[quote=ZegDeg|48783220]
Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Är det inte bl.a. för att visa att FUP är ett hafsverk som advokaternas advokat fick några hundra tusen. Sen vet jag inte med vilken rätt du och dina anförvanter kallar FUP för ett hafsverk, sällan har väl skådats mer omfattande förundersökningar där man tom i rätt stor utsträckning undersökt en alternativ gärningsman. Det är en given omständighet att en utredning aldrig kan omfatta allt utan att det måste ske begränsningar. Det är vidare en given omständighet att utredningen måste ha lagstöd. Det är vidare självklart att ju större utredningen är så kommer det att finnas felskrivningar och kanske någon ytterligare fråga i periferin som kunde ha utretts. Steget är dock oerhört långt till att kalla det för hafsverk och som vanligt brukar ni alternativteoretiker ha mycket svårt att konkretisera era påståenden men jag utmanar till ett försök. På vilket sätt är denna mycket omfattande och tidsödande utredning ett hafsverk?
Läs mina inlägg som belyser dels inkonsekvens men också att de bevis som åberopas inte säger ett jota om vad som har hänt, när och var. Eftersom att man inte har svaren på de tre centrala frågorna kan man inte heller knyta KJ till en brottsplats i tid och rum. Inte heller till ett mordvapen, man vet inte ens vad mordvapnet är, inte heller på vilket vis VB mördades. Hur bevisar man det okända?
Jo, rätten att kalla utredningen ett hafsverk tar jag mig utan att skämmas. Att utredningen är omfattande betyder inte att den är bra. Ett garnnystan utan en början och ett slut, det finns massvis med tåtar att dra i, utredningen besvarar inte frågan, vad har hänt, och knyter den misstänkte till mordvapnet, det är problemet.
Jag är inte en alternativteoretiker, jag tror på KJ skuld, dock förbehåller jag mig rätten att diskutera fallet ur ett rättssäkerhetsperspektiv.