2014-05-11, 17:51
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
0,0 är såpass kasst att resultatet mycket väl kan bero på nåt annat. Diskvalificerat prov eller att man inte fyllde i en enda fråga.

Tycker det är värre med de politiker som uppenbart försökte och hamnade på katastrofnivå.

Szyber, Kronlid, Skalin, Hannah är nån sorts påläggskalvar som titt som tätt syns i media. Tja, vi har väl de politiker vi förtjänar.

Sen är frågan om det är så relevant för ens förmåga som politiker att skriva över 1.0?
Det finns väl antagligen rätt många egenskaper en politiker bör ha som inte låter sig kvantifieras medelst högskoleprov?

Sen så spelar det ju ofta in hur många gånger man skriver provet, läste nånstans att de allra flesta fick sitt bästa resultat tredje gången de skrev. Så att nån har skrivit 0.6-0.9 en gång kanske egentligen inte säger så mycket?
Citera
2014-05-11, 17:52
Medlem
Idioten456s avatar
Detta bevisar ännu en gång vilket skämt MP är.
Citera
2014-05-11, 17:55
Medlem
Cryotechers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
0,0 är såpass kasst att resultatet mycket väl kan bero på nåt annat. Diskvalificerat prov eller att man inte fyllde i en enda fråga.

Tycker det är värre med de politiker som uppenbart försökte och hamnade på katastrofnivå.

Szyber, Kronlid, Skalin, Hannah är nån sorts påläggskalvar som titt som tätt syns i media. Tja, vi har väl de politiker vi förtjänar.

0.8 är ju typ snittbetyg på högeskoleprovet. Så så dåligt är det inte.
Citera
2014-05-11, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cryotecher
0.8 är ju typ snittbetyg på högeskoleprovet. Så så dåligt är det inte.

Det är väl viktat för att snittet ska vara mellan 0.9 och 1.0 (eller 1.1?) eller nåt sånt?
Så 0.8 skulle jag inte tro är snittet.
Citera
2014-05-11, 18:02
Medlem
Cryotechers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Det är väl viktat för att snittet ska vara mellan 0.9 och 1.0 (eller 1.1?) eller nåt sånt?
Så 0.8 skulle jag inte tro är snittet.

http://www.studera.nu/hogskoleprovet/fpn/normeringstabellervaren2013.5.4149f55713bbd9175638 00012406.html

Här kan du läsa. Snittet verkar ligga på 0.9.
Citera
2014-05-11, 18:08
Medlem
Man kan ju fråga sig vilka som egentligen är idioter. De flesta som gjort inlägg i denna tråden saknar ju uppenbarligen grundläggande analytisk förmåga. Att personen skrivit 0,0 behöver inte betyda något mer än att den har skrivit 0,0. Jag har själv skrivit 0,0 på hp en gång. Jag anmälde mig till provet och gick dit. Väl där kollade jag på uppgifterna och bestämde mig för att jag inte orkade skriva prov hela dagen. Så jag jag skrev första delen (vilken varnutprövningsdelen) och gick sen hem.

Som tur är har jag skrivit fullgott resultat vid annat tillfälle. Annat hade ju varit läskigt (om resultatet någon gång publicerades) efter att man ser hur folk reagerar.
Citera
2014-05-11, 18:24
Medlem
RullaDens avatar
Det är inte möjligt att få 0.0. Han måste ha avslutat provet i förtid eller blivit diskvalificerad, etc.
Citera
2014-05-11, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RullaDen
Det är inte möjligt att få 0.0. Han måste ha avslutat provet i förtid eller blivit diskvalificerad, etc.

Ja, det står ju i artikeln som länkas att personen var/blev sjuk.
Citera
2014-05-11, 18:35
Medlem
Oformads avatar
0.0 kan väl vara att man gått efter första delen, eller
Måste man lämna in allt för att få ett giltigt resultat?

Annars hade det ju varit bra att se vilken ålder personerna hade när de skrev provet. Lite under 1.0 är väl inte så jättefarligt för en 16-18 åring, men för en 25+ åring känns det riktigt uselt, eventuellt tecken på ett begåvningshandikapp.

Edit: TS verkar ju vara desto mindre begåvad. Dels så framgik det ju att hon inte fullföljde, och dels så ger slumpen inte 0.4 i medeltal...

Skärpning!
Senast redigerad av Oformad 2014-05-11 kl. 18:46.
Citera
2014-05-11, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oformad
0.0 kan väl vara att man gått efter första delen, eller
Måste man lämna in allt för att få ett giltigt resultat?

Annars hade det ju varit bra att se vilken ålder personerna hade när de skrev provet. Lite under 1.0 är väl inte så jättefarligt för en 16-18 åring, men för en 25+ åring känns det riktigt uselt, eventuellt tecken på ett begåvningshandikapp.

Jag ställer mig klart tveksam till att det skulle vara ett tecken på begåvningshandikapp.
Eftersom alla inte kan få över 1.0 är det inte heller så underligt att alla inte får det. Sen finns det ju diverse anledningar till att folk får mindre bra resultat. Man kanske blir stressad, har svårt att läsa snabbt eller nåt sånt?
Citera
2014-05-11, 18:51
Medlem
RullaDens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Ja, det står ju i artikeln som länkas att personen var/blev sjuk.
Ändå tar de här pajasarna till nassar i denna tråden alla chanser de kan ta med att säga att han är dum i huvudet.
Citera
2014-05-11, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RullaDen
Ändå tar de här pajasarna till nassar i denna tråden alla chanser de kan ta med att säga att han är dum i huvudet.

Tja, tydligen är inte alla så bra på att läsa artikeln som det länkas till... ...
Finns läsförståelsedelen kvar på högskoleprovet så är det väl rätt många i tråden som inte skulle få 2.0 kan tänkas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in