Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-22, 13:54
  #1
Medlem
Dopaminas avatar
Hej hej!

Jag kommer inte utanför dörren och är rädd för att gå nära fönstren eftersom någon kan se mig. Bor i en lägenhet och är rädd för att möta någon i trapphuset. Kan inte längre gå till affären och handla mat. Fick näringsdrycker utskrivet av dietist då jag tappade väldigt mycket i vikt och svimmade av då och då under en period. Dessa drycker är numera slut vilket innebär att jag måste gå och handla själv.

Brorsan har tröttnat på att åka med mig till affären så sent på kvällen eftersom jag bara vågar sticka och handla mat när det blivit mörkt ute och när det är mindre folk i rörelse. Problemet är att det är ljust större delen av dagarna nu vilket bidrar till att ingenting fungerar. Högst troligt kommer jag att svälta ihjäl eller bli så deprimerad av svälten att jag begår suicid. Studerar i övrigt en kurs på komvux men tror inte jag kommer kunna ta mig dit längre då detta tillstånd eskalerat på senaste tiden. Äter väldigt mycket D-vitamin för att kompensera för att jag aldrig vistas utomhus längre.

Förut tränade jag mycket, promenerade varje dag och var ute i solen nästintill jämt. Då bodde jag dock hemma i "skogen" och fick alltid sällskap av någon i familjen när jag gick ut. Nu bor jag själv i en liten skithåla och det har varit såhär sedan jag flyttade för ett år sedan.

Jag vägrar mediciner för jag har redan gått på bensodiazepiner i några år, starka sömnpiller och massa antidepressiva, ADHD-mediciner, antipsykotika och allt annat skit, opioider mm. Jag vill inte knarka längre så det är uteslutet.

Alltså jag är trött på det här! Det har tagit livslusten och allt annat från mig som träningen, studierna och sådant. Nu dras jag med självmordstankar igen. Satte mig nyss med en kniv och tänkte att nu jävlar ska jag cutta upp pulsådern men nöjde mig med att cutta lite ytligt.

Så vad ska jag göra? Jag vågar inte åka till psyket för vad ska jag säga till dem när jag inte ens kan prata med någon? Kan inte föreställa mig att sätta mig i en sjukresetaxi eller ens ringa 1177 och fråga om råd. Nu är det kört minsann..

Peace/ D
Citera
2014-04-22, 13:57
  #2
Medlem
H8erfisternators avatar
Eftersom du inte tog livet av dig vill du fortfarande innerst inne leva, prova att gå ut på nätterna när det är mindre folk ute, börja sedan anpassningsvis gå ut ljusare tider på dygnet
Citera
2014-04-22, 14:01
  #3
Medlem
Dopaminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H8erfisternator
Eftersom du inte tog livet av dig vill du fortfarande innerst inne leva, prova att gå ut på nätterna när det är mindre folk ute, börja sedan anpassningsvis gå ut ljusare tider på dygnet

Blev avrådd från att röra på mig av dietisten på grund av viktnedgången. Träning är uteslutet enl. henne. Sedan är det lyhört där jag bor och grannarna är väldigt aktiva på dagtid och kvällstid vilket bidrar till att sömnen blir rubbad om jag går upp tidigt då jag inte kan lägga mig tidigt på kvällen för att dem inte kan hålla sina feta käftar stängda!!

Hur ska jag få hem mat till mig själv?
__________________
Senast redigerad av Dopamina 2014-04-22 kl. 14:04.
Citera
2014-04-22, 14:03
  #4
Medlem
Du kan ju börja ringa anonym till någon hjälp linje. Eller be din bror ringa och låtsas vara du och sen höra vad dom har att säga.

Dock tycker jag du ska be en familjevän att åka med dig till antingen psyket eller psykolog. Jag vet faktiskt inte hur det funkar men ÅK MED NÅGON, fråga om hjälp vart som helst. Låt din familj kontakta någon, dom kanske kan komma till dig?

Sen får du väl börja på kbt och kämpa dig upp, det går jag lovar dig. Din bror kommer säkert hjälpa dig.
Citera
2014-04-22, 14:07
  #5
Medlem
Beställ hem pizza?

Åk till en bensinmack och handla klockan 23.

Beställ konserver och torkat kött från internet.
Citera
2014-04-22, 14:08
  #6
Medlem
Dopaminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinnerz
Du kan ju börja ringa anonym till någon hjälp linje. Eller be din bror ringa och låtsas vara du och sen höra vad dom har att säga.

Dock tycker jag du ska be en familjevän att åka med dig till antingen psyket eller psykolog. Jag vet faktiskt inte hur det funkar men ÅK MED NÅGON, fråga om hjälp vart som helst. Låt din familj kontakta någon, dom kanske kan komma till dig?

Sen får du väl börja på kbt och kämpa dig upp, det går jag lovar dig. Din bror kommer säkert hjälpa dig.

Pappa har också allvarlig socialfobi och mamma är CP-skadad (ej körkort). Brorsan är trött på mig och pallar inte hjälpa mig.

Haha.. skulle han skjutsa mig till psyk skulle jag nog behöva muta honom med en enorm summa pengar (som jag inte ens har). Tror knappt han skulle ställa upp då förövrigt. Den enda gången han hjälper mig är när han inte har lust att göra något utan sällskap. Så han hjälper alltså inte mig för min skull utan för sin egen skull.

KBT har jag försökt hota mig till av psykiatrin och något sådant har jag minsann inte fått men pillerburkar av alla de slag har dem kastat på mig under flera år utan någon form av terapi.
Citera
2014-04-22, 14:10
  #7
Avstängd
Var bor du?
Citera
2014-04-22, 14:11
  #8
Medlem
Dopaminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrunnarN
Beställ hem pizza?

Åk till en bensinmack och handla klockan 23.

Beställ konserver och torkat kött från internet.

Jag har ortorexi. Dör nog hellre än att äta pizza. Jag skulle må så dåligt efter det att jag förmodligen tog livet av mig. Förövrigt är det för dyrt med mat på en mack för en student om jag ska hamna på kcal+ och kunna fortsätta med min nyttiga kost.
Citera
2014-04-22, 14:12
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopamina

Hur ska jag få hem mat till mig själv?

Dom stora mataffärskedjorna levererar mat hem. Ett annat alternativ är att ringa taxi som går och handlar och levererar maten. Sistnämnda är dock rätt dyrt.
Citera
2014-04-22, 14:13
  #10
Medlem
Dopaminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaegernz
Var bor du?

Det vill jag inte säga.
Citera
2014-04-22, 14:14
  #11
Medlem
Dopaminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sokiplast
Dom stora mataffärskedjorna levererar mat hem. Ett annat alternativ är att ringa taxi som går och handlar och levererar maten. Sistnämnda är dock rätt dyrt.

Frågan är om dessa matkedjor bara levererar mat hem om man bor i större städer? Jag bor inte i en storstad men jag önskar att jag gjorde det för där är jag anonym! Ingen skulle tänka på just MIG av alla människor som finns runtomkring.
Citera
2014-04-22, 14:21
  #12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dopamina
Det vill jag inte säga.


Så vad tycker du vi skall rekommendera om man inte vet vad som finns i närområdet?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback