Citat:
Ursprungligen postat av
Khorneflakes
På tal om solo Q så har jag börjat märka att det blivit mer och mer jobbigt eller snarare frustrerande att spela ADC. Vet inte om det är någon slags bias/subjektiv upplevelse som gör att det känns frustrerande, men jag tycker att mycket av mitt spel eller flyt faller på hur bra min support är.
Nu är jag inte själv nödvändigtvis bra men jag märker ofta att det är stora skillnader på vilken filosofi man ska/kan tillämpa på botlane. Jag gillar passivt spelande och förlorar gärna lanen för att vinna senare, men om jag är t.ex. Draven med en Leona-partner så vill jag gärna gå HAM så mycket som möjligt. Det blir lätt då att jag underpresterar eller känner mig restrikterad av min lane partner som allt som oftast vill något annat. Så mycket som jag vill kunna 1v2 på bot så går det inte alltid, även om jag självklart lyckats då och då.
Hur tycker ni? Försöker ni bara duoa så ni har någon polare som ni kan "styra" lite så han/hon vet hur din spelfilosofi ser ut? Är en passiv, feg Leona bland det värsta ni vet? Hur sköter ni en botlane där ni båda har olika tankar om hur ni ska spela?
Jag fick lära mig, när jag spelade i plat V typ (efter att ha stompat rakt igenom guld 2 och guld 1 som ad carry) att det är jävligt viktigt att ta det försiktigt. Överskatta inte din lane-polare, därför är det inte jättebra att picka champs som är beroende av att din lane partner kan spela lika aggressivt/defensivt som du. Typ Vayne, kog, draven osv. Cait/lucian/graves osv kan klara sig bra i lane utan att din support är en stjärna, så kör på såna carrys. Dom klarar dessutom av att hamna efter i farm under laning phase och ändå ta sig tillbaka.
Nu ligger jag högre upp och kör på samma grej när jag spelar ad ibland, spela bara väldigt safe och missa INGA last hits. Dina motståndare kommer alltid göra nåt jävligt korkat. Tror det är oddone som brukar säga att solo q handlar inte om att vinna, det handlar om att vänta på att dina motståndare förlorar.