2014-05-13, 16:29
Medlem
mazdarikards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Der.Schizoid
De är ju åtminstone mer folkrepublik än kuppmakarna i Kiev. Eller går inte hissen ända upp? De har ju haft ett demokratiskt val även om alla delar kanske inte uppfyller full demokrati men hos kuppmakarna finns överhuvudtaget ingen demokrati då dom störtade den demokratiskt valda presidenten. Ukraina är numera en diktatur där större delen av folket inte vill vara med längre. Hatet finns bara hos såna som dig som varken kan se eller förstå händelserna i Ukraina.

Ja precis, hur var det med de politiska kunskaperna bland tråddeltagarna?

Gör om, gör rätt!

Vi har alltså Folkrepubliken Donetsk, en utbrytarrepublik av CCCP 2.0-modell med nazister i ledningen. I exempelvis Transnistria republiken har man Högsta Sovjet samt hammaren och skäran i sin flagga.

Jag har full förståelse att anarkisterna i tråden älskar detta, en kommunistrepublik av CCCP 2.0-modell med nazzar i ledningen. Anarkister är besatta av USA-hat och njuter på ett perverst sätt när det uppstår kaos i ett land där vita kristna män blir offer.

Men ni andra? Hur tänker ni?
2014-05-13, 16:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fridaynightout
Ryssland fortsätter sabotera demokratin och stabiliteten i Ukraina.

I tidsmässig anslutning till valet (20-26 maj) kommer ryssarna, passande nog, hålla militära övningar med obemannade flygplan och andra former av militära robotar nära den ukrainska gränsen.

http://zik.ua/en/news/2014/05/13/russia_to_continue_saberrattling_near_ukraine_bord er_487514

Så om en missil "råkar" träffa Ukraina så är det bara att skylla på tekniska fel.
Menar du väst eller öst Ukraina? Det är numera två olika länder
Citat:
Ursprungligen postat av mazdarikard

Skitsnack

Jag tror att du har fel
Senast redigerad av Lille.Stockholm 2014-05-13 kl. 16:33.
2014-05-13, 16:34
Medlem
naturtvåls avatar
Ukrainska separatister söker nu union med Ryssland

Pro-ryska aktivister i östra "Ukraina" förklarar sig självständiga och meddelar intresse i ett införlivande med Ryssland.

Från den 13 Maj 2014 Kl. 15:32

Källa: http://www.aljazeera.com/news/europe/2014/05/ukraine-separatists-seek-union-with-russia-201451322222965711.html
Senast redigerad av naturtvål 2014-05-13 kl. 16:39.
2014-05-13, 16:43
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mazdarikard

Ja precis, hur var det med de politiska kunskaperna bland tråddeltagarna?

Gör om, gör rätt!

Vi har alltså Folkrepubliken Donetsk, en utbrytarrepublik av CCCP 2.0-modell med nazister i ledningen. I exempelvis Transnistria republiken har man Högsta Sovjet samt hammaren och skäran i sin flagga.

Jag har full förståelse att anarkisterna i tråden älskar detta, en kommunistrepublik av CCCP 2.0-modell med nazzar i ledningen. Anarkister är besatta av USA-hat och njuter på ett perverst sätt när det uppstår kaos i ett land där vita kristna män blir offer.

Men ni andra? Hur tänker ni?

Jag undrar mest vad du syftar på med "kristna"? Blir faktiskt orolig över barnen i Ukraina, nog djävligt som det redan är. Dessutom tycker jag din avatars handtecken är klart misstänkt i detta sammanhang.....Fy
Senast redigerad av naturtvål 2014-05-13 kl. 16:53.
2014-05-13, 16:48
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Visst vet jag vad quisling är.Det är ju därför jag använder ordet på tidigare presidenten i Ukraina. Du beskriver ju just hur denne president agerade, var ett lydigt redskap för Moskva medan Ukraina föröddes och blev allt fattigare. En Quisling var han utan tvivel. Historia kan jag relativt bra. Quisling blev dessutom avrättad för sitt agerande vilket nog Ukrainas egen quisling slipper.

Snälla lilla du! 1. Först måste landet ocuperas av främmande makt, du vet med soldater, tanks osv. Sedan tillsätta ett styre från landet ifråga, då simsalabim blir detta styre och dess medhjälpare quislingar. Förstår du nu?

Eller skall jag använda klossar och bilder för att förklara det hela för dig?
Senast redigerad av naturtvål 2014-05-13 kl. 16:55.
2014-05-13, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Snälla du! Ta och läs om ditt eget inlägg och använd händer och fötter i ekvationen, så kanske ser vem som avses:

omnämns bland annat """"Carl Bildt""""" som efter bluff-folkomröstningen konstaterade följande:
http://www.kyivpost.com/opinion/op-e...ed-347538.html

Så Bildt är en farligare politiker än Putin? Det låter ju fantastiskt insiktsfullt...
2014-05-13, 17:02
Medlem
fridaynightouts avatar
Här kan man se lite av den klientelen som stöttar separatism och Ryssland i östra Ukraina:
https://www.youtube.com/watch?v=dlSzewPMhD4

Precis som jag tidigare skrivit så är det mestadels väldigt deprimerande och socialt utsatta människor.
2014-05-13, 17:03
Medlem
BuprenOrvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Skulle gärna vilja veta vad du anser en nyanserad debatt är? Jag anser att det är just det förutom en del konstiga påhopp från ena sidan som kallar andra sidan en massa underligheter. Från båda sidor ska erkännas men mest från Kiev-sidan som agerar lika aggresivt som gänget dom stödjer.

Hur många gånger har "NWO, världsbanken, nazistiska judar" etc förekommit i 7500 inlägg? En nyanserad debatt är väl ändå att människor kan och får ha en annan åsikt (även naiva eller galna). Men visst en del lögner och propaganda från båda håll men det är väl det vi då ska bemöta med sakliga argument istället för att kalla det för "ordbajs"? Visst, jag slinter också ibland med både ord och fakta men försöker hålla god ton fast det är svårt ibland med mitt heta temperament. Sen om man känner att man kan ha fel så får man läsa på och bilda sig en ny uppfattning, svårt att erkänna att man har fel men det går, prova du med.

Hade du läst BehindRayBans inlägg under några år i "vapen och militär" så hade du knappast förnekat att han är en mästare i att ordbajsa. Han kan bemöta ett inlägg på 3 rader text med 6 olika punkter och enorma mängder svammel utan substans. Men visst, tycker du att denne användare producerar specifika och klara inlägg så var så god.

Jag anser att det är en oseriös debatt när vissa på fullaste allvar hävdar att Putin inte bedriver någon propaganda varken i eller utanför Ryssland. Samma gäller dessa nyuppfunna "judiska nazister" som är ett idiom vilket till och med du förstår.
Personligen tycker jag också att det blir löjligt när man tjatar om fredliga demonstranter när man talar om dom professionellt beväpnade separatisterna som med våld intar polisstationer och officiella byggnader.

Motargumentet är alltid USA, judarna, nazisterna eller att det även fanns beväpnade på maidan. Jag vet mycket väl att det fanns beväpnade personer på maidan, men det betyder inte att 6 komplett och modernt utrustade soldater som under skottlossning intar en byggnad kan kallas för fredliga demonstranter. Det är denna sjuka polarisering och avsaknad av sans och vett som gör debattklimatet här ohållbart. Det är främst dom utländska nyreggade "personerna" som debatterar så här, dvs inte alla. Men mer och mer verkar alla ställa sig i vars ett läger: Hata USA, judar, världsbanken, nazister och älska Putin mot hata Putin och hans Ryssland.

Vilken sida hatar mest?
2014-05-13, 17:03
Medlem
sputnik-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Har du inte fatta någonting av vad som hänt under den senaste tiden?

Tidningen refererar till en person som har begått både politiskt och moraliskt självmord, under denna pinsamma historia.

En person som varje självständigt tänkande person måste ifrågasätta den psykiska statusen på!

Enklare sagt: en blådåre som håller på att starta ett tredje världskrig, om han får fria tyglar till det!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Du försöker diskreditera en journalist genom meningslöst svammel så tvångsmedicinering behöver du nog själv

Med vapen, hot, tortyr och mord har dessa rysk-sponsrade terrorister (många är förövrigt ryska medborgare) endast lyckats ta kontroll av runt ~20% https://twitter.com/arabthomness/status/465458497195614208 Tyder snarare på att stödet för separatisterna är lägre än de ca: 20% man tidigare sett i opinionsundersökningar för Donetsk.

Det är givetvis skämt siffror man visat upp efter fejk referendum i Donetsk och Luhansk. Att somliga här ens försöker försvara dem är att idiotförklara sig själv för all framtid
Senast redigerad av sputnik- 2014-05-13 kl. 17:09.
2014-05-13, 17:06
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomteboda
Så Bildt är en farligare politiker än Putin? Det låter ju fantastiskt insiktsfullt...

Det är han, eftersom han har käftat upp sig i vanlig ordning, "-little dog, sounding like a big dog", Källa: Wikileak, mot ett land som har kapacitet utradera jorden flera gånger om.

Det första diplomater får lära sig, är att aldrig tränga in sin motpart i ett hörn. Därför att då har bara motparten ett ända val och det är att attackera dig..

USA/ Eu´s försök på att införliva Ukraina är ett sådant exempel på detta och eftersom Carl Bildt varit höken i detta vansinne, är det på sin plats att beteckna honom som farlig, för både sig själv och andra. Vilket för allas bästa kandiderar honom till en låst avdelning, med riklig medicinering...
Senast redigerad av naturtvål 2014-05-13 kl. 17:12.
2014-05-13, 17:15
Medlem
Ukrainska soldater dödade

Sex ukrainska soldater har dödats i ett bakhåll av separatister i Kramatorsk, uppger Ukrainas försvarsdepartement, enligt Reuters.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18878682.ab

-----------------------------------------------------

Sex ukrainska soldater har dödats i ett bakhåll när staden Kramatorsk i östra Ukraina. Dessutom har åtta soldater skadats. Uppgiften kommer från ukrainska försvarsdepartementet, skriver nyhetsbyrån Reuters.

Sex ukrainska soldater har dödats i ett bakhåll när staden Kramatorsk i östra Ukraina. Dessutom har åtta soldater skadats. Uppgiften kommer från ukrainska försvarsdepartementet, skriver nyhetsbyrån Reuters.

En kolonn med pansarvagnar ska ha utsatts för eldgivning när man närmade sig en bro.

Enligt de ukrainska uppgifterna ska två soldater ha dödats när en av pansarvagnarna träffades av skott. Fyra andra dödades i den eldstrid som följde, enligt vad departementet uppger.

http://www.dn.se/nyheter/varlden/sex-ukrainska-soldater-dodade-i-bakhall/
Senast redigerad av bigvanilla 2014-05-13 kl. 17:18.
2014-05-13, 17:20
Medlem
fridaynightouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigvanilla
Ukrainska soldater dödade

Sex ukrainska soldater har dödats i ett bakhåll av separatister i Kramatorsk, uppger Ukrainas försvarsdepartement, enligt Reuters.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18878682.ab

Man bör kalla saker och ting vid dess rätta namn. Terrorister. De är terrorister först och främst.
Separatism är deras politiska mål, visst. Men när man försöker tvinga på sina politiska mål med våld och hot om våld, så kallas det terrorism och ingenting annat.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Terrorism

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in