Citat:
Ursprungligen postat av
Madagascar
Men HSH har rätt. Tänk så här: I matbutiken kan du stå i en kassakö en timme (du kan passa på och memorera innehållsförteckningarna på alla produkter du lagt i vagnen) likväl är det fullt möjligt att kassörskan kan processa en kund per minut. Om det finns 10 kassor med lika långa köer så skulle kassörskorna tillsammans processa en kund per 6 sekunder - men ändå har alla kunder stått i kön i en timme och eventuellt nyttjat tiden på ett produktivt sätt.
Sedan så ska jag tillägga att jag inte finner anledning att tro att siffrorna som presenterats från folkomröstningarna om självständighet för Lugansk och Donetsk är i närheten av sanna. Jag behöver inga flödesberäkningar för att dra den slutsatsen.
Japp, själva idén att hålla ett korrekt val under inbördeskrig är rätt usel. Man hade ett riggat val för att få viss legitimering. Inte i världen, utan just i Lugansk och Donetsk. Men likaså kommer att gälla även presidentval den 25 maj. Även det är ogenomförbart att utföra på ett korrekt sätt nu, vilket innebär en fortsatt kaos för den impotenta regeringen i Kiev
Putin behöver inte göra ett skit nu. Om han varken godkänner eller underkänner valet, slipper Tyskland låtsas göra sura miner och införa några sanktioner. Lite som han gjorde i Syrien, då Obama först hotade med kriget (sanktioner i vårt fall) mot Syrien, men sedan låtsades att han fick vad han ville
Vad gäller vallokalerna, använde man inte alla vallokaler som är avsedda för "vanlig" val? Låter märkligt.