Citat:
Ursprungligen postat av
Moretex
Skulle gärna vilja veta vad du anser en nyanserad debatt är? Jag anser att det är just det förutom en del konstiga påhopp från ena sidan som kallar andra sidan en massa underligheter. Från båda sidor ska erkännas men mest från Kiev-sidan som agerar lika aggresivt som gänget dom stödjer.
Hur många gånger har "NWO, världsbanken, nazistiska judar" etc förekommit i 7500 inlägg? En nyanserad debatt är väl ändå att människor kan och får ha en annan åsikt (även naiva eller galna). Men visst en del lögner och propaganda från båda håll men det är väl det vi då ska bemöta med sakliga argument istället för att kalla det för "ordbajs"? Visst, jag slinter också ibland med både ord och fakta men försöker hålla god ton fast det är svårt ibland med mitt heta temperament. Sen om man känner att man kan ha fel så får man läsa på och bilda sig en ny uppfattning, svårt att erkänna att man har fel men det går, prova du med.
Hade du läst BehindRayBans inlägg under några år i "
vapen och militär" så hade du knappast förnekat att han är en mästare i att ordbajsa. Han kan bemöta ett inlägg på 3 rader text med 6 olika punkter och enorma mängder svammel utan substans. Men visst, tycker du att denne användare producerar specifika och klara inlägg så var så god.
Jag anser att det är en oseriös debatt när vissa på fullaste allvar hävdar att Putin inte bedriver någon propaganda varken i eller utanför Ryssland. Samma gäller dessa nyuppfunna "judiska nazister" som är ett idiom vilket till och med du förstår.
Personligen tycker jag också att det blir löjligt när man tjatar om fredliga demonstranter när man talar om dom professionellt beväpnade separatisterna som med våld intar polisstationer och officiella byggnader.
Motargumentet är alltid USA, judarna, nazisterna eller att det även fanns beväpnade på maidan. Jag vet mycket väl att det fanns beväpnade personer på maidan, men det betyder inte att 6 komplett och modernt utrustade soldater som under skottlossning intar en byggnad kan kallas för fredliga demonstranter. Det är denna sjuka polarisering och avsaknad av sans och vett som gör debattklimatet här ohållbart. Det är främst dom utländska nyreggade "personerna" som debatterar så här, dvs inte alla. Men mer och mer verkar alla ställa sig i vars ett läger: Hata USA, judar, världsbanken, nazister och älska Putin mot hata Putin och hans Ryssland.
Vilken sida hatar mest?