Citat:
Ursprungligen postat av
whatifgodseesyou
1.
2. Du är inte skyddad mot vräkning bara för att du har en AS-diagnos. Sen kan vi ju tillägga att hon inte har AS nu och inte hade det då.
Ska göra ett undantag och kommentera kort här. Berny har, enligt mig, en "lätt variant" på aspbergers
(jag tror att en viss Ponny kan bekräfta detta). Det är min personliga erfarenhet utav att ha känt en människa i nästan hela mitt liv MED en ganska stark form utav aspbergers och en annan person med en lättare variant på det lika länge.. jag har även mött personer med samma lätta variant som Berny och sistnämnda har. Jag träffade faktiskt en kille på en fest en gång (nej, Berny var inte inblandad där) som hävdade att det faktiskt ÄR någon typ utav "speciella regler" som gäller för deras boende under soss/kommun (yes.. han hade själv aspbergers OCH "fixat boende".. även i hans fall uppfattade jag det som en relativt mild form utav aspbergers). Om någon vill reda ut detta med reglerna helt och fullt så vore ju det tacksamt för fakta är ju typ alltid fakta! (själv har jag som bekant ingen tid).