2014-04-22, 03:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Det är väl skillnad? Finns knappast två sidor när det gäller flygande tefat, bigfoot eller något annat.
När det finns två sidor som säger gasning har skett. Både tyskarna, allierade, offer nämner om det.
När man beställer avlusnings medel utan varningslukt och med varningslukten. Säger en del...

att dokument inte nämner gasning behöver inte betyda att det inte genomfördes.
Det finns inga dokument om att Hitler är död, men det betyder att han inte är det.

Byggnader visar tydligt skillnad mellan avlusningskammare och gaskammare. Vilket vi har tagit upp X antal gånger, men som vanligt inga bra förklaringar, bra ren förnekelse. Bara det visar att inget står rätt till med eran teorier.

Sedan finns många "vittnen" och som nämner framför allt om "gasningen" bland annat fångarna på trentpark. Vilka var tyska officerare, som råka prata sidan om. Inga bra förklaringar på det från er sida än så länge.

Detta är typist gastrams.

"Att det saknas bevis betyder inte att det aldrig hände..."

Nej, men betyder inte att det hände heller, och det är vad som behöver föras i bevis.

Det går inte att nevisa en negation.

För övrigt finns det visst dokument om att Hitler är död.

"Inga bra förklaringar..."

Det är väl ni som skall förklara vilka bevis som finns, som stöder dessa utsagor.
Citera
2014-04-22, 03:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Det finns ingen regering som erkänt kidnappningar genom UFOs eller att de samarbetat med Aliens. FN har inte heller erkänt att det finns Aliens eller att man har kontakt med andra civilisationer. Det finns inte heller något land som påstår att de föder upp Bigfoots. När det gäller Holocaust finns däremot ett internationellt concensus, ett gemensamt erkännande. De finns ingen nation som har uttryckt tvivel eller vägrat acceptera sanningen bakom förintelsen eller de hundratusentals dokument och bevis som finns om förintelsen. Förintelsen är till skillnad från Bigfoot en internationellt vedertagen allmän sanning.

Lögn efter lögn efter lögn. Samma uppstaplande av lögner som ni alltid kör med. Inte ett ord av sanning i detta eller i något annat av era mantran som ni ständigt upprepar som er religiösa ritual.

- Gasen som avlusningsmedlet består av och som användes då är exakt detsamma som används i dag i USA som avrättningsmedel. Det är bevisat att det t.o.m. är effektivare mot människor än mot löss.
- Det finns ingen revisionist som bevisat att byggnaderna inte skulle kunna användas som gaskammare.
- Det finns massor av dokument och protokoll som tydligt talar om massavrättningar, med och utan gas.

Om Du tittar tillbaka i historien kommer Du att finna en hel del trams kring vilket det funnits "konsensus", mest på grund av förföljelser och fängelsestraff gentemot dem som ifrågasatt tramset. Känns det igen? Inte en chans att det skulle finns mer "konsensus" kring GasTramset än Blåkullafester, om det inte vore förbjudet att "förneka" tramset i tretton länder. Det är just därför stopplagarna finns; tramset tål inte oberoende granskning. Det är ett korthus.

Jaså, det är "lögn efter lögn efter lögn"?

Hur var det med elektriska kammare, 4 miljoner döda i Auschwitz, 22 dödsläger, tvål, lampskärmar, krympta skallar, etc?

Nejvisst, nu minns jag... det var ju inte lögner, utan misstag...

Men när någon ifrågasatte tramset, däremot, då var det "lögner".

Gasen till vilken Du refererar (vätecyanid) av kan användas för att döda människor, ja, men Zyklon B är ett avlusningsmedel. Det finns klara belägg för att det användes i detta syfte, men inga för att skulle använts för massmord. Enligt Jean-Claude Pressac, som är GasTrams-förespråkare, användes Zyklon B mestadels för avlusning men även för mord. Jag håller inte med; jag anser att användes endast för avlusning, till dess att jag ser bevis för annat.

"Det finns ingen revisionist som bevisat att byggnaderna inte skulle kunna användas som gaskammare".

Nej, och jag kan inte inte heller bevisa att min morbros källare inte skulle kunna användas som gaskammare. Den som hävdar att den kan användas för det syftet kan alltid komma med undanflykter. Det går inte att bevisa en negation. Det är just därför bevisbördan vilar på den som hävdar någonting, och inte på den som betvivlar det. Börja Du med att bevisa att dessa byggnader kan användas som gaskammare, samt att de också användes som sådana.

Jag vill gärna se dessa dokument som "tydligt talar om massavrättningar", särskilt de som talar om massavrättningar medelst gas i koncentrationslägren.
Senast redigerad av Atlas11 2014-04-22 kl. 04:05.
Citera
2014-04-22, 23:27
Medlem
MasterBaits avatar
Tack Atlas för att du vill diskutera och gör det med ett sakligt tonläge. Respekt.

Citat:
Ursprungligen postat av Atlas11
Hur var det med elektriska kammare, 4 miljoner döda i Auschwitz, 22 dödsläger, tvål, lampskärmar, krympta skallar, etc?
Nejvisst, nu minns jag... det var ju inte lögner, utan misstag...

Nej, det har absolut förekommit lögner och avsiktliga överdrifter från de allierades länder. Ett annat exempel är då Rudolph Höss memoarer gavs ut i USA så tog man bort den sista delen som innehåll personliga brev, bl.a. det som återges i min signatur. Man ville inte att han skulle framstå som sympatisk. Det finns säkert många andra exempel på att man ville demonisera och avpersonifiera tyskarna, vilket IMHO är rätt idiotiskt. De allierades trovärdighet har underminerats vid många tillfällen genom deras eget sätt att agera och försvårat för en del saklig bevisföring.

Citat:
Gasen till vilken Du refererar (vätecyanid) av kan användas för att döda människor, ja, men Zyklon B är ett avlusningsmedel. Det finns klara belägg för att det användes i detta syfte, men inga för att skulle använts för massmord. Enligt Jean-Claude Pressac, som är GasTrams-förespråkare, användes Zyklon B mestadels för avlusning men även för mord. Jag håller inte med; jag anser att användes endast för avlusning, till dess att jag ser bevis för annat

Ja, egentligen är det hela produkten inkl förpackning som hette Zyklon B, inte själva gasen. Gasen är densamma som används och har använts i avrättningar i flera länder.

Citat:
bevisbördan vilar på den som hävdar någonting, och inte på den som betvivlar det. Börja Du med att bevisa att dessa byggnader kan användas som gaskammare, samt att de också användes som sådana.
Jag vill gärna se dessa dokument som "tydligt talar om massavrättningar", särskilt de som talar om massavrättningar medelst gas i koncentrationslägren.

Visst, bevisbördan vilar på de som hävdar något. Självklart. Det finns självklart också bevis i överflöd. Vad som krävs av Revisionisterna är nog inte mer än att de skall sakligt kunna argumentera för sin sak på ett vetenskapligt sätt, utan antisemitiska förtecken och helst utan lögner.

Tyvärr vill inte förnekarna se bevis eller läsa argumentation om förintelsen. Jag har tidigare länkat till dokumentation som protokoll och dagboksanteckningar från Auschwitz-personal och läkare. Men så snart någon ger er en länk till en källa eller någon försöker påpeka bevisning som finns är det som att ni snabbt hoppar över ett sånt stycke eller sorterar snabbt bort det ur ert medvetna. Vill man läsa och förstå hur och varför förintelsen hände så ligger all bevisning och all argumentation öppet och är lättillgängligt.
Senast redigerad av MasterBait 2014-04-22 kl. 23:38.
Citera
2014-04-23, 00:08
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atlas11
Detta är typist gastrams.

"Att det saknas bevis betyder inte att det aldrig hände..."

Nej, men betyder inte att det hände heller,
och det är vad som behöver föras i bevis.

Det går inte att nevisa en negation.

För övrigt finns det visst dokument om att Hitler är död.

"Inga bra förklaringar..."

Det är väl ni som skall förklara vilka bevis som finns, som stöder dessa utsagor.

Menar du att Hitler lever eller kanske lever om man aldrig funnit hans kvarlevor?

/VV
Citera
2014-04-25, 11:21
Medlem
swimp78s avatar
Varför har han inte en egen wikipedia-sida?
Det finns ju wikipediasidor om andra i hans bransch.
Citera
2014-04-25, 16:09
Medlem
Crossmacks avatar
De senaste OT-inläggen har raderats. Påminner om att tråden handlar om David Cole i första hand.

//Mod
Citera
2014-04-29, 19:31
Medlem
glimmandes avatar
Lägger in de nya intervjuerna med David Cole. Ryan Dawson är en duktig intervjuare och det är intressant lyssning.

Intervju 1 som handlar om revisionism:
https://www.youtube.com/watch?v=CEHn-5Pd8Qc

Intervju 2 som i större grad handlar om David Coles liv:
https://www.youtube.com/watch?v=Zu1Q6VMgI8w

Vad man än tycker om revisionism så är det fina pratare att ha i bakgrunden till slösurfande

Blir till att köpa hans nya bok också. Finns på Amazon och kommer även säljas på Walmart! Tydligen så kan man få in revisionistböcker till de stora distributörerna så länge som stora delar av boken handlar om kaliforniska republikaner, Clint Eastwood, partyflickor och spritdrickande.

Citat:
Republican Party Animal: The "Bad Boy of Holocaust History" Blows the Lid Off Hollywood's Secret Right-Wing Underground

Enligt intervju nr 2 så handlar ungefär halva boken om varför han är historierevisionist medan den andra halvan är nån sorts sus-dus exposé av hans backup-karriär som festfixare i Hollywood.

Tror ganska mycket på den här strategin. Lura in småfolket med skandalhistorier och leverera historierevisionism. Vad kan gå fel
Citera
2014-05-08, 16:59
Bannlyst
David Cole släpper ny bok: Republican Party Animal.

http://forum.codoh.com/viewtopic.php?t=8575&p=65070 (video)
http://www.amazon.com/Republican-Party-Animal-Hollywoods-Underground/dp/1936239914/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1399550876&sr=8-1&keywords=david+cole
Citera
2014-05-08, 20:43
Medlem
QMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Lägger in de nya intervjuerna med David Cole. Ryan Dawson är en duktig intervjuare och det är intressant lyssning.

Intervju 1 som handlar om revisionism:
https://www.youtube.com/watch?v=CEHn-5Pd8Qc

Intervju 2 som i större grad handlar om David Coles liv:
https://www.youtube.com/watch?v=Zu1Q6VMgI8w

Vad man än tycker om revisionism så är det fina pratare att ha i bakgrunden till slösurfande

Blir till att köpa hans nya bok också. Finns på Amazon och kommer även säljas på Walmart! Tydligen så kan man få in revisionistböcker till de stora distributörerna så länge som stora delar av boken handlar om kaliforniska republikaner, Clint Eastwood, partyflickor och spritdrickande.

Enligt intervju nr 2 så handlar ungefär halva boken om varför han är historierevisionist medan den andra halvan är nån sorts sus-dus exposé av hans backup-karriär som festfixare i Hollywood.

Tror ganska mycket på den här strategin. Lura in småfolket med skandalhistorier och leverera historierevisionism. Vad kan gå fel

Mycket bra intervjuer, gjorde ens seg eftermiddag/kväll lite trevligare. Även jag ska köpa hans nya bok. Såg att Bokus kommer sälja den så blir nog att köpa den därifrån. Den kommer bli en del av min sommarläsning efter jag har läst klart David Dukes, Jewish Supremacism(som jag skjutit upp alltför länge att läsa klart).
Senast redigerad av QM 2014-05-08 kl. 20:46.
Citera
2014-05-09, 21:28
Medlem
Han har en egen youtube-kanal nu http://www.youtube.com/user/WeAreTheRPA
Citera
2014-05-10, 15:15
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dancedancedance
Han har en egen youtube-kanal nu http://www.youtube.com/user/WeAreTheRPA

Trevliga videos. Men han måste lägga ner det där alkoholist-beteendet. Funkar inte långsiktigt.

Den här är bra. Drar ner byxorna på propagandamuseet.

Citat:
David Cole's "Museum of Tolerance" Caper!
https://www.youtube.com/watch?v=2PuNPTx8Ki0

Även trevligt att han dissar äcklet Michael Shermer.

Citat:
David Cole Presents Dr. Michael Shermer: The Unauthorized Audio (Part I)
https://www.youtube.com/watch?v=_uqVkZ2-oEQ
Citera
2014-05-11, 16:23
Medlem
Bra att han slår hål på bluffarnas lögner
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in