2014-02-01, 15:01
Medlem
eckims avatar
Dødsengel - Imperator

Någon som uppskattar detta mästerverk? Låten Hymn to Pan är makalöst bra. Måste vara deras mest välgjorda album.
Senast redigerad av eckim 2014-02-01 kl. 15:16.
Citera
2014-02-01, 17:55
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eckim
Dødsengel - Imperator

Någon som uppskattar detta mästerverk? Låten Hymn to Pan är makalöst bra. Måste vara deras mest välgjorda album.

Gillar den där plattan som bara fan, jobbig att ta sig igenom bara då den är så jäkla lång.
Plattan innan däremot tycker jag är deras klart finaste stund.

Inquisition - Magnificent glorification of Lucifer
Så oerhört häpen och imponerad över hur en diskografi kan vara så genomgående svinbra!
Citera
2014-02-01, 17:59
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToMegaTherion
Du behöver inte hålla med men väldigt många tycker det. Jag tycker det. Mindre och mindre med varje skiva de släpper dock.

Ja nej för det gör jag inte heller.
Jag blir bara förundrad över att så många tycker det liknar just Immortal. Ju mer jag lyssnar desto större blir gåtan nämligen.
Har folk generellt fel på hörseln eller?
Citera
2014-02-01, 18:05
Bannlyst
Windir - Joerney To The End
http://www.youtube.com/watch?v=ss51bfkHpAc
Underbar!
Citera
2014-02-01, 18:54
Medlem
eckims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Gillar den där plattan som bara fan, jobbig att ta sig igenom bara då den är så jäkla lång.
Plattan innan däremot tycker jag är deras klart finaste stund.

Inquisition - Magnificent glorification of Lucifer
Så oerhört häpen och imponerad över hur en diskografi kan vara så genomgående svinbra!

Fan, nu ger jag mig också in på Inquisition. Kan du tipsa någon platta som är bra att börja med?
Citera
2014-02-01, 20:39
Medlem
Vetuss avatar
Citat:
Fan, nu ger jag mig också in på Inquisition. Kan du tipsa någon platta som är bra att börja med?

Börja med Into the Infernal Regions of the Ancient Cult, som dels är deras första fullängdare och dels deras starkaste, i mitt tycke. Skulle lyssna igenom deras skivor när de var i ropet sist, för säkert ett år sedan, men tröttnade vid Ominous Doctrines of the Perpetual Mystical Macrocosm.

Vet någon av herrarna om Demilich-samlingen kommer att säljas i Sverige?

NS: Havohej - Weeping in Heaven
Enligt vad jag hört så ska den store Paul Ledley ha ramlat den där dagen på råg(?)fältet och slagit sin panna i blod, och i ren vrede komponerade han sedan detta aggressiva halvtimmesverk. Avslutningen bör man också höra med jämna mellanrum.
Citera
2014-02-01, 21:43
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:

Precis som herrn ovanför här säger så är "Into the infernal..." plattan du ska börja med.
Det är svårt att tipsa om någon bättre platta med bandet då jag dras väldigt mycket till allihop.
Men nämnda platta är förstavalet om jag tvunget bara fick äga en.
Citera
2014-02-01, 22:00
Bannlyst
Är det någon mer än mig som gillar Windir väldigt mycket? Deras melodier i deras låtar är väldigt bra samt också riktigt ösigt. Arntor hör till Black Metal bästa skivor.

Nämn era 3 bästa Black Metalskivor.
Citera
2014-02-01, 23:21
Medlem
eckims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Precis som herrn ovanför här säger så är "Into the infernal..." plattan du ska börja med.
Det är svårt att tipsa om någon bättre platta med bandet då jag dras väldigt mycket till allihop.
Men nämnda platta är förstavalet om jag tvunget bara fick äga en.

Då blir det lyssning ikväll, tack för tips!

NP - Kaevum - Tornekransens fall
Citera
2014-02-01, 23:42
Medlem
Adversariuss avatar
På tåget till Köping och Monstraat-rep passade jag idag på att ge Das Tor en ordentlig genomkörare. Ett färskt snötäcke och en tjock dimma låg över landskapen hela jävla vägen - som ni nog förstår var det i princip det mest optimala tillfället för Paysage d'Hiver man kan tänka sig. Jag tar tillbaka det negativa jag sade - det är ett fantastiskt släpp, värdigt namnet PdH på alla sätt och vis. Det finns små skavanker här och där - ibland hörs inte sången, ibland blir syntharna lite väl påstridiga - men överlag är det ett enormt genomarbetat, stämningsfullt och mäktigt verk.
Citera
2014-02-02, 00:52
Avstängd
Adelaides avatar
Cannibal Corpse's skivor Vile, Gallery Of Suicide samt den nya Torture rekommenderas starkt.
Citera
2014-02-02, 01:01
Medlem
Attackers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton
*host* kuksugrepulsive *host*
Helt rätt.
Kan även jag intyg att Blood Harvest är väldigt pålitliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in