2014-05-13, 18:04
Medlem
Mr.TravisBickles avatar
Rakitic uttalar sig om Real Madrid. Han dementerar inget och säger att "vi får vänta och se". Det känns som att det bara är en tidsfråga innan övergången är officiellt klar.

Fantastisk spelare. Väldigt mångsidig och top 10 i världen på fasta situationer enligt mig. Tror han kommer vara riktigt bra i Madrid.
2014-05-13, 18:04
Medlem
Gantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Med ett sådant fönster ska de nog vara glada om man lyckas försvara sjätteplatsen.

Självklart kan de värva in fler spelare, men dessa är spelare som ändå har spelat helt okej/bra i sin karriär.
2014-05-13, 18:07
Medlem
Kafferastens avatar
Förmodligen kommer det krävas 25 miljoner pund för att få loss Lallana och det är så klart ett jäkla överpris, även om man får en spelare som passar väldigt bra. Tror dock att Liverpool kommer köpa en spelare till i den prisklassen samt ytterligare 3-4 spelare.
2014-05-13, 18:17
Medlem
NirvanAs avatar
Vad är största anledningen till att brittiska/engelska spelare kostar mer än spelare med samma skicklighetsnivå från något annat land? Är det att det är större chans att dom stannar i klubben då dom kommer från landet och inte kommer få någon hemlängtan osv?
2014-05-13, 18:23
Medlem
Viking-s avatar
Efter att ha kollat runt på de trovärdigare källorna här under semestern så verkar vissa rykten vara väldigt nära att hända:

Diego Costas klausul ska ha triggats av Chelsea och han kommer att vara klar strax efter cl-finalen (sky & the guardian)

Frank Lampard har fått ett kontraktsförslag på ett år och förväntas skriva på inom kort (the guardian & sky)

Barcelona tänker buda 30m på David luiz och Chelsea kommer att accepter (the guardian)

Omeruo kommer inte att lämna klubben under sommaren (spelaren själv)
2014-05-13, 18:23
Medlem
Smirmats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.TravisBickle
Rakitic uttalar sig om Real Madrid. Han dementerar inget och säger att "vi får vänta och se". Det känns som att det bara är en tidsfråga innan övergången är officiellt klar.

Fantastisk spelare. Väldigt mångsidig och top 10 i världen på fasta situationer enligt mig. Tror han kommer vara riktigt bra i Madrid.

Känns som det är ganska bra konkurrens på Real Madrids fasta situationer redan.
2014-05-13, 18:28
Medlem
DaKaktuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapopulos
Det blir intressant att se vad som händer i Spurs i sommar. Jag personligen skulle gärna se att man värvar följande:

- En mittback (skulle inte bli förvånad om man värvar tillbaka Caulker)
- En vänsterback (ingen aning vem skulle vara ett rimligt alternativ där - känslan är att varenda toppklubb i Premier League jagar vänsterback och att Man United redan dragit det längsta strået i Shaw)
- En anfallare (Lukaku vore en dröm, men det är knappt så jag ens vågar hoppas på honom, Remy kanske är ett mer realistiskt alternativ?)
Jag tror faktiskt att Spurs kommer värva Javier "Chicharito" Hernandez vilket vore en bra värvning för dem. Även om jag gillar honom starkt så är det tråkigt att se honom få nöta bänk i United!
2014-05-13, 18:29
Medlem
Mr.TravisBickles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smirmat
Känns som det är ganska bra konkurrens på Real Madrids fasta situationer redan.

Antar att du syftar på Bale och Ronaldo då? Jag syftade snarare på hörnor och inläggsfrisparkar. I Sevilla brukar han ta frisparkar från nästan halva plan och det blir sällan ofarligt. Hans fantastiska touch + CR7, Ramos, Pepe, Varane etc = Win.
2014-05-13, 19:28
Medlem
antonaugustssons avatar
Några rykten som angår Arsenal? Har varit bortrest under en tid så har nte riktigt hängt med.
2014-05-13, 19:30
Medlem
Puckotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drubas
Vilka då? Du får gärna ge exempel på spelare som i dagsläget går att håva in för £20m, som är ett bättre köp.

Det har ryktats om Racitic (som jag för övrigt inte är imponerad av), där sägs priset ligga någonstans mellan £15-20m. Det har ryktats om Tello, där priset sagts vara £20-25m. Det har ryktats om Jevhen Konopljanka, för £17m.

Om vi kan signa Lallana för £20m, så tar jag honom före alla övriga.
Roberto Firmino kanske? 16 mål och 12 assist på 33 matcher i Bundesliga är väldigt bra när man spelar i Hoffenheim. 3 år yngre än Lallana också. Några av tysk-kännarna som brukar hänga här kanske kan skriva mer om Firmino?
2014-05-13, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puckott
Roberto Firmino kanske? 16 mål och 12 assist på 33 matcher i Bundesliga är väldigt bra när man spelar i Hoffenheim. 3 år yngre än Lallana också. Några av tysk-kännarna som brukar hänga här kanske kan skriva mer om Firmino?

Enligt uppgifter så kommer varken Volland eller Firminho att säljas i sommar, även om bud på €30-40m kommer in. Förmodligen har båda utköpsklausuler som först börjar gälla om ett år.
2014-05-13, 20:08
Medlem
BigBadClowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gants
- Ni får ju tillbaka Assoue Ekotte, kör med honom igen som VB?
- Bony som anfallare?
- Lloris ut, Fraser Forster in?
- Barry in ifall Sandro och Paulinho sticker?

Får man fråga varför dom skulle vilja göra sig av med Hugo Lloris?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in