Nå går jeg litt ot her altså

Men som jævla norrbagge så er jeg naturlig nyfiken på hva som ville bli resultatet, hvis jeg prøvde meg på dette Högskolaprovet; som det ikke finnes noe helt tilsvarende til i Norge så vidt jeg vet. Eneste hjelpemiddel jeg brukte under prøvene var den medfølgende kalkulatoren i Windows. Jeg fant en test på studera.nu. Om den er kvalitetssikret har jeg ikke tatt meg tid til å undersøke nærmere. At jeg skulle ha lavere score på de første delene, enn på språk og samfunnskunnskap, var som forventet. Jeg vet ikke om jeg har tolket det endelige resultatet feil, men i normeringstabellen på samme site, så gir 75 poeng 2.0 i normerte poeng. Mulig jeg har misforstått, men det er vel ikke så ille? Så er det bare å sette seg på flyet og flytte til Sveariket, not
Jeg vet ikke om et godt resultat på dette provet gir noen indikasjon på om politiker er egnet eller uegnet for sitt virke - politikk er å ville - og den type kunnskap som testes i högskoleprovet sier ikke nødvendigvis så mye om en politikers praktiske kunnen og gjennomslagskraft for sin politikk. Men prøven gir en indikasjon på vedkommendes forståelse for det svenske språket helt klar! Dessuten så var vel miljøpartisten ikke helt i form denne dagen.