2014-05-11, 16:49
Bannlyst
Aftonbladet har idag en artikel kring EU-kandidaters resultat på högskoleprovet.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/valaret2014/EU/Valkompassen/article18853123.ab

I den framgår att Miljöpartiets EU-kandidat Anwhar Athahb skrev sämsta möjliga resultat, 0.0 på provet. Som referens kan nämnas att om man gissar på samtliga frågor så får man 0.4.

Är det rimligt att vi har politiker som skriver 0.0 på högskoleprovet? Känner du förtroende inför den personen i sitt ämbete?

Diskutera.
Citera
2014-05-11, 16:55
Medlem
Talamuss avatar
Rätta mig om jag har fel men betyder inte 0,0 att provet har diskvalificerats?

Miljöpartiet överlag är värdelösa uppenbarligen.

Om vi ska prata tillit så är Beatrice Ask med sina ickeexisterande juridikstudier inte att leka med.
Citera
2014-05-11, 16:55
Medlem
Han har ju uppenbarligen inte ens kryssat i något alternativ så det där mäter ju inte vad han verkligen kan?
Citera
2014-05-11, 16:57
Medlem
DrPretentiouss avatar
Förvånansvärt att så många har skrivit högskoleprovet när de gör sådana här jämförelser.

Sen så framgår det ju inte när de skrev det, och det är ju också relevant. Jag skrev det t.ex. när jag var 15 och fick 1.0. Skrev det sedan igen när jag var 20 och fick 1.9, så det är ju en viss allmänbildningsskillnad i ålder.

Man kan ju tycka att 0.0 är en prestation i sig
Det framgår ju i artikeln att hon var sjuk och inte avslutade provet, men det kan lika gärna ha varit att det var för svårt och att hon insåg att hon inte ville ha ett dåligt resultat eftersläpande.
Jag hade varit uppe i 48h när jag skrev det första gången och övervägde också avsluta tidigt för att gå hem och sova, men beslöt mig för att göra klart det ändå.
Citera
2014-05-11, 17:00
Medlem
Boblovebudss avatar
I artikeln så stod det även att han sa att han var sjuk, så han kanske inte gjorde provets alla delar.

Sen får man inte 0,4 om man gissar, utan att gissa på allt brukar i regel ge just 0,0.

Sen vet man dock aldrig med miljöpartister, de är oftast gravt iq-befriade och otroligt korkade.
Citera
2014-05-11, 17:10
Medlem
Amors avatar
Paula Bieler 2.0, kul att se att hon är så smart. Jag har alltid haft ett gott öga till henne.

Förvisso får hon väl ses till viss del som SD:s pk-liberala alibi, men jag gillar henne som person.
Citera
2014-05-11, 17:21
Medlem
Rosikos avatar
Gillar hur man har vinklat bildspelet. Först står givetvis (MP) och (S) underbarn med 2.0. Sedan kommer någon tomte ifrån (C) med 1.6 och en kristdemokrat med 0.7. och sedan kommer (SD) med bara 0.8.
Slumpmässigt utvalda? i think not.
Citera
2014-05-11, 17:34
Medlem
Cryotechers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NgulBanan
Han har ju uppenbarligen inte ens kryssat i något alternativ så det där mäter ju inte vad han verkligen kan?

Det kan hon ha gjort, men att hon helt enkelt inte fick några rätt.
Citera
2014-05-11, 17:35
Medlem
Cryotechers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosiko
Gillar hur man har vinklat bildspelet. Först står givetvis (MP) och (S) underbarn med 2.0. Sedan kommer någon tomte ifrån (C) med 1.6 och en kristdemokrat med 0.7. och sedan kommer (SD) med bara 0.8.
Slumpmässigt utvalda? i think not.

En från SD hade ju 2.0 Paula Bier. Hon var ju en av de (4?) av alla 44 eller hur många det var som hade 2.0
Citera
2014-05-11, 17:37
Medlem
Cryotechers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Paula Bieler 2.0, kul att se att hon är så smart. Jag har alltid haft ett gott öga till henne.

Förvisso får hon väl ses till viss del som SD:s pk-liberala alibi, men jag gillar henne som person.

Dessvärre en riktigt kass debattör, om du lyssnade när hon var med på p1 eller vad det var för ett tag sen. Riktigt pinsamt.
Citera
2014-05-11, 17:41
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boblovebuds

Sen får man inte 0,4 om man gissar, utan att gissa på allt brukar i regel ge just 0,0.

Det låter väldigt konstigt. Kan du utveckla?
Citera
2014-05-11, 17:41
Medlem
glimmandes avatar
0,0 är såpass kasst att resultatet mycket väl kan bero på nåt annat. Diskvalificerat prov eller att man inte fyllde i en enda fråga.

Tycker det är värre med de politiker som uppenbart försökte och hamnade på katastrofnivå.

Citat:
Linda Snecker, Vänsterpartiet: 0,3
Arba Kokalari, Moderaterna: 0,5
Anna Hedh, Socialdemokraterna: 0,6
Caroline Szyber, Kristdemokraterna: 0,7
Julia Kronlid, Sverigedemokraterna: 0,7
Johnny Skalin, Sverigedemokraterna: 0,8
Robert Hannah, Folkpartiet: 0,9
Jelena Drenjanin, Moderaterna: 0,9
Evin Incir, Socialdemokraterna: 0,9
Stina Svensson, Feministiskt initiativ: 0,9

Szyber, Kronlid, Skalin, Hannah är nån sorts påläggskalvar som titt som tätt syns i media. Tja, vi har väl de politiker vi förtjänar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in