2014-05-11, 02:07
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrumanBurbank
Hammarby kommer jag aldrig bli riktigt klok på, träffat så jävla få i mitt liv och det verkar vara många som säger samma sak som mig.

Bara för att du träffat få Bajare så är det få som håller på klubben...hoppas du inte söker jobb på SCB.

På Södermalm och söder om söder så är det övervägande majoritet bajare, så enkelt är det.
Citera
2014-05-11, 10:49
Medlem
TrumanBurbanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Vi är överlägsna på Södermalm. Hävdar man något annat tycker jag fan synd om den personen.

Södermalm är bara Bajen. Inget annat.

Ja, Södermalm är bajen. Har inte sagt något annat. Men inte så överlägset som ni tror.

Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Bara för att du träffat få Bajare så är det få som håller på klubben...hoppas du inte söker jobb på SCB.

På Södermalm och söder om söder så är det övervägande majoritet bajare, så enkelt är det.

Jag har inte sagt att det finns få bajare bara för att jag träffat få. Menar bara att jag tycker det är konstigt.
Men ja, bajen är störst på Södermalm.

Söder om söder? Tror jag inte ett skit på.
Citera
2014-05-11, 19:28
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Det är ju något som enligt mig har tippat över på senare år. Bland äldre så är nog fortfarande aik maktens lag.

Rätt i sak är nog ändå att de med mest nya pengar är Dif, då ni trots allt är mest associerade med Östermalm. Däremot är det, som jag sade tidigare, en majoritet AIK bland de gamla luttrade von- och af-släkterna på Oxenstiernsgatan, Strandvägen och Villagatan. Man skulle väl krasst kunna säga att Dif är majoritet på nya, medan AIK är det på gamla Östermalm.

Likaledes har Djursholm, Bromma och Lidingö fått in en hel del gårdare, medan Appelviken, Smedslätten och vadan det nu vara i Bromma, och "Fin-Lidingö" bebos med den gamla borgaradeln som alltjämt är AIK.

Sen hör det ju till saken att dessa personer givetvis inte är överrepresenterade på NA under matchdag. Så egentligen är det ju ganska ointressant.
Citera
2014-05-11, 19:51
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Bland aktiva DIF, såna som går på varenda match och drar på massa bortamatcher är de flesta jag träffat (och jag känner oerhört många) från söderort faktiskt.
Citera
2014-05-11, 20:01
Medlem
sodamans avatar
Klart Bajen har majoritet på Södermalm, men inte 90%. Finns sjukt många aktiva DIF där och runt Johanneshov kryllar det av Djurgårdare.

Södermalm är Bajenland, det vill jag inte ta ifrån er men att det är SÅ bajendominerat som ni vill få det till är en myt.
Citera
2014-05-11, 20:55
Medlem
Segeltorp är DIF.
Citera
2014-05-11, 21:45
Medlem
SoderortFTWs avatar
Johanneshov är så jävla Bajen det kan bli. Uppvuxen i dalen och höjden, fanns inte en gårdare i plugget, fans en handfull förvirrade råttor däremot men inga större antal.
Citera
2014-05-11, 22:03
Medlem
sodamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoderortFTW
Johanneshov är så jävla Bajen det kan bli. Uppvuxen i dalen och höjden, fanns inte en gårdare i plugget, fans en handfull förvirrade råttor däremot men inga större antal.
I och med att det här är så oerhört livsviktigt för er bajare så visst, finns inga DIF på söder.
Citera
2014-05-12, 11:09
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sodaman
I och med att det här är så oerhört livsviktigt för er bajare så visst, finns inga DIF på söder.

Tror absolut att det finns en del djurgårdare söder om stan, tror bara inte att de är i majoritet. Speciellt ut mot Bagis är det mycket Bajen.

Men om man ska ta Nacka som jag har en del erfarenhet av så finns det såklart en hel del DIF. Likaväl som att det finns Bajen i norrort, bor själv i Sollentuna och här är det mycket AIK.

Går inte att vara kategorisk, det är rätt uppblandat överallt, men det finns såklart områden där lagen dominerar kraftigt såsom Solna, Östermalm och Södermalm.
Citera
2014-05-12, 16:55
Medlem
Uppväxt i Bromma/Vällingby/Spånga. Analays: 55 % AIK. 35 DIF %. 5-10 % Bajen. 5 % andra. AIK i majoritet men det finns även många gårdare av de engagerade supportrarna. Jag räknar inte in "jag håller på x, men vet inte vad målvakten heter" fansen. Bajen finns men är underlägsna.
Citera
2014-05-12, 16:56
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solvargen
Uppväxt i Bromma/Vällingby/Spånga. Analays: 55 % AIK. 35 DIF %. 5-10 % Bajen. 5 % andra. AIK i majoritet men det finns även många gårdare av de engagerade supportrarna. Jag räknar inte in "jag håller på x, men vet inte vad målvakten heter" fansen. Bajen finns men är underlägsna.

5 % Brommapojkarna...?
Citera
2014-05-12, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
5 % Brommapojkarna...?
Knappt. Dock många i Bromma och som har sina barn i föreningen eller själv är verksamma i föreningen som är latenta supportrar men som inte går på bps matcher. BP brukar ha 1500 -2500 på sina matcher och har ett publiksnitt som är kraftigt dopade av matcherna mot AIK och Dif på tele2.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in