2014-05-13, 21:37
Medlem
MonsterMagnuss avatar
Sitter och dricker
Yeti Oatmeal Imperial Stout
och havren har minsann gjort ett lyft.
Denna är nog yeti-seriens bästa imp-stout enligt mig.
Gillar man den vanliga yeti imp-stouten så bör man testa denna.
Synd att denna bara kom i begränsad upplaga för den skulle jag gärna köpa fler av.
Senast redigerad av MonsterMagnus 2014-05-13 kl. 21:42. Anledning: Rättatill länken.
Citera
2014-05-13, 21:52
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleaman
Jo, kommer bli till att göra det om jag gillar den efter att ha testat (vilket jag med största säkerhet kommer).

Men varför inte göra det direkt? Det är inget kollikrav.

Citat:
Ursprungligen postat av ingenperson
Oppigårds maxar sin kapacitet. Därav bristen på nyheter. Senaste jag hörde var att dom höll på att bygga ut samtidigt som dom sökte tillstånd för ökad produktion.

Okej. Hoppas på något trevligt någon gång i framtiden då.

Citat:
Ursprungligen postat av MonsterMagnus
Sitter och dricker
Synd att denna bara kom i begränsad upplaga för den skulle jag gärna köpa fler av.

Nästa månad kommer Beer Geek Breakfast ifrån Mikkeller, dyrare än Yeti men även den är väl en imperial oatmeal stout.
Senast redigerad av Punkliv 2014-05-13 kl. 21:55.
Citera
2014-05-13, 22:05
Medlem
Fleamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Men varför inte göra det direkt? Det är inget kollikrav.

Ingen särskild anledning, det finns relativt gott om systembolag i närheten av där jag bor. Det är egentligen inte värt besväret så vida jag inte tycker att den är helt fantastiskt extraordinär.
Citera
2014-05-13, 22:21
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Sitter och dricker
bättre än espresso och choklad? tycker chokladen är bäst.
Citera
2014-05-13, 23:04
Medlem
Citat:
Sitter och dricker

Citat:
Ursprungligen postat av brutefish

Jag tycker Oaty Yeti var en sämre än förväntat även om den var bra. Tycker den är sämre än originalet.

Oak Aged tycker jag hade för lite ekkaraktär för att vara värd extrapengarna

Choco var riktigt god men vinner inte över originalet i längden för mig.

Espresso har jag inte hunnit med att testa, den står i kylskåpet, hoppas den är en höjdare då jag älskar kaffestouts.
Citera
2014-05-13, 23:07
Medlem
Citat:

Nästa månad kommer Beer Geek Breakfast ifrån Mikkeller, dyrare än Yeti men även den är väl en imperial oatmeal stout.

Däremot är det Beer Geek BreAKfast som släpps och den är fatlagrad och brygd hos Anchorage, jämfört med originalet som är bryggd hos Lervig och inte fatlagrad.

Själv tycker jag att Beer Geek Breakfast är överskattad, alldeles för tunn och sträv för min smak. Känns som att en ekfatslagring antagligen bara kommer framhäva detta. Och denna funderingen tycker jag att en del ratebeer-omdömen bekräftar. Priset är för högt för att chansa för mig iaf.
Senast redigerad av ingenperson 2014-05-13 kl. 23:09.
Citera
2014-05-13, 23:25
Medlem
MonsterMagnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
Jag har några flaskor av dom båda och chokladen tycker jag inte var så märkvärdig.
Särskilt inte som choklad-stout. Testade den med en kompis och även han tyckte choklad-stouten var klen i chokladsmaken. Men som vanlig stout var den helt okej.
Du brukar har bra smak när det gäller stout så nu undrar jag om jag inte fick ett defekt exemplar.
Espresso-stouten däremot var riktigt bra. Hade faktiskt glömt bort den.
Citera
2014-05-13, 23:29
Medlem
Citat:
Däremot är det Beer Geek BreAKfast som släpps och den är fatlagrad och brygd hos Anchorage, jämfört med originalet som är bryggd hos Lervig och inte fatlagrad.

Själv tycker jag att Beer Geek Breakfast är överskattad, alldeles för tunn och sträv för min smak. Känns som att en ekfatslagring antagligen bara kommer framhäva detta. Och denna funderingen tycker jag att en del ratebeer-omdömen bekräftar. Priset är för högt för att chansa för mig iaf.
Priset är också så högt för att den fraktas ifrån Alaska till Sverige - en jävla bit bort.
Citera
2014-05-13, 23:36
Medlem
MonsterMagnuss avatar
Citat:
Jag tycker Oaty Yeti var en sämre än förväntat även om den var bra. Tycker den är sämre än originalet.

Oak Aged tycker jag hade för lite ekkaraktär för att vara värd extrapengarna

Choco var riktigt god men vinner inte över originalet i längden för mig.

Espresso har jag inte hunnit med att testa, den står i kylskåpet, hoppas den är en höjdare då jag älskar kaffestouts.

Jag tror inte du blir besviken.
Den är riktigt bra. Inte lysande men riktigt bra. 4/5 eller 4,5/5 vill jag minnas att jag gett den i betyg.

Vad var det du inte gillade med oatmealen?
Senast redigerad av MonsterMagnus 2014-05-13 kl. 23:44.
Citera
2014-05-13, 23:42
Medlem
MonsterMagnuss avatar
Citat:

Japp!Det är en oatmeal stout. En riktigt bra sådan dessutom.
Så det lär bli en investering av några stycken när dom släpps.
Citera
2014-05-13, 23:54
Medlem
Punklivs avatar
Citat:

Se på fan. Jag hade inte tänkt köpa någon i alla fall, tror inte att den lever upp till hypen eller priset.

Citat:
Japp!Det är en oatmeal stout. En riktigt bra sådan dessutom.
Så det lär bli en investering av några stycken när dom släpps.

Kommer som sagt inte köpa någon, men ska bunkra upp med Bigfoot har jag tänkt mig. Lagringsvänliga BW's kan man inte ha för många av.
Citera
2014-05-14, 00:08
Medlem
brutefishs avatar
drack black opsen igår. har inte prövat den tidigare. hade mina onda aningar då det var en bourbonfatad historia...och rätt hade jag. tyckte den var rätt ut sagt kass, spriten och fatet stack rakt ut, helt utan harmoni. fy fan vad jag hatar den här jävla fat-trenden.

man KAN göra bra fatlagrad öl, men i 9 fall av 10 så är det misslyckat.

edit: tyvärr sepehyllas skiten på ratebeer, dock säger "fiulijn" exakt vad jag tycker:

"Black color; medium head. Aroma of roasted malt, paint remover, phenol, and vanilla oak. Medium body, alcoholic (aggressive), chemicals flavor (paint remover), roasted malt, some sourness. It’s like using good ingredients to make something not good. Completely chaotic and confused."

stickande alkohol och totalt kaotisk och spretig. 10 år i källaren kanske gör susen.
Senast redigerad av brutefish 2014-05-14 kl. 00:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in