2014-01-28, 01:33
Medlem
Skranks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Fan, trodde faktiskt vi skulle kunna behålla honom tills slutet av säsongen.
20 mille var allt lite väl snålt med, känns som vi skulle kunnat få mer för honom.

Juan Mata cost Man Utd £37.5m
Chelsea
Games-82 Goals-18 Assists-13

Yohan Cabaye
Games-79 Goals-17 Assists-13
Newcastle United

Mata kan ju omöjligt bara ha gjort 13 assist i Chelsea. Han hade väl typ 20+ enbart ifjol?
Senast redigerad av Skrank 2014-01-28 kl. 01:36.
2014-01-28, 01:38
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Tre skillnader som inverkar på priset noterar jag omedelbart:
1) Mata är yngre
2) Mata går från ett topplag till ett annat topplag
3) Mata stannar dessutom kvar i samma liga

Detta, och det kanske finns fler faktorer, bidrar till att priset var högre än vad priset för Cabaye är.

Ja, jag håller med.
Dock tycker jag fortfarande att priset på Cabaye är för lågt.
Men desvärre är Arslet rätt känd för att vilja ha pengar, skiter i klubben och bryr sig mer om att få sålt på spelare.

Citat:
Ursprungligen postat av Skrank
Mata kan ju omöjligt bara ha gjort 13 assist i Chelsea. Han hade väl typ 20+ enbart ifjol?

Det stämmer, det ska vara 27 assist.
Senast redigerad av Neroxx 2014-01-28 kl. 01:43.
2014-01-28, 01:40
Medlem
LuaLuas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield
Varesig en spelare kan spela i CL eller inte så avlastar han truppen som helhet i liga och cupspel. Som sagt du/ni behöver inte tro ett skit på det. Men Martinez är inte nöjd över att vara en bänkspelare under Guardiola samtidigt som tränaren varken ser honom som tillräcklig för defensiva mittfältspositionen eller mittbackspositionen, där klämmer skon.

Visst, men du sa att man inte ville sälja till cl-konkurrent. Vilket skulle göra varken från eller till. Jag skulle ta emot Martinez med öppna armar, jag tror bara inte ett dugg på vad du säger.
2014-01-28, 01:42
Medlem
poxers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrank
27 i PL och 38 inkl. Europa om jag räknat rätt
2014-01-28, 01:58
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuaLua
Visst, men du sa att man inte ville sälja till cl-konkurrent. Vilket skulle göra varken från eller till. Jag skulle ta emot Martinez med öppna armar, jag tror bara inte ett dugg på vad du säger.

Ja, blir det en värvning så blir det nog på sommaren. Du vet väl att Moyes var och kollade på Mönchengladbach mot Bayern ett par dagar sedan? Han var där specifikt för att studera Dante och Martinez.

Men om jag får bestämma så stannar förhoppningsvis Martinez och slåss för sin plats i Bayern, han är en för bra spelare som förtjänar troféer för att byta ner sig till United, han förtjänar bättre än så.
2014-01-28, 06:05
Medlem
Qawseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Ja, jag håller med.
Dock tycker jag fortfarande att priset på Cabaye är för lågt.
Men desvärre är Arslet rätt känd för att vilja ha pengar, skiter i klubben och bryr sig mer om att få sålt på spelare.

Det stämmer, det ska vara 27 assist.
Mata gjorde över 27 assist bara förra säsongen (29-35 st). Året innan gjorde han även 20. Samt 12 mål.
Så 100+ matcher, med 55-60 assist och 30+ mål. Dina siffror är ju inte ens nära.
2014-01-28, 06:50
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Nu tror jag inte en sekund på ryktet, men det twittras lite lätt om att Chelsea gjort en förfrågan angående Kroos. Som sagt så är jag tämligen övertygad om att han det inte händer, men det vore intressant att höra från Bayern-gänget hur hans situation ser ut.

Det verkar som att kontraktsförhandlingarna går trögt, men speltid verkar han ha fått gott om.
Skulle ett bud på säg 30m euro vara lockande för klubben?

Kroos är en startspelare i Bayern har spelat alla matcher i ligan/CL samt cupen i alla matcher utan tre har han startat men har hoppat in i samtliga.

Trollen sägen att han inte är en ikon i Bayern för att han kommer från öst trots att han kom till Bayern som 16-åring och räknas nog för dom flesta som en egen produkt.

Kroos är jävligt viktig för Peps filosofi har ofta mest bollkontakt i lagen.

Men nu är det så att löneförhandlingarna har strandat och vad han och hans agent begär vet jag inte men är det en orimlig summa då tycker jag att han skall packa väskan och flytta.
2014-01-28, 07:30
Medlem
WaldemarKas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forcystus
...Chelsea var ingen storklubb när Abramovich köpte dem och pumpade pengar, nu är de en av de största klubbarna i världen. Samma med Manchester City och PSG. Pengar är allt och majoriteten av pengarna finns idag i England, därmed stor attraktion att spela i England. Historia spelare ingen som helst roll längre, Ajax, Porto, Benfica osv kommer aldrig mer vara relevanta i fotbollsvärlden på grund av att de spelar i mindre ligor.

Chelsea hade inte varit sämre än sexa i Premier LEague sedan säsongen 1995/1996 när Abramovic tog över dem 2003.
Så nej det kanske inte var den ledande klubben i England men det var ingen skitklubb Abramovic köpte.
2014-01-28, 07:42
Medlem
dires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WaldemarKa
Chelsea hade inte varit sämre än sexa i Premier LEague sedan säsongen 1995/1996 när Abramovic tog över dem 2003.
Så nej det kanske inte var den ledande klubben i England men det var ingen skitklubb Abramovic köpte.

Det berodde väl dock främst på att man överspenderat och således, vid den tidpunkt Roman tog över, kört ner ekonomin i prutten vilket i sin tur gjorde det möjligt för ryssen att köpa?
2014-01-28, 10:24
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield
Ja, blir det en värvning så blir det nog på sommaren. Du vet väl att Moyes var och kollade på Mönchengladbach mot Bayern ett par dagar sedan? Han var där specifikt för att studera Dante och Martinez.

Men om jag får bestämma så stannar förhoppningsvis Martinez och slåss för sin plats i Bayern, han är en för bra spelare som förtjänar troféer för att byta ner sig till United, han förtjänar bättre än så.
Omöjligt att Moyes var på Borussia Park för att titta på Javi Martinez, han var skadad sedan någon vecka och inte ens med i truppen. Möjligen tittade han på Dante som var på planen, men ingen på jordklotet tror väl han kan värvas nu till MU?

Mer sannolikt är i så fall att han tittade på spelare i Gladbach, som Hermann eller Kruse, men mest troligt är nog ändå att han var på matchen eftersom han behöver skaffa sig mer erfarenhet från hur lag i Europa spelar och få lite positiva impulser angående fotboll genom denna och tidigare resor. Var ju inte första arenan han besökt denna månad. Att ratta United har ju inte direkt varit någon klang och jubelföreställning för honom hittills.
2014-01-28, 10:34
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Kroos är en startspelare i Bayern har spelat alla matcher i ligan/CL samt cupen i alla matcher utan tre har han startat men har hoppat in i samtliga.

Trollen sägen att han inte är en ikon i Bayern för att han kommer från öst trots att han kom till Bayern som 16-åring och räknas nog för dom flesta som en egen produkt.

Kroos är jävligt viktig för Peps filosofi har ofta mest bollkontakt i lagen.

Men nu är det så att löneförhandlingarna har strandat och vad han och hans agent begär vet jag inte men är det en orimlig summa då tycker jag att han skall packa väskan och flytta.
Bild skrev väl att Kroos vill ha en lön i samma region som exempelvis Lahm, något som Bayern inte accepterar. Både Utd och Chelsea skulle troligtvis ge honom lönen han vill ha, frågan är om Bayern hellre håller honom kontraktet ut om man inte kommer överens eller säljer honom under sommaren för att få pengar.
David Luiz kanske kan spela en roll i en eventuell transfer? Jag vet vad Bayern har sagt om honom men sedan när kan man lita på dessa uttalanden?
2014-01-28, 10:36
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Bild skrev väl att Kroos vill ha en lön i samma region som exempelvis Lahm, något som Bayern inte accepterar. Både Utd och Chelsea skulle troligtvis ge honom lönen han vill ha, frågan är om Bayern hellre håller honom kontraktet ut om man inte kommer överens eller säljer honom under sommaren för att få pengar.
David Luiz kanske kan spela en roll i en eventuell transfer? Jag vet vad Bayern har sagt om honom men sedan när kan man lita på dessa uttalanden?

Det är bara förhandligstaktik. Bayern är ingen klubb man värvar från hur som helst. Det brukar se ut såhär jämt..och i slutändan så har spelarna fått förlängda kontrakt med löneförhöjning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in