...

Kaboul har gått ner sig totalt, ja, och det är riktigt tråkigt att se. Hade precis som dig hoppats på ett stabilt mittlås med honom och Vertonghen men så har det ju tyvärr inte blivit. Att Spurs sedan lånade ut Assou-Ekotto inför gångna säsongen är för mig fortfarande en gåta. Har alltid tyckt han varit en underskattad spelare och hans frånvaro har märkts alldeles för tydligt. Förhoppningsvis kan Vertonghen hitta tillbaka till storformen från 12/13 och att Walker återigen kan visa hur bra han faktiskt är. Chiriches har potential men jag ser gärna att man förstärker med ytterligare en mittback, typ Lovren ifall det nu skulle bli Pochettino som tar över. På vänsterbacken vet jag inte riktigt vem som skulle kunna förstärka. Ashley Cole?

Ut:
Kaboul
Rose
Capoue
Sigurdsson
Livermore
Soldado (till rätt pris)

Behåll Holtby i truppen också.
Senast redigerad av radiopanna 2014-05-14 kl. 11:04.
2014-05-14, 11:23
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gants
Tankovic förlänger inte med Fulham och kommer lämna gratis denna sommaren. Vilka klubbar tror ni är intresserad utav honom?

Liverpool; tydligen kontaktat hans agent.

Citat:
Ursprungligen postat av Drubas
Tycker han varit väldigt bra de sista månaderna. För bottenlagen i PL borde han vara högt uppe på önskelistorna.

Du behöver ju inte kommentera bara för att verka insatt, när Du inte har någon koll alls. Du har inte sett Fulhams U-lag; han har gått från att få matchtid i A-laget under René till att inte ens fått vara med på bänken under vår galne nazze.

Citat:
Ursprungligen postat av Rastapopulos
Han har ju inte spelat en minut sedan början på februari.

Stämmer helt och han har dessutom haft lättare skadeproblem. Det är jävla trist att han lämnar och det hade inte hänt om René hade varit kvar - oavsett division i augusti - det vill jag lova.

Han fick ett kontraktsförslag som han - agenten - tackade nej till. Risken är att det blir en Moberg-Karlsson över honom; ja, jag vet att Tank är bättre, men...

Nåväl; huvudsaken är att vi får behålla Woodrow och - i synnerhet - Roberts.
2014-05-14, 12:36
Medlem
preben12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna

Trevliga iakttagelser, preben. Håller med dig om mycket men definitivt inte om anfallet, där det krävs en förstärkning till nästa säsong enligt mig. Kanske Wilfried Bony vore något? Han gjorde ändå 16 baljor i ett Swansea som i övrigt inte gjorde många människor glada under säsongen. Adebayor ser jag gärna att man behåller men vad gäller Soldado är jag mycket tveksam förutsatt att man inte förändrar hans roll och låter honom göra det han är bäst på. Anser att man använt honom helt fel i Tottenham. Nej, en mångsidig striker behövs bredvid Adebayor.

Vad gäller försvaret och den förmodade upprensning vi har att vänta där...

Kaboul har gått ner sig totalt, ja, och det är riktigt tråkigt att se. Hade precis som dig hoppats på ett stabilt mittlås med honom och Vertonghen men så har det ju tyvärr inte blivit. Att Spurs sedan lånade ut Assou-Ekotto inför gångna säsongen är för mig fortfarande en gåta. Har alltid tyckt han varit en underskattad spelare och hans frånvaro har märkts alldeles för tydligt. Förhoppningsvis kan Vertonghen hitta tillbaka till storformen från 12/13 och att Walker återigen kan visa hur bra han faktiskt är. Chiriches har potential men jag ser gärna att man förstärker med ytterligare en mittback, typ Lovren ifall det nu skulle bli Pochettino som tar över. På vänsterbacken vet jag inte riktigt vem som skulle kunna förstärka. Ashley Cole?

Ut:
Kaboul
Rose
Capoue
Sigurdsson
Livermore
Soldado (till rätt pris)

Behåll Holtby i truppen också.

Gällande anfallet kan jag hålla med dig till viss del, men tror Soldados öde beror på vem som kommer in som tränare. Bony hade jag gärna sett, Remy är även han ett alternativ som också kan spela på kanten om så behövs.

På vänsterbacken tar jag helst Ben Davies från Swansea. 21 år gammal med 10 landskamper för Wales. Cole på ett tvåårskontrakt skulle jag även vara nöjd med, behövs lite rutin och vinnarskallar i Tottenham.

Ponera att Soldado säljs då

Ut:
Kaboul - free
Rose - £3-4 M
Capoue/Dembele - £8-9 M
Livermore - £5 M
Sigurdson - £8-9 M
Soldado - ~£15 M

Det ger någonstans runt £35 M i intäkter från sålda spelare.

In:
Bony - £ 15-20 M ?
Ben Davies - £7-8 M ?
Mittback
Vänsterytter
2014-05-14, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av preben12
Gällande anfallet kan jag hålla med dig till viss del, men tror Soldados öde beror på vem som kommer in som tränare. Bony hade jag gärna sett, Remy är även han ett alternativ som också kan spela på kanten om så behövs.

På vänsterbacken tar jag helst Ben Davies från Swansea. 21 år gammal med 10 landskamper för Wales. Cole på ett tvåårskontrakt skulle jag även vara nöjd med, behövs lite rutin och vinnarskallar i Tottenham.

Ponera att Soldado säljs då

Ut:
Kaboul - free
Rose - £3-4 M
Capoue/Dembele - £8-9 M
Livermore - £5 M
Sigurdson - £8-9 M
Soldado - ~£15 M

Det ger någonstans runt £35 M i intäkter från sålda spelare.

In:
Bony - £ 15-20 M ?
Ben Davies - £7-8 M ?
Mittback
Vänsterytter
Bony gick ju till Swansea för £12M så han kommer nog tyvärr kosta en hel del om någon vill ha honom. Å andra sidan har jag svårt att se honom floppa lika hårt som Soldado nu när han dessutom redan gjort en bra säsong i PL.

Davies har jag ingen koll på, utan vet bara att jag kan placera hans ansikte samt att jag sett honom i ett par matcher Är han bra nog?

Ryktas just nu om Arnautovic från Stoke. Minst sagt en spännande spelare som jag gärna sett i Spurs men vars chanser till speltid/startplats jag inte kan uttala mig om.

Vad tror du om Lovren?
Senast redigerad av radiopanna 2014-05-14 kl. 12:53.
2014-05-14, 13:34
Medlem
Sägs att Van Gaal vill ha Bruno Martins Indi som mittback. Vad vet vi om honom?
2014-05-14, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jdahl
Sägs att Van Gaal vill ha Bruno Martins Indi som mittback. Vad vet vi om honom?
Ryktades till Arsenal i vintras, kan spela både som mittback och till vänster. Uttagen i VM-truppen nu nyligen. 22 bast men redan gjort över 100 framträdanden för Feyenoord.
Senast redigerad av radiopanna 2014-05-14 kl. 14:14.
2014-05-14, 14:24
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pjzpjz
Ska tilläggas att Southampton är bra på att få betalt för sina spelare, tänker på Walcott £10m från the Championship och Oxlade Chamberlain £15m från League One. Även Gareth Bale hade inbringat rätt hyfsade pengar om man inte kommit överens med Spurs om en lägre direktbetalning då de desperat behövde få in kapital i klubben.

Har säkert skrivits ungefär 523423432 gånger och har egentligen inget i silly tråden att göra men om Southampton fått behålla sina talanger. Vilket jävla lag...
2014-05-14, 14:26
Bannlyst
Ni snackar om Southamptons fina ekonomi och att dom kan behålla utan att sälja. Sanningen är den att dom är skyldiga totalt 27 miljoner pund i obetalda transferavgifter och ska snart bygga en/har byggt en ny träningsanläggning för 30 miljoner pund. Givetvis kommer dom sälja Shaw, Lallana och allt vad dom heter om dom får marknadsmässiga bud. Dom vet sin plats i näringskedjan.

Citat:
New Southampton director Hans Hofstetter says the club's board has inherited a "difficult financial situation".
The club posted a net loss of £7.1m and will enter the summer window owing £27m in outstanding transfer fees.
A bill in excess of £30m is also pending for their new training ground.

http://www.bbc.com/sport/0/football/26813363

Citat:
Ursprungligen postat av santacl
Har säkert skrivits ungefär 523423432 gånger och har egentligen inget i silly tråden att göra men om Southampton fått behålla sina talanger. Vilket jävla lag...

Ja det är de här med om. Om Valencia fått behålla sina spelare, om Porto fått behålla sina osv.
Senast redigerad av Vagner.Love 2014-05-14 kl. 14:31.
2014-05-14, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Ryktades till Arsenal i vintras, kan spela både som mittback och till vänster. Uttagen i VM-truppen nu nyligen. 22 bast men redan gjort över 100 framträdanden för Feyenoord.

Okej, är spontant kluven till att ta in Eredvise spelare direkt till PL just för att det är sån stor skillnad.
Kolla bara på Altidore, Fer och Vlaar som alla varit sådär.
2014-05-14, 14:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jdahl
Okej, är spontant kluven till att ta in Eredvise spelare direkt till PL just för att det är sån stor skillnad.
Kolla bara på Altidore, Fer och Vlaar som alla varit sådär.

Värvningen av Altidore får man skylla på dålig scouting. Han hade redan haft en misslyckad sejour i Hull. Killen hade alltså i sin Europakarriär mäktat med hela 3 mål på 49 matcher innan han smällde in lite bollar i den defensivt svaga holländska ligan. Jag undrar vad man tänkte med när man värvade honom?
2014-05-14, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vagner.Love
Värvningen av Altidore får man skylla på dålig scouting. Han hade redan haft en misslyckad sejour i Hull. Killen hade alltså i sin Europakarriär mäktat med hela 3 mål på 49 matcher innan han smällde in lite bollar i den defensivt svaga holländska ligan. Jag undrar vad man tänkte med när man värvade honom? Speciellt för den summan.

Man gick väll efter prestation senaste säsongen och att han var hyfsat billig. En chansning som inte gick hem.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in