2014-05-10, 17:13
Medlem
ToMegaTherions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Surth lit the earth med Svartsyn. Perfekt nattmusik från ett av de mest förbisedda banden.

Wolves in the throne room, Avichi, Negative plane, Ash Borer, Leviathan, Deafheaven, Agalloch. Finns trots allt en hel del fruktansvärt bra band från soptunnan. Nu får jag väl höra att jag är en hipsterbögjävel eller nåt?
Ge fan i att häckla bögar!

NP: Windwalker - The dance of the elves
Citera
2014-05-10, 23:06
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Allt du nämner suger förutom Leviathan och första plattan med Ash Borer så du verkar onekligen vara bög ja. Dessutom, om det här är Black Metal så är Varg Vikernes neger.

EDIT: Fortsätter lyssna på Abyssal. Tyngsta skiten som kommit på år och dar!

Nu skrev jag ju visserligen inte att Deafheaven var black metal överhuvudtaget, men visst, greven skulle garanterat hata det helhjärtat trots att hans två senaste släpp suger ankpung. Gillar också Ash Borers debut, men Cold of ages känns bara mäktigare. "Merging with sword ontu them" med Leviathan kan mycket väl vara en av de bästa låtarna som gjorts, Woven hand och Devil Doll inräknat.
Citera
2014-05-11, 20:49
Medlem
ToMegaTherions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Nu skrev jag ju visserligen inte att Deafheaven var black metal överhuvudtaget, men visst, greven skulle garanterat hata det helhjärtat trots att hans två senaste släpp suger ankpung. Gillar också Ash Borers debut, men Cold of ages känns bara mäktigare. "Merging with sword ontu them" med Leviathan kan mycket väl vara en av de bästa låtarna som gjorts, Woven hand och Devil Doll inräknat.
Jag ser att din signatur är Glanton. Om du är ett McCarthy-fan så är du min vän!

NP: Comus - The Herald
Citera
2014-05-11, 20:59
Medlem
Nu kör vi lite Summoning och drömmer oss bort i Tolkien-världarna.

np: The Passing Of The Grey Company
Citera
2014-05-11, 21:38
Bannlyst
Tänkte kolla upp Schammasch - Contradiction härnäst, läste nämligen en lovande inledning till en recension till just den plattan ikväll.

"Oh how I have fallen in love with this album. All 85 fantastic minutes of it. Over the course of nine songs, straddling two cds, the music on Contradiction combines elements drawn from some of my all-time favourite artists – the primal riffage of Keep of Kalessin, the pained rhythms of Deathspell Omega, the brooding darkness of Secrets Of The Moon, the impious grandeur of Behemoth – into, something utterly spellbinding."

Bra band han namedroppar så varför inte?

Medans den tankas ner lyssnar jag på lite Skitsystem - En enkel resa till rännstenen.
Citera
2014-05-11, 23:08
Medlem
ToMegaTherions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettson3816
Tänkte kolla upp Schammasch - Contradiction härnäst, läste nämligen en lovande inledning till en recension till just den plattan ikväll.

"Oh how I have fallen in love with this album. All 85 fantastic minutes of it. Over the course of nine songs, straddling two cds, the music on Contradiction combines elements drawn from some of my all-time favourite artists – the primal riffage of Keep of Kalessin, the pained rhythms of Deathspell Omega, the brooding darkness of Secrets Of The Moon, the impious grandeur of Behemoth – into, something utterly spellbinding."

Bra band han namedroppar så varför inte?

Medans den tankas ner lyssnar jag på lite Skitsystem - En enkel resa till rännstenen.
pinsamt att nämna DSO och Keep of Kalessin i samma mening.
Citera
2014-05-11, 23:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ToMegaTherion
pinsamt att nämna DSO och Keep of Kalessin i samma mening.
Haha, ja KoK har väl bara gjort en bra platta vad jag vet och det är den första, Through times of war. Sen har jag väl inte hållit järnkoll på bandet, men jag har hört att de förfallit ordentligt.

Np: Keep of Kalessin - Through Times of War http://youtu.be/O8JI47PrS0Q
Citera
2014-05-12, 10:15
Medlem
Inne i en Craft bubbla, precis köpt biljett till spelningen, måste firas med Craft Terror Propaganda:
http://www.youtube.com/watch?v=1ahIASO8D0E
Citera
2014-05-12, 10:47
Medlem
ToMegaTherions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettson3816
Haha, ja KoK har väl bara gjort en bra platta vad jag vet och det är den första, Through times of war. Sen har jag väl inte hållit järnkoll på bandet, men jag har hört att de förfallit ordentligt.

Np: Keep of Kalessin - Through Times of War http://youtu.be/O8JI47PrS0Q
https://www.youtube.com/watch?v=fCDPWsBtOaI

Det är det enda du behöver veta om bandet, utöver att man mår bäst i att hålla sig ifrån dem.

NP: Dödstystnad
Citera
2014-05-12, 15:59
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Jag ser att din signatur är Glanton. Om du är ett McCarthy-fan så är du min vän!

NP: Comus - The Herald

Jodå, Cormac McCarthy är en mästare (har läst Blodets meridian 2,5 ggr nu) och Glanton är i sanning vidrig så det nicket passade utmärkt tycker jag (helt jävla of topic, jag vet!)

Angående Keep of kalessin så tycker jag ändå att Armada har sina poänger helt klart, trots alla slingor och refränger. Men visst är dom kassa idag, även om det nästan känns som att konstatera att typ Dead by april också är värdelösa. Dörren är ju knappast ens på glänt längre om man säger så. Då är det ju betydligt manligare att hävda att Domgård är kasst, vilket jag nu gör!

NP: Aosoth - Under Nails and fingertips
Citera
2014-05-12, 16:37
Bannlyst
Citat:
https://www.youtube.com/watch?v=fCDPWsBtOaI

Det är det enda du behöver veta om bandet, utöver att man mår bäst i att hålla sig ifrån dem.

NP: Dödstystnad
Nja, fast jag uppskattar fortfarande första plattan. Att inte lyssna på den för att de blivit sellouts och spelar Deathcore 15 år senare skiter jag rätt högaktningsfullt i. Det vore ungefär som att skita i Slayers tidiga stilskapande album för att de gjort pissiga skivor och kommersiella klavertramp sedan dess. Lyssna på det som är bra och skit i resten.

Spelar: Entombed - wolverine blues
Citera
2014-05-12, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Truth
Inne i en Craft bubbla, precis köpt biljett till spelningen, måste firas med Craft Terror Propaganda:
http://www.youtube.com/watch?v=1ahIASO8D0E

Vilken bubbla har jag levt i? Craft, live? Var, när, hur, varför?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in