2014-05-12, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwing Duck
Ja, det här har vi redan skrivit om - åtminstone jag. Men då utmanar jag er som tror på separatisternas fantasisiffror: Visa oss en enda vallokal som hade den kapaciteten till parallella voteringar! Eller ännu bättre - visa att alla de 4 i Mariuopol och de 80 i Donetsk hade så hög kapacitet. Som jag skrev tidigare så har i alla fall inte jag sett någon bild ifrån en sådan vallokal, utan bara från några som är fullkomligt normalstora, med kanske 2-3 röstförrättare.

Tror ni inte att vi hade fått höra i media ifall ett antal av vallokalerna hade en genomströmningskapacitet i nivå med Globens?

Jo det gäller bara att titta i rätt media, dvs inte ljugmedia. Filmer finns, bara att förnedra dig och gå in på Rt.com om du vill veta hur det såg ut i verkligheten.
2014-05-12, 22:30
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurren75
Jo det gäller bara att titta i rätt media, dvs inte ljugmedia. Filmer finns, bara att förnedra dig och gå in på Rt.com om du vill veta hur det såg ut i verkligheten.

Är Ryska staten att lita på enligt dig?
2014-05-12, 22:31
Medlem
Pre 1914s avatar
I sverige har man bara en urna per vallokal. Att ha fler skulle bara skapa förvirring(vilken brukar vara nog så stor ändå), fodra fler valabetare och stora lokaler.
Skulle det förekomma i sverige hade det nog ändå räknats som olika vallokaler även om de varit i samma rum.
2014-05-12, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snurren75
Du lär dig så småningom, alla kommer förr eller senare ut ur sin bubbla. Tyckte du att de som röstade gjorde det motvilligt? Idiot.
Tyvärr så är jag def. bättre på politik än dig och dina ibland förvirrade inlägg. Jag tror på demokrati och människans frihet, du verkar tror på det motsatta. Så din världsbild är ganska smal kan man nog säga.
Dom illegala pajasvalen, utlyst av fascisterna i förbund med Putin skrattar ju hela världen åt. Dom förlorarna vill jag inte hamna i sällskap med. Det har de facto inte varit något val, bara en politisk markering med hjälp av en minoritet i regionen som hänsynslöst duperats och skrämts att delta i ett pajasval. Putin leker med elden när han destabiliserar ett så stort land som Ukraina. Sanktioner och uteblivet bistånd till Ryssland kanske till slut påverkar makthavarna i Moskva. Söndra och härska fungerar inte över tid.
2014-05-12, 22:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Tyvärr så är jag def. bättre på politik än dig och dina ibland förvirrade inlägg. Jag tror på demokrati och människans frihet, du verkar tror på det motsatta. Så din världsbild är ganska smal kan man nog säga.
Dom illegala pajasvalen, utlyst av fascisterna i förbund med Putin skrattar ju hela världen åt. Dom förlorarna vill jag inte hamna i sällskap med. Det har de facto inte varit något val, bara en politisk markering med hjälp av en minoritet i regionen som hänsynslöst duperats och skrämts att delta i ett pajasval. Putin leker med elden när han destabiliserar ett så stort land som Ukraina. Sanktioner och uteblivet bistånd till Ryssland kanske till slut påverkar makthavarna i Moskva. Söndra och härska fungerar inte över tid.
Du tror på dina egna fantasier menar du väl? För det är inte demokrati att med våld avsätta en folkvald president. Och det är ju där hela skon klämmer i Ukraina just nu.

Tänk om alla idioter kunde göra annat än att rysshata utan substans på FB...
2014-05-12, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
De här så kallade "valen" och de hysteriskt uppblåsta siffror som presenteras av diverse självutnämnda folkguvernörer och vad de nu kallar sig får afrikanska diktatorers valriggande att framstå som machiavelliska mästerverk i sammanhanget.

Bemästrar man matematik i nivå med en normalbegåvad tredjeklassare så går det relativt enkelt att huvudräkna fram vad sanningen är, dvs valdeltaganden på mellan 5-10%.
Dom flesta tar väl inte detta val på allvar utan mer som ett fredligt sätt att få Kiev att ta dom på allvar men det är kul att ni räknar lite för alla som kanske tog det seriöst.

Mattematik är kul så du eller någon kanske kan räkna lite på det här, själv är jag osäker.

Antalet röster som behövdes för att avsätta presidenten, antalet ledamöter i parlamentet som röstade, hur många partier blev förbjudna i parlamentet, antal röster på det vinnande förslaget.

Beräkna resultatet med ovan faktorer och avgör om resultatet blev korrekt.
2014-05-12, 22:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69
Hur ser du på det faktumet att Donetsk "folkguvernör" är en nazist?
Varken du eller västmedia förstår skillnaden mellan en rasist och en nazist. Många ryssar är rasister liksom många västukrainare men endast västukrainarna är nazister. Förstår du eller behöver jag förklara på grundskolenivå?
2014-05-12, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
I sverige har man bara en urna per vallokal. Att ha fler skulle bara skapa förvirring(vilken brukar vara nog så stor ändå), fodra fler valabetare och stora lokaler.
Skulle det förekomma i sverige hade det nog ändå räknats som olika vallokaler även om de varit i samma rum.

1. Visst är det så. Fördelen är förstås valhemligheten, givet en tillräckligt stor valförsamling och ett tillräckligt osäkert opinionsläge så kan ingen räkna ut vad just du röstade på. Nackdelen är förstås att du inte kan kontrollera att rösträkningen sker korrekt på annat vis än att delta i räkningen av rösterna. Fördelen med glasburken är förstås att det är avsevärt svårare att beskylla valförrättarna för rösträkningsfusk samtidigt som det i känsliga avseenden kan sätta press på minoriteten.
2014-05-12, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69
Är Ryska staten att lita på enligt dig?

Mer än dig och fredag till att börja med. Men Det är bara att titta på filmerna hur det gick till att rösta, det har inget med propaganda att göra. Vi snackar genomströmning och tempo i röstningen. 7,nånting röster per minut per vallokal är bara så oerhört OKUNNIGT att ens föreslå. Det är idiotiskt. Titta på filmerna innan ni skämmer ut er än mer.

Jo det var fler än 4 vallokaler i Mariopul. Ganska många fler. Carl Bildt sa iofs 2st, men han kör på som vanligt.
2014-05-12, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Der.Schizoid
Du tror på dina egna fantasier menar du väl? För det är inte demokrati att med våld avsätta en folkvald president. Och det är ju där hela skon klämmer i Ukraina just nu.

Tänk om alla idioter kunde göra annat än att rysshata utan substans på FB...
Varför haka upp sig på att Quislingen flydde från sitt palats och allt stöldgods. Nu har Ryssland försatt Ukraina i etter värre situation. Att avsätta en president kan vara ett friskhetstecken i en nation, om han inte ersätts med en ny tyrann förstås. Och det har han ju inte i Ukraina. Så Ukraina blir allt friskare efter ryska snuvan.
2014-05-12, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fridaynightout
Förstår du dåligt eller?
Statistiken avser vallokalen i sig och inte valurnorna. Läs vad jag skrivit ovan istället för att dumförklara dig i varje inlägg.

Eftersom man fritt får kasta in valsedeln i urnan utan att någon kontrollerar det så antar jag att man får den framme hos personalen, ja, eller åtminstone får den stämplad. Allting annat innebär att man kan plocka med sig hur många som helst och kasta in, vilket innebär fuskval. För att det ska vara fråga om 7,7 röster per minut, så krävs det en del personal och valurnor, för att kunna effektivisera processen (legitimering, tagande av valsedel, genomläsning, avprickning, kasta den i urnan m.m.). I synnerhet med tanke på det lilla antalet lokaler och den stora röstnärvaron så lär det ta en hel del tid att bl.a. legitimera sig och bli avprickad i röstlängden. En genomsnittlig vallokal i Donetsk har 6475 personer att processa.
Du kan i teorin få till 100000 röster per minut med tillräckligt antal personal och valurnor, men både du och jag vet att det inte va fråga om någon supereffektiv och supermodern omröstning med rekordkapacitet det här, och jag ser inte heller anledning att försöka suga ut någonting ur det här.

Har du någon information som motsäger det? Nej? Ok. Dina personliga gissningar är föga intressanta.

Om man inte begriper att 6475 personer hinner rösta i en vallokal på 14 timmar ska man nog försöka träna upp sin intelligens. Just nej det går ofta inte att förbättra sig mer än ca 10% på testerna! det är särskoleklass för dig livet ut.
2014-05-12, 22:49
Medlem
fridaynightouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Der.Schizoid
Varken du eller västmedia förstår skillnaden mellan en rasist och en nazist. Många ryssar är rasister liksom många västukrainare men endast västukrainarna är nazister. Förstår du eller behöver jag förklara på grundskolenivå?

Förklara gärna.

På vilket sätt är västukrainare nazister? Har de någon officiell ideologi i västra Ukraina? Vad säger denna ideologi och på vilket sätt är den nazistisk?

Jag kan säga om proryssar. Bl.a. har ledarna för "republiken" i Donetsk uttryckt sig nazistiskt. Ena var med i en uttrycklig nynazistisk organisation . Den andre har hyllat Breivik och fördrivit romer från Donetsk. Inte heller någon som förnekar det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in