2014-05-12, 19:54
Medlem
fridaynightouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Du kan få ett tips. Om ett löpande band kan producera en produkt i minuten kan tiden för att tillverka produkten ändå ligga på en timma.

Tyckte du att du var smart där?

Sluta fabulera och kom istället med något vettigt och relevant i debatten.
Jag förstår att du måste försvara Putin med alla medel, men har du ingenting vettigt och övertygande att säga så är det bäst att hålla tyst, annars gör du bara Putin en björntjänst genom att dumförklara dig för all framtid.
2014-05-12, 19:55
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Problemet är att det inte räcker med att ta händerna från separatisterna för att bli drabbad av sanktioner, det gäller att valet den 25e skall kunna genomföras för att dessa inte skall bli aktuella.

http://www.theguardian.com/world/2014/may/10/russia-threatened-sanctions-ukraine-france-germany

Det jag menar med att det slår tillbaks mot honom är att icke-aktion leder till han tappar stöd hos de storryssar han spelat på under den senare tiden, och att han skulle kunna framstå som vek och undfallande om han inte stödde separatisterna.
1. Jag tror det kommer visa sig att det räcker med att Ryssland inte framstår som direkt skyldiga ifall presidentvalet går åt helvete. Betänk också att stora intressen i t ex UK och Tyskland ser skäl i att vara återhållsamma med sanktioner.

2. Aha. Då tänker du att om han agerar med FSB mot separatisterna kan han undvika att presidentvalet 25:e maj "derails" och att Ryssland därmed undkommer ytterligare sanktioner samtidigt som han officiellt slipper släppa mer officiellt stöd till separatisterna!? Det låter riskfyllt att agera så direkt mot separatisterna - det kan bli en backlash om det upptäcks i bredare lager. Och dessutom tror jag att hans delmål att destabilisera Kiev är högre prioriterat än att undvika fler sanktioner. Och jag tror han nu söker en väg för att uppnå båda...
Senast redigerad av Madagascar 2014-05-12 kl. 20:01.
2014-05-12, 19:55
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69
Hej! Från samma källa stod det även, på tyska, översatt till svenska.

Den är knappast representativ för befolkningen som helhet.
Nej, för att få fram det representativa för befolkningen som helhet får man gå på omröstningen, men stickprovet kom hyfsat nära.
2014-05-12, 19:56
Medlem
DaEzzs avatar
Russia Today http://rt.com/news/158276-referendum-results-east-ukraine/ framhåller siffror på runt 75% valdeltagande som en odiskutabel sanning.

Det bara stinker neo-Sovjetunionen av den ryska statspropagandan, på ett sätt är det skönt att de av oss som aldrig fullt ut litat på ryssarna och Putin äntligen bekänner färg så alla västlänningar ser vilket korrupt kadaver till nation vi faktiskt har att göra med.
2014-05-12, 20:02
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fridaynightout

Jag förstår att du måste försvara Putin med alla medel, men har du ingenting vettigt och övertygande att säga så är det bäst att hålla tyst, annars gör du bara Putin en björntjänst genom att dumförklara dig för all framtid.
Förstår du inte hur ett flöde fungerar så är det inte så mycket att göra åt det. Det är en sak hur mycket tid en människa behöver för att rösta och en helt annan sak vilken kapacitet en röstlokal har.
2014-05-12, 20:09
Medlem
OldWolfs avatar
Tänk hur underbar dubbelmoralen är Maidan är höjt över allt tvivel av kiev-anhängarna. Det var en kraftig folklig manifestation, trots att inte en enda röst avgavs.
I östra ukraina har folk trots allt givit sin åsikt till känna. Det är en minst lika stark folklig manifestation som Maidan. Men istället för att bekymra sig över det, räknar man röster hit och dit.
Ukraina är ett land i kaos tack vare statskuppen i Kiev, men det är bäst att blunda för det och köra "Putler" hit och dit, samt slödder och beväpnade alkoholister.
På Maidan var det minnsan "riktigt" folk
2014-05-12, 20:09
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Förstår du inte hur ett flöde fungerar så är det inte så mycket att göra åt det. Det är en sak hur mycket tid en människa behöver för att rösta och en helt annan sak vilken kapacitet en röstlokal har.

Vi väntar fortfarande på en ungefärlig uppskattning från ditt håll vad gäller det faktiska valdeltagandet, alla relevanta data för en hyfsat rättvisande bild är ju redan kända i stort.

Varsågod, ta den tid du behöver.
2014-05-12, 20:21
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldWolf
Tänk hur underbar dubbelmoralen är Maidan är höjt över allt tvivel av kiev-anhängarna. Det var en kraftig folklig manifestation, trots att inte en enda röst avgavs.
I östra ukraina har folk trots allt givit sin åsikt till känna. Det är en minst lika stark folklig manifestation som Maidan. Men istället för att bekymra sig över det, räknar man röster hit och dit.
Ukraina är ett land i kaos tack vare statskuppen i Kiev, men det är bäst att blunda för det och köra "Putler" hit och dit, samt slödder och beväpnade alkoholister.
På Maidan var det minnsan "riktigt" folk

Här är en intressant artikel som tar upp ratingen på vad ett människoliv är nu värt i dagens Ukraina.

Offren Trade Union huset ersattes de efterlevande med US$860.
Dödade soldater i östra "Ukraina" ersattes med US$86000.

Källa:
rt.com/op-edge/158340-fascist-violence-ukraine-odessa-compensation/
2014-05-12, 20:22
Medlem
JamesBondages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fridaynightout

Uträkningen förutsätter att bara en person kan rösta i taget. Nu vet jag inte hur lokalerna såg ut men det kan ha funnits fler behållare att lägga lappar i, alltså parallella köer. På samma sätt som att det blir smidigare med fler kassor öppna på Konsum.
Det finns däremot mycket annat som omyndigförklarar hela kalaset.
Citat:
Ursprungligen postat av Aleksanterinkatu
...men jag har läst att man kunde rösta utan att visa legitimation.
Praktiskt om man vill rösta flera gånger.
Senast redigerad av JamesBondage 2014-05-12 kl. 20:26.
2014-05-12, 20:25
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Vi väntar fortfarande på en ungefärlig uppskattning från ditt håll vad gäller det faktiska valdeltagandet, alla relevanta data för en hyfsat rättvisande bild är ju redan kända i stort.

Varsågod, ta den tid du behöver.
Jag presenterade nyss en stickprovsundersökning som kan ge ett hum om deltagandet. Även om det är trubbigt säger det mer än några allmänna kapacitetsbegränsningar i vallokaler. Källan till att det skulle vara fyra vallokaler i den staden verkar komma från BBC, andra källor som jag inte hittar tillbaka till nu skrev om åtta valställen, Carl Bildt hävdar att det bara fanns två vallokaler, han skall då alltid vara värst.

Där folk blev mördade av kievjuntans utsända blev det däremot inte många röster lagda, men den biten verkar inte bekymra er sammanhanget.
Senast redigerad av HappySadHarry 2014-05-12 kl. 20:29.
2014-05-12, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwing Duck
Men snälla, i stället för att bara komma med en massa svepande formuleringar som dessa. Nu är vi två personer som har använt matematik för att bedöma om separatisternas påståenden om valdeltagande kan vara rimliga, och svaret är att det finns inte en chans. Varsågoda och kom med nya fakta, t.ex. att alla vallokalerna är episkt stora, om ni vill argumentera emot. Men att bara säga "tror inte jag på" visar bara en enda sak: ni två kan inte räkna.

Jag tyckte det var en relevant synpunkt eftersom det låter orimligt att det bara skulle finnas ett röstbås.
2014-05-12, 20:30
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Här är en intressant artikel som tar upp ratingen på vad ett människoliv är nu värt i dagens Ukraina.

Offren Trade Union huset ersattes de efterlevande med US$860.
Dödade soldater i östra "Ukraina" ersattes med US$86000.

Om några husockupanter dött i ett brinnande hus under kravaller i en svensk stad kan inte de efterlevande räkna med en enda krona från den svenska staten.

För den personal ex militär eller polis som omkommer i tjänsten under liknande förhållanden så träder ett försäkringsskydd i kraft, vilket i Sverige kan motsvara utfall av hundratusentals kronor till de efterlevande.

Hur mycket är ett människoliv värt i dagens Sverige?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in