2014-05-11, 22:56
Medlem
CaptainOfMySouls avatar
Sitter just nu och röker lite och spelar tvspel med pojkvännen, imorgon kommer den efterlängtade posten med lyrica. Livets mening. Det ser vi framemot!
Citera
2014-05-12, 09:17
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zot^
Du får inte klippa halva/hela dosen sådär. 150mg hade jag räknat som 150 dagars nertrappning, enda vettiga sättet att bli av med den här skiten är att öppna kapslarna och trappa ned några få korn per dag. Jag fick permanenta skador på synen av att klippa för fort så akta dig om du börjar se taskigt också. Lyrica AT blir du heller inte av med snabbare genom att klippa fort, du kommer bara lida mer istället.

Tror inte man behöver ta det så sakta om man inte ätit större doser över längre tid. Andra veckan på halva dosen och jag mår mycket bättre redan. Är nu nere på 75mg / dag men kommer vänta någon vecka innan jag börjar gå ner ytterligare så att jag får stabilisera kroppen.
Citera
2014-05-12, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Tror inte man behöver ta det så sakta om man inte ätit större doser över längre tid. Andra veckan på halva dosen och jag mår mycket bättre redan. Är nu nere på 75mg / dag men kommer vänta någon vecka innan jag börjar gå ner ytterligare så att jag får stabilisera kroppen.

Finns det någon anledning till att du klipper såpass fort? Varför kör du inte en längre nedtrappning?
Citera
2014-05-12, 14:01
Medlem
populopiduss avatar
Jag slutade tvärt efter 4 månader på samma dos. Fick lite sömnproblem (kan varit placebo), lite huvudvärk (som kan berott på sömnbristen) men det var också allt. Verkar helt olika detta huruvida man drabbas eller inte och i så fall hur mycket.
Senast redigerad av populopidus 2014-05-12 kl. 14:21.
Citera
2014-05-12, 14:47
Medlem
trasens avatar
Älskar Lyrica, perfekt medicin för mig. Synd att läkarna jag har är så inkompetenta och ger mig Lergigan mot ångest som är en värdelös medicin, känns f.ö som att jag kan mer än mina läkare angående mediciner, jag är hellre beroende av en medicin än mår halv dåligt resten av livet.
Citera
2014-05-12, 14:55
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trasen
Älskar Lyrica, perfekt medicin för mig. Synd att läkarna jag har är så inkompetenta och ger mig Lergigan mot ångest som är en värdelös medicin, känns f.ö som att jag kan mer än mina läkare angående mediciner, jag är hellre beroende av en medicin än mår halv dåligt resten av livet.

Vad äter du den mot... GAD? Hur länge har du ätit och vilken dos?
Citera
2014-05-12, 15:21
Medlem
Någon som vet vad exakt det hjälper mot? Vad man ska säga till läkaren för att få det utskrivet?
Citera
2014-05-12, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z0big
Någon som vet vad exakt det hjälper mot? Vad man ska säga till läkaren för att få det utskrivet?

säg att du tar livet av dig och riskera att bli inlagt en kortis sen kanske du får det utskrivet? typ 80% chans.
Citera
2014-05-12, 16:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av z0big

Det hjälper mot add, ångest, smärtor, deppression, uppmärksamhetsstörningar, fobier, alkoholberoende, epilepsi, dåligt arbetsminne. Det hjälper typ mot allt, ett litet tag.

Jag fick det mot social fobi och GAD. En gammal arbetskamrat fick det mot diskbråck.

Skulle aldrig rekommendera det till någon eftersom jag upplever mig ha värre ångest efter att ha slutat trots att det gått lång tid. Men när man säger sånt talar en alltid för döva öron.
Citera
2014-05-12, 16:48
Medlem
moffekoffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainOfMySoul
Sitter just nu och röker lite och spelar tvspel med pojkvännen, imorgon kommer den efterlängtade posten med lyrica. Livets mening. Det ser vi framemot!

Fortsätter du som du gör nu kommer du bli beroende av lyrica, och det vill du inte. Skulle jag varit du skulle jag tagit en lite längre paus nu. Vet dock att det är väldigt svårt när man har det hemma.

MVH
Citera
2014-05-12, 18:29
Medlem
CaptainOfMySouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moffekoffe
Fortsätter du som du gör nu kommer du bli beroende av lyrica, och det vill du inte. Skulle jag varit du skulle jag tagit en lite längre paus nu. Vet dock att det är väldigt svårt när man har det hemma.

MVH

Ja, det kom aldrig på posten i fredags som jag trodde och inte heller idag. Kommer det inte imorgon lär det inte komma alls och jag mår redan som en jäkla kratta. Har ont i kroppen, känner mig less och gråtfärdig och eftersom jag är extra känslig kan jag bara tänka mig helvetet som väntar om jag avstår längre nu. Det är jag inte mentalt redo för, jag skulle väl tappa greppet helt då känns det som...
Citera
2014-05-12, 19:10
Medlem
Resanhems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainOfMySoul
Första gången jag tog 300mg lyrica blev jag helt snurrig och tyckte att det var sjukt nice. Tog sen 300mg till och börja psykosstäda kylen, badrummet och hela lägenheten tills den var skinande ren. Jag måste ha varit väldigt lättpåverkad första gången dock. Men snurrigt var det!

Hände tyvärr ingenting. Får ge lyrica en till chans någon annan gång
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in