2014-05-12, 20:32
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JamesBondage
Uträkningen förutsätter att bara en person kan rösta i taget. Nu vet jag inte hur lokalerna såg ut men det kan ha funnits fler behållare att lägga lappar i, alltså parallella köer. På samma sätt som att det blir smidigare med fler kassor öppna på Konsum.
Det finns däremot mycket annat som omyndigförklarar hela kalaset.

Praktiskt om man vill rösta flera gånger.

Oavsett bristerna så slår det tillsättandet Kievjuntan med hästlängder i demokrati.
2014-05-12, 20:37
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fridaynightout
Tyckte du att du var smart där?

Sluta fabulera och kom istället med något vettigt och relevant i debatten.
Jag förstår att du måste försvara Putin med alla medel, men har du ingenting vettigt och övertygande att säga så är det bäst att hålla tyst, annars gör du bara Putin en björntjänst genom att dumförklara dig för all framtid.
Men HSH har rätt. Tänk så här: I matbutiken kan du stå i en kassakö en timme (du kan passa på och memorera innehållsförteckningarna på alla produkter du lagt i vagnen) likväl är det fullt möjligt att kassörskan kan processa en kund per minut. Om det finns 10 kassor med lika långa köer så skulle kassörskorna tillsammans processa en kund per 6 sekunder - men ändå har alla kunder stått i kön i en timme och eventuellt nyttjat tiden på ett produktivt sätt.

Sedan så ska jag tillägga att jag inte finner anledning att tro att siffrorna som presenterats från folkomröstningarna om självständighet för Lugansk och Donetsk är i närheten av sanna. Jag behöver inga flödesberäkningar för att dra den slutsatsen.
Senast redigerad av Madagascar 2014-05-12 kl. 20:55.
2014-05-12, 20:41
Medlem
naturtvåls avatar
Intervju med Peter Van Buren med 24 års tjänst i U.S. State Departement, där han sågar den nuvarande administration vid fotknölarna för sin hantering av det vi ser i dag utspelas i Ukraina.

Länk
http://www.youtube.com/watch?v=7D0HnKsqjeQ
2014-05-12, 20:43
Medlem
JamesBondages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Oavsett bristerna så slår det tillsättandet Kievjuntan med hästlängder i demokrati.
Det får vi aldrig veta eftersom de skötte det så taktlöst. Varför inte bjuda in observatörer och valkontrollanter?

Jag håller förvisso med dig delvis eftersom jag hoppas att man även väljer att börja kritisera den nya nazistiska regeringen. I den här situationen kan bägge inte vara fiender samtidigt, ungefär som då de allierade välkomnade ryssen under ww2. Omvänt denna gång.
Senast redigerad av JamesBondage 2014-05-12 kl. 20:45.
2014-05-12, 20:47
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Det får vi aldrig veta eftersom de skötte det så taktlöst. Varför inte bjuda in observatörer och valkontrollanter?

Ingen bra idé när man inte har legitimationskrav, det inte finns några röstlängder och valsedlarna är förikryssade antar jag....
2014-05-12, 21:11
Medlem
Darkwing Ducks avatar
Citat:
Uträkningen förutsätter att bara en person kan rösta i taget. Nu vet jag inte hur lokalerna såg ut men det kan ha funnits fler behållare att lägga lappar i, alltså parallella köer. På samma sätt som att det blir smidigare med fler kassor öppna på Konsum.
Det finns däremot mycket annat som omyndigförklarar hela kalaset.

Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
Jag tyckte det var en relevant synpunkt eftersom det låter orimligt att det bara skulle finnas ett röstbås.

Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Men HSH har rätt. Tänk så här: I matbutiken kan du stå i en kassakö en timme (du kan passa på och memorera innehållsförteckningarna på alla produkter du lagt i vagnen) likväl är det fullt möjligt att kassörskan kan processa en kund per minut. Om det finns 10 kassor med lika långa köer så skulle kassörskorna tillsammans processa en kund per 6 sekunder - men ändå har alla kunder stått i kön i en timme och eventuellt nyttjat tiden på ett produktivt sätt.
Ja, det här har vi redan skrivit om - åtminstone jag. Men då utmanar jag er som tror på separatisternas fantasisiffror: Visa oss en enda vallokal som hade den kapaciteten till parallella voteringar! Eller ännu bättre - visa att alla de 4 i Mariuopol och de 80 i Donetsk hade så hög kapacitet. Som jag skrev tidigare så har i alla fall inte jag sett någon bild ifrån en sådan vallokal, utan bara från några som är fullkomligt normalstora, med kanske 2-3 röstförrättare.

Tror ni inte att vi hade fått höra i media ifall ett antal av vallokalerna hade en genomströmningskapacitet i nivå med Globens?
2014-05-12, 21:14
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:

Jag håller förvisso med dig delvis eftersom jag hoppas att man även väljer att börja kritisera den nya nazistiska regeringen. I den här situationen kan bägge inte vara fiender samtidigt, ungefär som då de allierade välkomnade ryssen under ww2. Omvänt denna gång.

Det fanns hundratals utländska kontrollanter närvarande. Reportrar bl.a.
Sedan så tror jag att tidsbristen och det osäkra läget gjorde det svårt med ett helt normalt genomfört val. Ännu svårare kanske att få dit utländska valobservatörer. Åker sådana ens till ett område som nästan är att betrakta som en krigszon? Väljarna själva var tillräckligt hotade. Jag tycker att människorna där gjorde det bra som ens lyckades hålla ett val och väljarna som alls vågade rösta med kuppregimens väpnade typer närvarande.
2014-05-12, 21:15
Medlem
teflonpannan69s avatar
Mycket tyder på att valfusksresultatet bestämdes så tidigt som förra veckan.

Citat:
Last week, a Russian politician predicted the exact results of a jerry-rigged referendum for self-rule that took place in the eastern Ukraine region of Donetsk on Sunday.
Last week Security Service of Ukraine (SBU) released an intercepted phone call between O. Barkashov — the leader of a neo-Nazi political party and paramilitary organization based in Russia — and one of the leaders in the so-called People's Republic of Donetsk.

http://www.businessinsider.com/russia-staged-referendums-in-east-ukraine-2014-5

Valfusksresultatet beräknades då, eller bestämdes snarare, bli 89%. Mycket riktigt blev det även det resultatet i Donetsk...

Coincidence? I think not...

Förresten, har några av Putins supportrar här någon kommentar angående Donetsk självutnämnda guvernör, Pavel Gubarev? Om ni inte redan visste det så var han tidigare med i den neo-nazistiska partiet och paramilitära organisationen Russian National Unity.

http://en.wikipedia.org/wiki/Pavel_Gubarev

Tror ni det är problematiskt att Donetsk för nuvarande leds av en uttalad neo-nazist när syftet med upproret torde vara att skydda befolkningen från nazisterna i Kiev? Eller?

Pavel Gubarev kanske är en god nazist
Senast redigerad av teflonpannan69 2014-05-12 kl. 21:22.
2014-05-12, 21:20
Bannlyst
Under vilken flagg agerar Högra Sektorn just nu? Enligt olika källor på Liveleak så verkar deras milis ha blivit anammad in i Nationalgardet.

Stämmer detta?
2014-05-12, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sputnik-
KLARA BEVIS för ett RIGGAT REFERENDUM och låg hjärnkapacitet hos Putlers allierade.

89.07% "röstade" JA i Donetsk. Oväntat? Nej! Ryska neo-nassar diskuterade vilket resultat man skulle fejka redan 5 Maj 2014. De skulle visa upp ett resultat att 89% röstat FÖR självstyre. SBUs klipp har legat ute sen 7 Maj och dessa nassar har inte tillräcklig hjärna för att fejka ett annat resultat, skrattretande.

SBU har avlyssnat rysk-sponsrade terroristerna när de diskuterar fejk resultat inför referendum, 11 Maj i Donetsk. OBSERVERA video:n är från 7 Maj (inspelat 5 Maj)! https://www.youtube.com/watch?v=J18RziLIl30

Så vilken sida är fascister och nassar??? ni kommunister här som är hardcore pro-ryska, fattar ni nu att det är Ryska nationalister / neo-nassar som ligger bakom det som händer i Ukraina! med beskydd av Putin givetvis!

SBU ja. Var det inte dom som där ett tag hävdade att de grep drivor av Spetsnaz och GRU varje dag. När ska de visa upp dom? Trovärdighet mycket, mycket nära noll.
2014-05-12, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fridaynightout
Lite mer om rysk propaganda och påhittade brott av Högra sektorn m.m.:

http://www.forbes.com/sites/paulroderickgregory/2014/05/11/inside-putins-campaign-of-social-media-trolling-and-faked-ukrainian-crimes/

Förresten, den här kvinnan har numera synts till i Moskva.
https://translate.google.se/translate?sl=ru&tl=sv&js=y&prev=_t&hl=sv&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Frusmonitor.com%2Fgolosovanie-po-referendumu-v-moskve-organizovala-madam-cipko-iz-odes sy.html&edit-text=

Ni kanske kommer ihåg henne sen tidigare om ni följt tråden. Först var hon i Kiev som "mamma till Berkut-soldat" och protesterade mot Majdan. Sen var hon i Odessa som "lokalbo som är trött på ukrainarnas förtryck". Sen gick resan till Donetsk och Kharkiv, där hon även där fick ta rollen som lokalbo i respektive stad. Självklart var hon på Krim också.

Nu är hon alltså i Moskva och anordnar någon typ av folkomröstning där för att Donetsk/Luhansk ska ingå i Ryssland.

Ett citat från Forbesartikeln du länkar till:

"Inquiring minds might ask: If a nation’s leader lies, would not the media that he directly controls lie too? Just how much of the Russian TV and print media’s 24/7 coverage of rampaging Ukrainian extremists, swastika-bearing neo-Nazis, pro-Ukrainian thugs beating Russian speakers, “Right Sector” extremists gunning down unarmed civilians at a checkpoint, and joyous Crimeans welcoming their Russian saviors is fabricated? How much of it is real? The answer: Very little, if any. But it is successful nonetheless."

Allt detta han kallar lögner är ju sant. Och än värre än så är det efter vad som hänt senaste veckan. Precis allt finns på film dessutom. Men det är vi som sett filmerna han kallar troll. Patetiskt.
2014-05-12, 21:28
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarabouMercenary
Under vilken flagg agerar Högra Sektorn just nu? Enligt olika källor på Liveleak så verkar deras milis ha blivit anammad in i Nationalgardet.

Stämmer detta?

Enheten lär heta kiev 1, kolla mina inlägg så hittar du länken. Eller googla kiev 1

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in