2014-05-14, 15:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fittungen
Jag tror inte den är på riktigt, men det kanske du också fattar.

Det skulle knappast förvåna mig. Hon har ju faktiskt bilder anknutna till händelser hon skriver om.
Citera
2014-05-14, 15:46
Medlem
Ja döp ditt barn till nått kväsigt namn, helst nått där för- och efternamn rimmar med varandra, är svårt att stava/uttala och som har en helt annan betydelse på engelska. Blir en trevlig konversationsinledare att behöva förklara för folk vafan man heter.

Passa även på att sy egna kläder, klipp egna frisyrer och intala honom att han är annorlunda och speciell. För han lär ju inte vilja passa in i mängden utan förbli din accessoar resten av sitt liv. Om han sen mot all förmodan blir mobbad kan du ju lugnt förklara att mobbning är fel och att du och din tappade pojkvän gjort ert yppersta för att förhindra detta.

Lycka till
Citera
2014-05-14, 15:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ratsogs
Det skulle knappast förvåna mig. Hon har ju faktiskt bilder anknutna till händelser hon skriver om.
Så om du bildgooglar på "mörker" eller "mörka rum", vad tror du att du får fram då? Bloggen är ju så uppenbar. Väldigt märkligt dock att man pallar hålla på i ett år med att trolla om det där. Men jag tror att det är någon som driver med epitetet bara.
Senast redigerad av fittungen 2014-05-14 kl. 15:54.
Citera
2014-05-14, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratsogs

Kan du länka bloggen ni skriver om?
Citera
2014-05-14, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenkvarts
Kom fan inte och gnäll när ungarna tar livet av sig för att de blir mobbade i skolan bara, för ni kommer ha er själva att skylla

Tycker det är lite roligt att du reagerar på Lilly som det finns 12000 som heter, har använts flitigt i Sverige de senaste 120 åren samt legat på listan över de 50 vanligaste flicknamnen de senaste fem åren men inte reagerar på Daisy, som man väl kan tänka sig är rätt vanligt på kossor och hästar (och Kajsa Anka). Det visar bara på att alla namn kan anses konstiga beroende på vem man frågar.

Ungar kommer inte bli mobbade över merparten av namnen i tråden. De är alldeles för vanligt med ovanliga namn som är så modernt för tillfället. Jag är född på slutet av 80-talet och då var de enda namn barn blev mobbade över typ Gun-britt, Agneta och Elsa. Namn som var populära från 20- till 70-talet. Folk med de namnen kunde lätt få höra "Fan vad töntigt! Vadå, är dina föräldrar 60 bast eller?".

Små Kevisar och Tindror är redan norm på förskolor och kommer vara de i flera år till. Flertalet av dem kommer inte bli mobbade. Om tio år kommer det vara Karin, Bengt, Rolf, Camilla och Emelie som är mobbade barn.

Sen tänker man självklart över namnet flera gånger. Namnen i min lista är de jag gillar just nu. Kitty kanske inte passar om jag får barn imorgon, men om fem år kan det mycket väl räknas till ett namn som inte alls låter konstigt.

Månstråle, Texas, Diezel och liknande, påhittade namn är dock en helt annan historia.
Senast redigerad av thenyoufadeaway 2014-05-14 kl. 16:05.
Citera
2014-05-14, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thenyoufadeaway
Sen tänker man självklart över namnet flera gånger. Namnen i min lista är de jag gillar just nu. Kitty kanske inte passar om jag får barn imorgon, men om fem år kan det mycket väl räknas till ett namn som inte alls låter konstigt.

Ja såklart, bara för att jag gillar dom så är det ju inte 100 att jag kommer döpa dom till det. Och nej nu kanske alla dom namnen inte är en jättehit men man vet aldrig om 5 år.
Citera
2014-05-14, 15:59
Medlem
Danielsantanders avatar
Jag föredrar ovanliga namn, blir tråkigt om alla heter samma sak, inte sant?
Citera
2014-05-14, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danielsantander
Jag föredrar ovanliga namn, blir tråkigt om alla heter samma sak, inte sant?

Om du menar allvar så håller jag fullständigt med dig. Inge kul och gå i en klass där 5 andra ungar heter likadan som en själv.
Citera
2014-05-14, 16:02
Medlem
Polly är ett fint namn och det är inte så många som heter det.
Min katt heter Polly
Citera
2014-05-14, 16:04
Medlem
Caligula
Elagabalus
Mefistofeles
Metusalem
Agamemnon
Citera
2014-05-14, 16:08
Medlem