2014-05-11, 20:18
Medlem
Västnytt hade något av ett snyftreportage om dom den här veckan angående att kommunen i Mölndal gjort flera saker för att förhindra irländarna. I ett område vid Åby har man satt upp metallstaket vid en stor parkeringsplats. Vid en annan plats har man låtit grävskopor gräva upp en ränna gräsmatta så att en husvagn inte ska komma över (ungefär som ett stridsvagnhinder i miniformat).

Man intevjuade kommunstyrelsens ordförande som talade om risk för nedskräpning.

Något som irriterade mig är att det talades om att villaägare varit nöjda med deras arbeten och därför anlitat dom! Det är ju tvärtemot vad man hört tidigare, de flesta har ju varit missnöjda eftersom det rört sig om fuskarbeten (kommer ihåg ett reportage på tv 3s folkhemmet eller liknande program.)
Citera
2014-05-11, 21:05
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Västnytt hade något av ett snyftreportage om dom den här veckan angående att kommunen i Mölndal gjort flera saker för att förhindra irländarna. I ett område vid Åby har man satt upp metallstaket vid en stor parkeringsplats. Vid en annan plats har man låtit grävskopor gräva upp en ränna gräsmatta så att en husvagn inte ska komma över (ungefär som ett stridsvagnhinder i miniformat).

Man intevjuade kommunstyrelsens ordförande som talade om risk för nedskräpning.

Något som irriterade mig är att det talades om att villaägare varit nöjda med deras arbeten och därför anlitat dom! Det är ju tvärtemot vad man hört tidigare, de flesta har ju varit missnöjda eftersom det rört sig om fuskarbeten (kommer ihåg ett reportage på tv 3s folkhemmet eller liknande program.)

Och här är länken till Västnytt.
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vastnytt/molndals-kommun-motar-bort-gastarbetare
Citera
2014-05-11, 21:55
Medlem
Enligt en facebookgrupp jag är med i cirkulerar dessa nu i Kristanstadsområdet - tydligen många där nere som fått påhälsningar.
Citera
2014-05-11, 22:23
Medlem
Claysons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vastnytt/molndals-kommun-motar-bort-gastarbetare

Jisses, vilket snyftavsnitt SVT försöker få det till.
Så synd om dessa stackars asfaltsläggare.

Skönt att se att kommungubben stod på sig!
Citera
2014-05-12, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clayson

Ja, jag har inget emot Irländare generellt (de är för det mesta synnerligen trevliga, IMHO), men dessa grupperingar som kommer till Sverige och campar illegalt "i naturen" är ju tyvärr det som blir kvar i botten på pannan om man skulle koka ner Irlands befolkning, s a s -dvs ett jävla bottenskrap utan dess like!

För några veckor sedan så slog dom läger i närheten av min dåvarande arbetsplats -kommunen har på grund av vad dessa personer historiskt ställt till med utarbetat synnerligen väloljade rutiner för denna typ av (återkommande) problem och dom blev avhysta redan efter två dygn.

På mindre än två dygn hade dom (~20 husvagnar) slängt sopor i naturen, som efter att kommunens städat platsen från skräp och sopor, uppgick till väl över 50 sopsäckar(!). Delar av ängen och ett närliggande vattendrag fick även saneras då diverse asfalthögar samt diesel- och oljespill konstaterats på platsen.
Citera
2014-05-12, 08:03
Medlem
cyber_zekes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superfluent
Ja, jag har inget emot Irländare generellt (de är för det mesta synnerligen trevliga, IMHO), men dessa grupperingar som kommer till Sverige och campar illegalt "i naturen" är ju tyvärr det som blir kvar i botten på pannan om man skulle koka ner Irlands befolkning, s a s -dvs ett jävla bottenskrap utan dess like!

För några veckor sedan så slog dom läger i närheten av min dåvarande arbetsplats -kommunen har på grund av vad dessa personer historiskt ställt till med utarbetat synnerligen väloljade rutiner för denna typ av (återkommande) problem och dom blev avhysta redan efter två dygn.

På mindre än två dygn hade dom (~20 husvagnar) slängt sopor i naturen, som efter att kommunens städat platsen från skräp och sopor, uppgick till väl över 50 sopsäckar(!). Delar av ängen och ett närliggande vattendrag fick även saneras då diverse asfalthögar samt diesel- och oljespill konstaterats på platsen.

Kan man inte lagsöka dom för sånt svineri? Det borde ju inte komma som en överraskning för kommunen så att om man tar och gör en id kontroll innan dom blir avhysta så har man ju identiteten på dom innan dom lämnar. Det kräver iofs att alla kommuner gör en id kontroll när dom kommer till kommunen för att se så att ingen är lagsökt.
Nästa steg är väl att göra en lagändring, så att man kan beslagta fordon som en slags pant om det visar sig att man svinat ner på ett ställe och dyker upp på ett annat.
Citera
2014-05-12, 09:09
Medlem
BootyLuvs avatar
En bekant som bor i ett villaområde i Uppsala har redan fått besök två gånger av irländarna. De erbjöd sig även att göra stensättning för garageuppfart etc. Min bekanta tackade nej, men tydligen hade en av grannarna gått på det.
Citera
2014-05-12, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Tack! Orkade fan inte leta upp den själv.

Har fortfarande inte fattat vad det är för jävla idioter som anlitar dom!!!

Efter alla skriverier, TV och allt. Så fort någon engelsktalande dyker upp borde ALLA fatta-de som inte gör det får fan skylla sig själva!

Citat:
Ursprungligen postat av Clayson

Precis! Inte ofta man har något gott att säga om politiker men det får jag faktiskt säga att denna gubbe var det krut i även om han bara såg ut som en tråkig byråkrat

Lite märkligt att polisen sa att de inte vill varna för att det inte är deras uppgift att bedöma hur bra de är som hantverkare-polisen brukar ju informera om andra bedragare på sin hemsida så varför inte nu. Åtminstone med tanke på att irländarna skräpar ner borde räcka för att varna folk
Citera
2014-05-12, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ratbones
tror inte heller att han är ett troll. många av mina engelska bekanta gör samma "fel".

jag skulle dock vilja att Bobby Sands svarade på frågan varför dom är här överhuvudtaget? Om det är så jäkla illa.. Kan det vara svårt att få jobb på hemmaplan? Och om dom är så himla ärliga, legitima och duktiga, varför inte skaffa Fskatt och konkurrera på lika villkor? Uppmanar alla att anmäla kund till skatteverket om ni ser dom jobba hos någon.
Japp, den sammanblandningen skulle snarare ingen svensk göra, större slh att det är en riktig zigge vi har att göra med.

Desto sorgligare är det att han år ut och år in reser till ett land där han hatar alla, och alla hatar honom och enligt honom är övervintrade nazister. Nu är det inte kärnfysiker vi dealar med här, men frågan är om det ens är möjligt att agera dummare.
Citera
2014-05-15, 19:10
Medlem
grottjannes avatar
Ett 10-tal husvagnar med tvättmaskiner, grillar och skräp står parkerade bakom Netonnet i Norsborg.
Citera
2014-05-18, 17:27
Medlem
UT64s avatar
Jag fick syn på "Bobby Sands" på en sylta utanför Uddevalla och tog denna bild:

http://postimg.org/image/rx424rarh/9a5fd46c/

Han firar tydligen de senaste framgångarna i asfaltsbranschen med en liten drink.
Citera
2014-05-18, 23:23
Medlem
Blåsta på 30.000...?

http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.2483474-familj-lurad-pa-30-000-kronor-av-plattlaggarna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in