2014-05-12, 19:34
Medlem
Dopaminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talamus
http://michaelmaley.com/Somatic_Psyc...MENTALS%20.pdf

Här har du några övningar för att lära känna, slappna av i kroppen. Finns en sammanfattning av alla övningar senare i pdf:en men jag rekommenderar att läsa allt. Ganska intressant!

Tack!

Citat:
Ursprungligen postat av deciliter12345
Hadde social fobi för en tid sen o det var bland det värsta som hänt mig, Droger i 2 år framförallt cannabis varje dag under denna tid, tjack och mdma o allt annat som nyttjades oxså ganska frekvent, Det som fick mig ur det var att att tjuren vid hornen och bara kriga mot ångest och deprission o ta allt i korta steg, allt sitter i skallen det är bara fjantiga hjärnspöken, Tänk varje dag från du vaknar tills du sommnar att ja klarar detta! kriga med dit huvud o varje gång de poppar nått negativt i skallen kontra o boxa ner den tanken med hur jävla grym du är tvinga dig själv o tänk positivt, Boosta dej själv jobba stenhårt me självkänslan, Träna som fan svin bra, skippa all skit mat o allt droger o alkohol tills du är stark igen, Det är svårt men det försvinner efter en tid, Kriga du måste ställa om o sluta grina o tycka synd om dej själv, det är du själv som fuckar dej, Tänk uttåtriktat ist för o relatera allt mot dig själv om folk kollar elr vad som hellst,

Hoppas det kanske hjälper dig! peace och btw är du hypokondriker ???

Det är knappast jag som fuckat mig själv om jag har PTSD. Sen när fick man PTSD av att fucka sig själv? Boosta med självkänslan? Ja, om den inte vore botten så skulle jag ta min självkänsla iv ed. Självkänsla är inget man kan intala sig själv att man har utan det är något som växer fram i en gynnsam miljö under barndomen. Min miljö var rätt dysfunktionell.

Nej, jag är inte hypokondriker. Vad baserar du det på? Den enda gången jag kände mig orolig över att ha någon sjukdom var när jag delade verktyg med en hepatit-C smittad narkoman tre gånger och blev påsatt av han och hans smittade kompisar. Då kände jag en viss oro av anledningen att behandlingen har så jobbiga biverkningar.
Citera
2014-05-12, 21:24
Medlem
okej ledsen för det såg inte det där me PTSD och överfallen, Trodde det endast social fobi det var tal på, hoppas du repar dej bara social fobi för sig är så jävla dåligt för livet, må väl
Citera
2014-05-13, 12:21
Medlem
Dopaminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deciliter12345
okej ledsen för det såg inte det där me PTSD och överfallen, Trodde det endast social fobi det var tal på, hoppas du repar dej bara social fobi för sig är så jävla dåligt för livet, må väl

Det är lugnt, det blir nog bra en dag.
Citera
2014-05-13, 12:49
Medlem
Dopaminas avatar
Det känns som om jag håller på att bli fullkomligt galen eller tappa verklighetsuppfattningen. Det är såna här dagar som jag verkligen är i stort behov av stilnoct. Har inte sovit på två dagar och allt är konstigt i huvudet. Alla ljud låter så mycket och tankarna går inte att få ordning på överhuvudtaget. Det är så många, samtidigt. Jag är så jävla arg så jag mår illa!!

Idag känner jag mig förföljd och iakttagen igen och nu har jag gjort mig av med alla seroquel och ja tänker inte äta den där jävla medicinen nå mer. Blir seg och hungrig och bara ligger i sängen och äter hela dagarna, även på nätterna. Skitpiller! Skitliv!
Citera
2014-05-13, 13:00
Medlem
Ethinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopamina
Det känns som om jag håller på att bli fullkomligt galen eller tappa verklighetsuppfattningen. Det är såna här dagar som jag verkligen är i stort behov av stilnoct. Har inte sovit på två dagar och allt är konstigt i huvudet. Alla ljud låter så mycket och tankarna går inte att få ordning på överhuvudtaget. Det är så många, samtidigt. Jag är så jävla arg så jag mår illa!!

Idag känner jag mig förföljd och iakttagen igen och nu har jag gjort mig av med alla seroquel och ja tänker inte äta den där jävla medicinen nå mer. Blir seg och hungrig och bara ligger i sängen och äter hela dagarna, även på nätterna. Skitpiller! Skitliv!

Låter inte som att ditt största problem är socialfobi. Jag tror att du behöver läggas in för så som du mår nu är långt ifrån normalt. Uppenbarligen mår du för dåligt för att kunna ta hand om dig själv.
Citera
2014-05-13, 13:49
Bannlyst
Citat:

Fundera på vad det är du egentligen är förbannad på. Fundera på hur du kan förändra det.
Citera
2014-05-13, 14:03
Medlem
Dopaminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ethina
Låter inte som att ditt största problem är socialfobi. Jag tror att du behöver läggas in för så som du mår nu är långt ifrån normalt. Uppenbarligen mår du för dåligt för att kunna ta hand om dig själv.

ALDRIG!! Det är psykiatrin jag vill ifrån för dem förstör livet för mig med sina jävla piller och sitt jävla skitsnack. Skulle jag säga det här till dem skulle jag säkert få en ny form av personlighetsstörning som ännu inte finns i DSM, typ antipsykiatrisk personlighetsstörning.

Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Fundera på vad det är du egentligen är förbannad på. Fundera på hur du kan förändra det.

Jag är förbannad på allt! Min lärare som aldrig rättar inlämningsuppgifterna trots att terminen snart är slut, sjuksköterskan på psykiatrin för hon kallade mig hora när jag berättade om rättegången och tvingade mig till UP bara för att jag berättade om ett återfall som hände för ett år sedan. Sen hatar jag min granne! Det är så lyhört här och jag är trött på att höra hennes vidriga kärringröst och känna lukten av hennes äckliga cigarettrök så fort jag smugit fram till fönstret och vågat öppna det för att få lite frisk luft.

Psykiatrin kan dra åt helvete! Jag stör mig på dem och det släpper inte. Nästa gång jag ska dit tänker jag bara ignorera det liksom. Eller avboka det så jag slipper paya för att utebli från ännu ett förnedrande pissprov. Min ADHD-medicin är slut för länge sen och är inte jag under läkemedelsbehandling är inte skyldig att pissa i en mugg längre. Jävla äckelfasoner. Tsst! Så är det.
Citera
2014-05-13, 14:06
Bannlyst
Citat:
Jag är förbannad på allt!

Ska läsa hela ditt inlägg snart. Men vill bara stoppa dig efter att ha läst det där då jag känner redan här vartåt det kommer luta. Och fråga om det inte är dig själv du är förbannad på och din egen oförmåga att inte fungera normalt längre?

Edit: utan piller.

Har läst nu och tänker fortsätta i samma bana.
Vem straffar det om du ger upp? Vem är det som får ta allt skit som kommer med att inte lyssna?
Sluta skyll på yttre omständigheter eller andra personer och rikta ilskan emot det riktiga problemet. Din situation. Sen ser du till att förändra på vad du kan för att underlätta din situation till det bättre och något som passar dig.
Använd ilskan som drivkraft.
Krasha, nå botten. Rebuild.
Senast redigerad av therefore 2014-05-13 kl. 14:35.
Citera
2014-05-13, 14:52
Medlem
Dopaminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Ska läsa hela ditt inlägg snart. Men vill bara stoppa dig efter att ha läst det där då jag känner redan här vartåt det kommer luta. Och fråga om det inte är dig själv du är förbannad på och din egen oförmåga att inte fungera normalt längre?

Edit: utan piller.

Har läst nu och tänker fortsätta i samma bana.
Vem straffar det om du ger upp? Vem är det som får ta allt skit som kommer med att inte lyssna?
Sluta skyll på yttre omständigheter eller andra personer och rikta ilskan emot det riktiga problemet. Din situation. Sen ser du till att förändra på vad du kan för att underlätta din situation till det bättre och något som passar dig.
Använd ilskan som drivkraft.
Krasha, nå botten. Rebuild.

Öhh.. Jag tänker inte ge upp.

Jag tänker ge ut mina aggressioner på dem jag stör mig på. Säga åt kärringen att sluta röka på balkongen och be psykiatrin dra åt helvete och köra upp sina pillerburkar i arslet. Tycker det är sunt istället för att gå och bära på aggressionerna för att sedan gå och knarka för att inte vredet ska gå ut över oskyldiga. Säger dessutom sig självt att man inte ska säga hora till sin patient eller röka i närheten av andra imo.
Citera
2014-05-13, 15:16
Bannlyst
Citat:
Öhh.. Jag tänker inte ge upp.

Jag tänker ge ut mina aggressioner på dem jag stör mig på. Säga åt kärringen att sluta röka på balkongen och be psykiatrin dra åt helvete och köra upp sina pillerburkar i arslet. Tycker det är sunt istället för att gå och bära på aggressionerna för att sedan gå och knarka för att inte vredet ska gå ut över oskyldiga. Säger dessutom sig självt att man inte ska säga hora till sin patient eller röka i närheten av andra imo.

Låter precis som att du tänker ge upp. Med lite mer jävlaranamma denna gång, kanske för att du har tröttnat på din egen situation.
Fortsätta på skylla på yttre omständigheter. Att allt är alla andras fel och inget är ditt eget ansvar.
Säga att psykiatrin inte hjälper ett piss när det antagligen är du som sitter där och tänker "jag har rätt, ni har fel.". Antagligen ger du dom inte all relevant information om ditt mående heller för "vad kan dom egentligen? Ingenting! Pft, u get nothing era jävlar! Ge mig mina piller nu.".
Kärringen röker på sin balkong kan jag anta. Det har hon rätt att göra. Hon är oskyldig i det här fallet.

Att lägga vreden på andra är aldrig rätt nej. Så varför kan du inte undvika att göra det utan att bära på aggressioner och knarka?

Du låter just nu som en liten snorunge som sitter och skriker, bankar och gråter om att "världen är orättvis!! ".
Tänker du efter så kanske du inser att psykiatrin gör vad dom kan för att hjälpa dig. Både igenom samtal och att skriva ut mediciner till dig som du antagligen sitter och ber om. Kärringen sköter sitt och gör inte en fluga förnär. Dom är oskyldiga och sköter sitt. Precis som dom du påstår att du vill skydda från din vrede..

Varför du blev kallad för hora har jag ingen aning om och måste ha missat att du skrivit om tidigare i tråden. Det är inte rätt. Men kanske var det för att testa dig? Varför tar du åt dig så mycket?

Rikta energin rätt. Använd den till ditt eget förfogande. Väldigt självdestruktivt vad du håller på med nu. Eller vad du påstår att du vill göra.
Senast redigerad av therefore 2014-05-13 kl. 15:20.
Citera
2014-05-13, 15:23
Medlem
Ethinas avatar
Citat:
ALDRIG!! Det är psykiatrin jag vill ifrån för dem förstör livet för mig med sina jävla piller och sitt jävla skitsnack. Skulle jag säga det här till dem skulle jag säkert få en ny form av personlighetsstörning som ännu inte finns i DSM, typ antipsykiatrisk personlighetsstörning.

Säg att du inte vill ha piller och att du vill ha någon annan form av hjälp än sk ''skitsnack''.
Efter mycket om och men fick jag KBT (med en bra terapeut) och jag är absolut nöjd.
Citera
2014-05-13, 15:59
Medlem
Dopaminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ethina
Säg att du inte vill ha piller och att du vill ha någon annan form av hjälp än sk ''skitsnack''.
Efter mycket om och men fick jag KBT (med en bra terapeut) och jag är absolut nöjd.

Jag ska få terapi på annat sätt än genom psykiatrin snart. Vet inte vad för sorts men det kommer nog gå bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in