Citat:
Ursprungligen postat av
Europeisch
Det där är nonsens. I ett svenskt och nordiskt rättviseperspektiv är man såklart emot avlyssning, övervakning och spionage och annat men i verkligheten så är det helt nödvändigt - även i ett framtida nationalistiskt Sverige. Man måste bevaka politiska grupper som är eller potentiellt kan bli subversiva och skadliga.
Du menar som oss då? Vi är ju ett direkt hot mot det nuvarande systemet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Europeisch
I alla samhällen. Så länge folket uppfattar att staten gör gott (som i NS-Tyskland eller i 40-talets Sverige) så kan staten bevisligen syssla med sådant som idag uppfattas som otäckt av den kulturmarxistiska pöbeln.
Så om medias hjärntvätt får folket att uppfatta det staten gör mot oss som gott så är det ok?
Citat:
Ursprungligen postat av
Europeisch
Jag tror ingen direkt förfasades över massteriliseringar eller avrättningar av subversiva kommunister på den tiden.
Nu tror jag iof inte att steriliseringarna var så pass omfattande, mellan 1933 och 1939 så var det väl in te mer än 300-400 tyskar som steriliserades och därefter så minskade antalet radikalt då många läkare inkallades till armén. Vilka kommunister ska ha avrättats? Mig veterligen så avrättades ingen enkom för att denne var kommunist, däremot så kunde man hamna i koncentrationsläger men detta var en radikalt annorlunda upplevelse än under krigets senare år.